Koktajle - odchudzające, witaminowe, poprawiające wygląd

Koktajle mogą mieć wiele właściwości. Koktajl nie musi być jedynie słodkim deserem czy orzeźwiającym napojem. Coraz popularniejsze stają się koktajle odchudzające, które za zadanie mają przyspieszyć nasz metabolizm i dostarczyć naszemu organizmowi koniecznych składników odżywczych bez pustych kalorii.

spis treści

1. Koktajle - odchudzające

Koktajle odchudzające przygotować możemy zarówno z owoców jak i z warzyw, dodając do nich również przyprawy. Koktajle owocowe wykonywać możemy przy po mocy miksera lub blendera. Do tworzenia koktajli najczęściej używa się jabłek, arbuzów, gruszek czy winogron. Z warzyw możemy użyć ogórków, szpinaku lub selera.

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Do blendera możemy dorzucić nabiał taki jak śmietana, lub, co będzie z pewnością bardziej dietetyczną opcją, jogurt naturalny. Dzięki temu nasz zdrowy koktajl wzbogaci się o białko. Dodając do koktajlu ostrej papryki przyspieszymy metabolizm co pozwoli nam szybciej spalać tłuszcz i zrzucać zbędne kilogramy. Do zdrowego koktajlu dodać możemy też otręby lub płatki owsiane będące źródłem błonnika regulującego pracę układu pokarmowego.

Koktajle łączą w sobie świetny smak i wartości odżywcze potrzebne osobom na diecie
Koktajle łączą w sobie świetny smak i wartości odżywcze potrzebne osobom na diecie (123RF)

2. Koktajle - witaminowe

Na śniadanie możemy przygotować sycący i dietetyczny koktajl warzywno-owocowy, który służy jako dawka potrzebnych witamin oraz mikroelementów, które przyspieszą i wzmocnią metabolizm naszego organizmu. Za podstawę koktajlu służyć nam będą jabłka, które są źródłem pektyny - błonnika, którego właściwością jest to, że pęcznieje w żołądku co daje nam uczucie sytości przez długi czas. Składniki mineralne jabłek takie jak magnez, potas, cynk i żelazo wspomogą sam proces spalania tkanki tłuszczowej i dadzą naszemu organizmowi siłę do ćwiczeń.

10 niskokalorycznych koktajli
10 niskokalorycznych koktajli [10 zdjęć]

Przygotowanie koktajlu z arbuza jest bardzo proste. Rozetrzyj kawałki arbuza ze świeżymi liśćmi mięty....

zobacz galerię

Kolejnym składnikiem naszego zdrowego koktajlu będzie banan, owoc zazwyczaj unikany przez osoby będące na diecie. Kalorie zawarte w bananie przydadzą nam się jednak przy ćwiczeniach i dadzą energię osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Z warzyw do naszego koktajlu dodamy seler, który znany jest ze swoich właściwości dietetycznych i odchudzających. Jest on niskokaloryczny, dlatego używamy zarówno korzenia jak i naci. Seler znany jest ze swoich właściwości poprawiających trawienie, odtruwających, zapobiegających zaparciom i przyspieszających proces spalania tłuszczu.

Koniecznie przeczytaj

Do zdrowego koktajlu powinniśmy dodać również awokado, które poprawia wchłanianie błonnika i innych substancji odżywczych takich jak witamina E, magnez, potas czy witamina K. Do koktajlu możemy dodać soku z limonki lub cytryny, mięty i ogórka. Wszystkie te elementy dodatkowo wpłyną na zwiększenie właściwości odchudzających naszego napoju.

3. Koktajle - poprawiające wygląd

Koktajl warzywny z brokułów, pomidorów i pietruszki zapewni nam dużą dawkę związków poprawiających wygląd cery. Wszystkie te warzywa są źródłem witaminy A oraz beta-karotenu który poprawi kolor naszej cery, oraz witaminy C, która potrzebna jest do wytwarzania nowych włókien kolagenowych w naszej cerze, dzięki czemu będzie ona bardziej jędrna i zdrowa. Dla lepszego przyswojenia składników odżywczych powinniśmy dodać do zdrowego koktajlu kilka kropel oliwy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy