Koktajle odchudzające - odchudzanie, przepisy

Koktajle odchudzające przygotowywane są na bazie owoców i warzyw. Nie dodaje się do nich żadnych dodatkowych przypraw czy cukru, z tego względu mają niską wartość kaloryczną. Koktajle odchudzające charakteryzują się bogactwem składników odżywczych, witamin i soli mineralnych oraz oczywiście błonnika. Koktajle odchudzające polecane są osobom dbającym o zgrabną sylwetkę, dążącym do upragnionej wagi. Największą ich zaletą jest bez wątpienia fakt, że można przygotować je samodzielnie w domu z owoców lub warzyw. Wybór należy do ciebie.

1. Koktajle odchudzające - odchudzanie

Prosta receptura oraz łatwy dostęp do składników sprawiają, że koktajle odchudzające są coraz popularniejsze. Mogą być z powodzeniem stosowane przez osoby pragnące zrzucić kilka kilogramów. Skuteczne odchudzanie z koktajlami możliwe jest wówczas, gdy tradycyjną kolację zastąpimy pysznym napojem z owoców lub warzyw.

Zobacz film: "Koktajle - banalnie prosty sposób na odchudzanie"

Koktajle owocowe i warzywne mogą wspomagać proces odchudzania. Zawierają one duże ilości błonnika. Błonnik jest niezbędny w diecie odchudzającej, ponieważ usuwa toksyny z organizmu, poprawia perystaltykę jelit i przemianę materii, a także wypełnia żołądek, dzięki czemu na długo utrzymuje się uczucie sytości. Koktajle tego typu są również cennym źródłem witamin z grupy B, które przyspieszają metabolizm. Sporządzane na bazie mleka, kefirów czy jogurtów dostarczają wapnia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należy jednak pamiętać, iż owoce są dość kalorycznym produktem ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych. Zawsze należy zachować umiar. Przy diecie odchudzającej nie zalecam koktajli owocowych na kolację, a raczej w pierwszej połowie dnia. Trzeba także pamiętać, iż dieta musi być pełnowartościowa i urozmaicona, a nie bazować jedynie na koktajlach.

Przykładowe owoce i warzywa, z których można przygotować koktajle na odchudzanie:

Koktajle odchudzające zawierają wiele cennych składników odżywczych, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, umożliwiają tym samym zdrowe odchudzanie. Żurawina dostarcza naszemu organizmowi bardzo dużo błonnika] oraz witaminy C, grejpfruty regulują metabolizm tłuszczu oraz zapobiegają wystąpieniu miażdżycy, awokado z kolei jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, jagody natomiast przyspieszają przemianę materii i skutecznie oczyszczają organizm.

Wszystkie warzywa i owoce stanowią niezastąpione źródło witamin i flawonoidów, które wykazują zróżnicowane właściwości prozdrowotne - zwalczają wolne rodniki, zmniejszają ryzyko zachorowania na chorobę nowotworową, choroby układu krążenia, poprawiają odporność organizmu.

Sprawdź, jak wzmocnić odporność
Sprawdź, jak wzmocnić odporność [9 zdjęć]

Podczas zimowych miesięcy jesteśmy bardziej podatni na infekcje górnych dróg oddechowych, takie jak przeziębienie...

zobacz galerię

2. Koktajle odchudzające - przepisy

2.1. Koktajl jagodowo-porzeczkowy

Jeśli wciąż zadajesz sobie pytanie, jak się odchudzić, musisz koniecznie wprowadzić do swojej diety jagodowo-porzeczkowy koktajl odchudzający. Do jego przygotowania będziesz potrzebować pół szklanki czarnych porzeczek oraz czarnych jagód, a także odrobiny soku wyciśniętego z limonki i granatu.

Po dokładnym zmiksowaniu wszystkich składników koktajl jest gotowy do spożycia. Zawiera mnóstwo witaminy C, luteiny, która poprawia wzrok oraz błonnika regulującego pracę jelit.

2.2. Koktajl z grejpfrutów

Chyba żadna zdrowa dieta nie może obejść się bez grejpfrutów. Te pyszne owoce pomagają tracić zbędne kilogramy. Do koktajlu odchudzającego zawierającego grejpfruty potrzebujemy 2 czerwonych grejpfrutów oraz 1 pomarańczy. Sok z tych owoców dokładnie wyciskamy i łączymy ze sobą. Jeśli uznamy, że nasz koktajl owocowy jest zbyt gorzki, możemy dodać łyżeczkę miodu dla osłody.

2.3. Koktajl z awokado

Do jego przygotowania niezbędne są następujące składniki:

Obrane awokado należy pokroić w mniejsze kawałki, a następnie zmiksować wraz z jogurtem, otrębami, sokiem z cytryny i kilkoma listkami pietruszki. Po wymieszaniu składników napój gotowy jest do wypicia.

2.4. Koktajl warzywny

Równie pożywne i zdrowe jak opisane wyżej napoje owocowe, są koktajle odchudzające warzywne. Aby przygotować koktajl warzywny, potrzebne są następujące składniki:

  • 1 burak,
  • 1 seler,
  • średniej wielkości marchewka.

Warzywa należy najpierw umyć i obrać ze skórek. Gotowe wrzucamy do sokowirówki, by wycisnąć z nich sok.

2.5. Koktajl dla urody

Związki roślinne zawarte w warzywach korzystnie wpływają na cerę, a tym samym naszą urodę. Pomidor, brokuły, natka pietruszki są bogatym źródłem witaminy A i beta-karotenu poprawiających koloryt cery, a także witaminy C, która jest niezbędna do syntezy włókien kolagenowych w skórze.

  • 300 g brokułów,
  • 2 pomidory bez skórki,
  • 1 duży pęczek natki pietruszki.

Musisz to wiedzieć

Warzywa należy dokładnie umyć, a następnie pokroić i wrzucić do sokowirówki, by wycisnąć sok. W celu większego przyswojenia witamin rozpuszczalnych w tłuszczach można dodać kilka kropel oliwy z oliwek lub oleju lnianego. Koktajle odchudzające skutecznie poprawiają pracę jelit, zapobiegając zaparciom oraz chorobom jelit.

W okresie zimowym również można przygotowywać koktajle zarówno owocowe, jak i warzywne, pod warunkiem że dysponujemy mrożonymi owocami. Mrożenie jest najlepszą formą przechowywania, gdyż następują najmniejsze straty witamin i innych cennych związków.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!