Kisiel jabłkowy

Kisiel „własnej roboty” w przeciwieństwie do gotowych, kupnych w proszku nie zawiera szkodliwych barwników, aromatów i konserwantów. Może być stosowany nawet w diecie lekkostrawnej, gdyż działa kojąco i łagodząco na podrażniony przewód pokarmowy. W tym przepisie głównym składnikiem kisielu jest jabłko – niskokaloryczny owoc o dużej zawartości żelaza i potasu, co nadaje mu właściwości odkwaszające organizm.

Składniki (2 porcje)

  • łyżka mąki ziemniaczanej,

  • pół jabłka,

  • esencja cytrynowa.



Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Sposób przygotowania

W rondelku zagotować szklankę wody. Mąkę rozprowadzić połową szklanki zimnej wody, dodać 1/3 fiolki esencji i powoli wlać do wrzątku, cały czas mieszając, a gdy kisiel zgęstnieje, zdjąć rondelek z ognia. Jabłko utrzeć na grubej tarce jarzynowej, dodać do gorącego kisielu. Rozlać kisiel do wypłukanych zimną wodą salaterek.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 57,30 kcal
Białka 0,26 g
Tłuszcze 0,21 g
Cholesterol 0,00 mg
Węglowodany 14,44 g
Błonnik 1,04 g
Witamina C 4,73 mg
Witamina A 2,00 µg

Komentarz

W jabłkach występuje unikalna kombinacja witamin C i P oraz magnezu, które uelastyczniają oraz uszczelniają naczynia krwionośne, zapobiegając miażdżycy. Jabłka ułatwiają przyswajanie wapnia przez organizm, dzięki czemu wzmacniają zęby, włosy i paznokcie. Ponadto owoce te bardzo rzadko wywołuje reakcje alergiczne, dlatego taka przekąska świetnie nadaje się nawet dla dzieci. Danie polecane nawet w chorobie wrzodowej żołądka.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy