Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Makijaż do pracy - zasady, czego unikać

 Katarzyna Wąś-Zaniuk
26.02.2024 10:40
Makijaż do pracy powinien być delikatny i elegencki zarazem.
Makijaż do pracy powinien być delikatny i elegencki zarazem. (Adobe stock)

Makijaż do pracy powinien być subteleny i elegencki. Zasada, że więcej znaczy lepiej, w tym wypadku nie obowiązuje. Dużym błędem popełnianym przez panie jest zbyt mocny makijaż. Czym makijaż do pracy różni się od makijażu na specjalne wyjście? Co warto o nim wiedzieć i jak go wykonać?

spis treści

1. Makijaż do pracy - zasady

Makijaż do pracy powinien być znacznie delikatniejszy od makijażu okolicznościowego (makijażu na specjalne okazje). Makijaż, w którym można bez obaw udać się do biura czy urzędu jest subtelniejszy i bardziej naturalny. W trakcie jego wykonywania warto kierować się zasadą minimalizmu.

Makijaż dzienny do pracy powinien być delikatny, ale elegancki. Wybierz podkład o lekkim lub średnim kryciu, który wyrówna cerę i zakryje niedoskonałości. Jeśli na twojej cerze nie ma zaskórników, trądziku czy przebarwień, możesz sięgnąć po krem BB lub krem CC.

Kolor podkładu lub kremu kryjącego postaraj się dopasować do swojego naturalnego odcienia skóry. Unikaj zbyt pomarańczowych odcieni, które nie będą współgrać z twoją cerą. Aby uzyskać jednolity efekt, aplikuj podkład równomiernie, nie zapominając o dekolcie i szyi. W ten sposób osiągniesz naturalny, gładki wygląd skóry.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Delikatny makijaż oczu to kolejny ważny krok, o którym należy pamiętać. Odpowiednio wykonany może dodać ci nie tylko uroku, ale i pewności siebie. Blondynki mogą sięgnąć po subtelnie złote, brązowe lub delikatnie brzoskwiniowe cienie do powiek. W przypadku brunetek doskonale sprawdzą się cienie w kolorach nude i beżu.

Rzęsy powinny być zawsze starannie wytuszowane. Posklejane wyglądają nieestetycznie. By uniknąć tego efektu, postaraj się dokładnie wyczeszać rzęsy przed nałożeniem tuszu. Krok ten możesz wykonać też po umalowaniu rzęs. Podkreślone tuszem rzęsy eksponują oko i je optycznie powiększają. Do pracy wybierz maskarę w kolorze brązowym, czarnym, grafitowym lub szarym.

Dla brunetek w makijażu do pracy, idealnym wyborem są neutralne odcienie pomadek, które pasują do naturalnego odcienia ich skóry i włosów. Możesz sięgnąć po delikatne brzoskwiniowe, różowe lub nude pomadki, które wyeksponują twoją urodę.

Jeśli masz jasną karnację i jasne włosy, beżowy błyszczyk może sprawić, że twoje będą wyglądały zbyt blado. Aby je wyeksponować, sięgnij po kosmetyk w delikatnym odcieniu koralowym. Taki kolor nie rzuca się w oczy, ale pięknie podkreśli usta.

Makijaż do pracy warto wykończyć transparentnym pudrem, różem lub bronzerem. Do konturowania twarzy doskonałym wyborem będzie bronzer o dwa lub trzy tony ciemniejszy od naturalnego odcienia skóry. Połyskujące, miedziane kolory mogą niepotrzebnie dodać lat, warto więc unikać tego rodzaju produktów kosmetycznych.

Posiadaczkom cer oliwkowych i ciemniejszych polecamy róże w odcieniu koralowym. Jasne cery dobrze wyglądają z kolei z różami w odcieniach brzoskwiniowych.

2. Makijaż do pracy - czego unikać?

Unikaj zbyt mocnych lub zbyt jaskrawych palet cieni. Bardzo ciemne smokey eyes lub zbyt wyraziste, różowe czy fioletowe kreski nie wpadowują się w ramy makijażu do pracy. Zamiast tego, postaw na bardziej subtelne podkreślenie oczu. Na powiekę zamiast granatowych, zielonych czy czarnych cieni nałóż odcienie beżowe, kaszmirowe, pudrowe. Warto także zrezygnować z przykuwających wzrok pomadek w kolorze wina, wiśni, indygo, magenta czy bordo.

Brwi mogą mieć duży wpływ na wygląd całej twarzy. Unikaj zbyt ciemnych lub źle dopasowanych brwi do koloru włosów. Lepiej jest zachować naturalny kształt i kolor włosków. Jeśli nie wiesz jaki odcień kredki czy pomady do brwi pasuje do twojego koloru włosów, poproś o pomoc kogoś doświadczonego np. makijażystkę czy pracownicę drogerii.

3. Makijaż do pracy a odcień paznokci

Niektóre odcienie paznokci źle współgrają z makijażem biznesowym czy makijażem do pracy. Jeśli chodzi o tę kwestię, najlepiej postawić na neutralne i jasne odcienie, takie jak beże, pudrowe róże, oraz szarości.

Dodatkowo, lakier bezbarwny lub mleczny doskonale podkreśli naturalny wygląd paznokci. Warto jednak pamiętać, że czerwień może być wyjątkiem od tej zasady, ale należy traktować ten kolor z ostrożnością. Jaskrawe odcienie np. neonowe, mogą wyglądać nieelegancko, gdy zestawimy je z garsonką czy wełnianym garniturem w odcieniu pudrowego różu.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze