Koktajle - odchudzające, witaminowe, poprawiające wygląd

Koktajle mogą mieć wiele właściwości. Koktajl nie musi być jedynie słodkim deserem czy orzeźwiającym napojem. Coraz popularniejsze stają się koktajle odchudzające, które za zadanie mają przyspieszyć nasz metabolizm i dostarczyć naszemu organizmowi koniecznych składników odżywczych bez pustych kalorii.

1. Koktajle - odchudzające

Koktajle odchudzające przygotować możemy zarówno z owoców jak i z warzyw, dodając do nich również przyprawy. Koktajle owocowe wykonywać możemy przy po mocy miksera lub blendera. Do tworzenia koktajli najczęściej używa się jabłek, arbuzów, gruszek czy winogron. Z warzyw możemy użyć ogórków, szpinaku lub selera.

Do blendera możemy dorzucić nabiał taki jak śmietana, lub, co będzie z pewnością bardziej dietetyczną opcją, jogurt naturalny. Dzięki temu nasz zdrowy koktajl wzbogaci się o białko. Dodając do koktajlu ostrej papryki przyspieszymy metabolizm co pozwoli nam szybciej spalać tłuszcz i zrzucać zbędne kilogramy. Do zdrowego koktajlu dodać możemy też otręby lub płatki owsiane będące źródłem błonnika regulującego pracę układu pokarmowego.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Koktajle łączą w sobie świetny smak i wartości odżywcze potrzebne osobom na diecie
Koktajle łączą w sobie świetny smak i wartości odżywcze potrzebne osobom na diecie (123RF)

2. Koktajle - witaminowe

Na śniadanie możemy przygotować sycący i dietetyczny koktajl warzywno-owocowy, który służy jako dawka potrzebnych witamin oraz mikroelementów, które przyspieszą i wzmocnią metabolizm naszego organizmu. Za podstawę koktajlu służyć nam będą jabłka, które są źródłem pektyny - błonnika, którego właściwością jest to, że pęcznieje w żołądku co daje nam uczucie sytości przez długi czas. Składniki mineralne jabłek takie jak magnez, potas, cynk i żelazo wspomogą sam proces spalania tkanki tłuszczowej i dadzą naszemu organizmowi siłę do ćwiczeń.

10 niskokalorycznych koktajli
10 niskokalorycznych koktajli [10 zdjęć]

Przygotowanie koktajlu z arbuza jest bardzo proste. Rozetrzyj kawałki arbuza ze świeżymi liśćmi mięty....

zobacz galerię

Kolejnym składnikiem naszego zdrowego koktajlu będzie banan, owoc zazwyczaj unikany przez osoby będące na diecie. Kalorie zawarte w bananie przydadzą nam się jednak przy ćwiczeniach i dadzą energię osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Z warzyw do naszego koktajlu dodamy seler, który znany jest ze swoich właściwości dietetycznych i odchudzających. Jest on niskokaloryczny, dlatego używamy zarówno korzenia jak i naci. Seler znany jest ze swoich właściwości poprawiających trawienie, odtruwających, zapobiegających zaparciom i przyspieszających proces spalania tłuszczu.

Koniecznie przeczytaj

Do zdrowego koktajlu powinniśmy dodać również awokado, które poprawia wchłanianie błonnika i innych substancji odżywczych takich jak witamina E, magnez, potas czy witamina K. Do koktajlu możemy dodać soku z limonki lub cytryny, mięty i ogórka. Wszystkie te elementy dodatkowo wpłyną na zwiększenie właściwości odchudzających naszego napoju.

3. Koktajle - poprawiające wygląd

Koktajl warzywny z brokułów, pomidorów i pietruszki zapewni nam dużą dawkę związków poprawiających wygląd cery. Wszystkie te warzywa są źródłem witaminy A oraz beta-karotenu który poprawi kolor naszej cery, oraz witaminy C, która potrzebna jest do wytwarzania nowych włókien kolagenowych w naszej cerze, dzięki czemu będzie ona bardziej jędrna i zdrowa. Dla lepszego przyswojenia składników odżywczych powinniśmy dodać do zdrowego koktajlu kilka kropel oliwy.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.