Wpływ leków przeciwbólowych na zaburzenia erekcji

Magazyn „Urology” donosi o istnieniu związku między stosowaniem niesteroidowych leków przeciwzapalnych a impotencją. Amerykańscy naukowcy wskazują, iż częste przyjmowanie leków przeciwbólowych sprzyja zaburzeniom erekcji.

Badanie zależności między środkami przeciwbólowymi a problemami z potencją

Naukowcy z Kaiser Permanente Hospital w Los Angeles przeprowadzili badanie na niemal 81 tys. mężczyzn w wieku od 45 do 69 lat. Do stosowania niesteroidowych leków przeciwzapalnych przynajmniej 5 razy w tygodniu przyznała się mniej niż połowa wszystkich uczestników eksperymentu. Jednocześnie mniej niż jedna trzecia badanych potwierdziła, iż ma problemy z erekcją. Z grupy mężczyzn regularnie przyjmujących leki przeciwbólowe, takie jak ibuprofen lub kwas acetylosalicylowy, aż 64% przyznało się do zaburzeń erekcji. Wśród osób, które nie przyjmowały tych leków aż tak często, odsetek ten wynosił 36%.

Narkotyki i seks

Wyniki badania nad stosowaniem leków przeciwbólowych

Naukowcy uwzględnili czynniki sprzyjające problemom z potencją, w tym: wiek, masę ciała, choroby serca czy nadciśnienie i okazało się, iż częste przyjmowanie niesteroidowych leków przeciwzapalnych o 38% zwiększa ryzyko zaburzeń erekcji. Nie jest jednak wiadomo, czy stosowanie tych leków jest bezpośrednią przyczyną problemów z erekcją, czy też jedynie katalizuje dolegliwości odpowiedzialne za zaburzenia erekcji.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Zaburzenia erekcji
najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Penis

~Nhkkg • ostatni post 17 godzin temu

3
Artykuły Zaburzenia erekcji
Zaburzenia erekcji

Potencja nie musi być problemem

Potencja nie musi być problemem

Niejeden mężczyzna ma problemy z potencją. Wielu z nich nie wie, że można sobie pomóc różnymi niemedycznymi sposobami w zaciszu własnego domu.

Zaburzenia erekcji

Erekcja - zdjęcia

Erekcja - zdjęcia

Powszechnie stosowanym określeniem na zaburzenia erekcji jest pojęcie impotencja. Jednak często odchodzi się od niego ze względu na negatywne skojarzenia, jakie wywołuje.

Zaburzenia erekcji

Korzeń żeń-szenia

Korzeń żeń-szenia

Korzeń żeń-szenia zwiększa liczbę plemników w nasieniu oraz ich ruchliwość, podnosi libido i likwiduje problemy z erekcją.

Zaburzenia erekcji

Czym jest impotencja? (WIDEO)

Czym jest impotencja? (WIDEO) Odtwórz wideo

cierpiący na impotencję mają problemy z uzyskaniem erekcji w różnych sytuacjach. Jest wiele czynników, które mogą powodować zaburzenia erekcji. Przyczyny (...) się leczenie objawów zaburzenia...

Zaburzenia erekcji

Problemy ze wzwodem (WIDEO)

Problemy ze wzwodem (WIDEO) Odtwórz wideo

Zaburzenia wzwodu są stosunkowo częstym problemem, zgłaszanym także przez młodych mężczyzn. W młodym wieku problemy z erekcją zwykle mają odmienne (...) erekcji dość łatwo odróżnić od zaburzeń...

Zaburzenia erekcji

Waga a satysfakcja z seksu

Waga a satysfakcja z seksu

Ostatnie badania naukowe wykazały, że zrzucenie wagi może znacznie poprawić zdolność mężczyzn do erekcji.

Zaburzenia erekcji

Zaburzenia erekcji (prezentacja edukacyjna)

Zaburzenia erekcji (prezentacja edukacyjna)

Czym są zaburzenia erekcji? Zaburzenia erekcji (ED) występują wtedy, gdy mężczyzna ma częste problemy z utrzymaniem wzwodu. Nieleczona impotencja (...) w szczególności odnosi się...

Zaburzenia erekcji

Poznaj czynniki niekorzystnie wpływające na erekcję

Poznaj czynniki niekorzystnie wpływające na erekcję

Obniżone libido Wiele czynników może mieć wpływ na zmniejszenie zainteresowania seksem u danej osoby. Należą do nich między innymi: niska samoocena, stres, niepokój, a także niektóre leki. Czynniki te mogą znacząco obniżać libido. Nadużywanie alkoholu...

Zaburzenia erekcji

Anatomia prącia i mechanizm wzwodu

Wzwód prącia jest integralną częścią ogólnej fizjologii zachowania płciowego u mężczyzny. Choć najintensywniejsze erekcje obserwuje się u mężczyzn między 30. a 40. rokiem życia, to niewykluczone, że zdrowy osiemdziesięcioletni mężczyzna...