Przejdź na WP

Jogurt to idealny wybór na śniadanie

Niektórzy sądzą, że omijając śniadanie możemy stracić dodatkowe kilogramy. Inni zaś wybierają duże i wystawne posiłki o poranku. Jednak według amerykańskich naukowców, dobrze rozpoczniemy dzień jedząc zwykły naturalny jogurt.

Zobacz film: "Jak wybrać jogurt naturalny?"

1. Jogurt na śniadanie

Dla wielu osób jogurt jest podstawowym produktem, który jedzą na śniadanie. Z dodatkiem granoli, otrębów i świeżych owoców stanowi smaczny i zdrowy posiłek. Najnowsze badania dowodzą, że jedzenie jogurtu ma jeszcze inne zalety. Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu w Tennessee przeprowadzili badania, które miały na celu wykazanie związku między spożywaniem jogurtu, a kontrolą wagi.

5 sposobów na jogurt grecki
5 sposobów na jogurt grecki [6 zdjęć]

Gęsta konsystencja jogurtu greckiego pozwala stosować go zamiast tłustej śmietany do zabielania zup i...

zobacz galerię

Wyniki zostały opublikowane w branżowym piśmie "International Journal of Obesity". Badacze wykazali, że osoby, które jedzą trzy razy dziennie jogurt o niskiej zawartości tłuszczu, tracą szybciej zbędne kilogramy niż te, które nie jedzą go w ogóle.

Jogurt naturalny świetnie sprawdzi się na śniadanie
Jogurt naturalny świetnie sprawdzi się na śniadanie (123RF)

2. Zalety jedzenia jogurtu

Wyjątkowowy smak jogurtu to niejedyna jego zaleta. Ten o niskiej zawartości tłuszczu charakteryzuje się też małą kalorycznością oraz tym, że jest wyjątkowym źródłem białka. Ma to istotny wpływ na utratę wagi ponieważ diety wysokobiałkowe poprawiają metabolizm.

Z czego to wynika? Eksperci uważają, że spożywanie białka powoduje, że organizm zużywa więcej energii, żeby je strawić. To z kolei powoduje, że spala więcej kalorii w ciągu dnia. Jeżeli więc zjemy na śniadanie produkt z wysoką zawartością białka, jesteśmy syci i gwarantujemy sobie energię na resztę dnia.

Wybierając jogurt na śniadanie warto jednak przeanalizować jego skład. Wiele z nich zawiera bowiem sporo cukru. Najlepszym wyborem będzie więc jogurt naturalny bez sztucznych dodatków. Gdy dodamy do niego świeże owoce, takie jak truskawki, jagody, maliny czy banany, a także otręby i płatki owsiane, możemy być pewni, że dostarczymy naszemu organizmowi niezbędne składniki odżywcze. Jogurt naturalny sprawdzi się też jako składnik smoothie lub owocowego koktajlu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy