Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Najgorszy poranny nawyk. Skutki odczuwalne są przez cały dzień

Avatar placeholder
21.02.2024 08:28
Poranny nawyk, który "psuje" resztę dnia. Robi to nawet 80 proc. z nas
Poranny nawyk, który "psuje" resztę dnia. Robi to nawet 80 proc. z nas (Getty Images)

Farmaceuta Raj Patel, którego na TikToku obserwuje ponad 36 tys. osób, w jednym ze swoich filmów zauważył, że "większość z nas ma pewien poranny nawyk, który jest jednym z najgorszych możliwych". O czym mowa i jak można go wykorzenić?

spis treści

1. Alarmujące statystyki

Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych ujawniają zaskakujące dane: około 80 proc. osób w wieku 18-44 lat przyznaje, że sięga po telefon w ciągu pierwszych 15 minut po przebudzeniu. Co więcej, 62 proc. z tych osób sprawdza telefon niemal natychmiast po otwarciu oczu, a 44 proc. używa go jako budzika.

Tymczasem Raj Patel nazwał sprawdzanie telefonu zaraz po przebudzeniu "najgorszym porannym nawykiem" i podkreślił, że taki start dnia może mieć długotrwały wpływ na nasze zdolności umysłowe. - Zamiast rozpoczynać dzień ze świeżym i skupionym umysłem, poddajesz swój mózg zalewowi czynników rozpraszających. To osłabia układ dopaminowy i dobre samopoczucie oraz niszczy jasność umysłu - wyjaśnił.

2. Skutki odczuwalne przez cały dzień

Patel ostrzegł, że nawet po odłożeniu telefonu, nasza zdolność koncentracji może być znacząco osłabiona.

Zobacz film: "Nie pij herbaty przed snem"

- Twój układ dopaminowy wciąż szaleje, szukając więcej rozrywki i nagród, co prowadzi do ciągłej walki o produktywność przez resztę dnia - wytłumaczył.

3. Poranny rytuał kluczem do produktywności?

Są jednak alternatywy. Patel sugeruje zastąpienie tego nawyku innym - spacerem lub praktyką jogi. - Kluczem do bardziej produktywnego dnia jest rozpoczęcie go od porannego rytuału. Nadaj temu priorytet, a następnie poświęć co najmniej godzinę lub dwie na coś naprawdę produktywnego - poradził. Jego zdaniem w ten sposób możemy dać szansę naszemu "przyszłemu ja" na trzeźwy umysł i pełen sukcesów dzień.

W dobie cyfrowej zależności, rady eksperta rzeczywiście mogą być kluczowe dla zachowania zdrowia psychicznego i produktywności. Poranne sprawdzanie telefonu, choć powszechne, wydaje się nawykiem, którego zasadność warto przeanalizować.

Zacząć można od zostawienia telefonu za drzwiami sypialni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze