Jogurtowy mix

Taki posiłek to prawdziwy sprzymierzeniec jelit. Obecne w jogurcie bakterie kwasu mlekowego oraz błonnik zawarty w suszonych owocach pobudzi do pracy nawet najbardziej leniwy układ pokarmowy. Co prawda suszone owoce są dość kaloryczne i zawierają dużo cukru, ale w umiarkowanych ilościach mogą pojawić się nawet w diecie odchudzającej. Suszone śliwki hamują bowiem wchłanianie cholesterolu i przyśpieszają spalanie tłuszczu. Z kolei suszone jabłka służą urodzie. Dzięki sporej zawartości wolnych rodników oraz witamin z grupy B poprawiają kondycję skóry, paznokci i włosów.

Składniki

Zobacz film: "Co się dzieje gdy zjadamy posiłek?"

  • 50 dag suszonych jabłek i śliwek,
  • 35 dag cukru,
  • duży jogurt,
  • cynamon,
  • cukier waniliowy.

Sposób przygotowania

Cukier rozpuścić w trzech szklankach wody i zagotować na syrop. Suszone owoce umyć i gotować w gorącym syropie, aż zmiękną. Przełożyć do salaterek, wystudzić i zalać zimnym jogurtem.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 276,30 kcal
Białka 17,62 g
Tłuszcze 8,22 g
Cholesterol 32,00 mg
Węglowodany 34,28 g
Błonnik 1,40 g
Witamina C 5,36 mg
Witamina A 89,70 µg

Komentarz

Z takiej przekąski na pewno skorzystają osoby pracujące umysłowo, gdyż obecne w niej węglowodany proste są niezbędne do prawidłowej pracy mózgu. Duża dawka wapnia, fosforu i boru wzmacnia kości co jest szczególnie ważne dla dzieci i młodzieży oraz chorych na osteoporozę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!