Największe błędy w robieniu brzuszków

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Winsconsin-La Crosse pokazały, że wykonywanie brzuszków to najlepszy sposób aktywowania wszystkich mięśni znajdujących się wokół jamy brzusznej. Czasem jednak ich wykonywanie może przynieść odwrotny skutek i zamiast lepszej formy i pięknie zarysowanej sylwetki osiągamy ból pleców czy naderwanie mięśni. Nie zdajemy sobie sprawy, że źle wykonywane ćwiczenia mogą być zagrożeniem dla naszego zdrowia. Przedstawiamy 5 najczęściej popełnianych błędów przy wykonywaniu brzuszków.

1. Zbyt wysokie zgięcie tułowia

Wykonując brzuszki, warto pamiętać, że ich ideą nie jest wykonywanie skłonów, ale delikatne podnoszenie górnej części ciała. Zbyt duże zgięcie tułowia aktywuje mięsień biodrowo-lędźwiowy, który przejmuje większą kontrolę niż mięsień prosty brzucha. Poprawne napięcie mięśnia prostego brzucha kontroluj wykonując krótkie i powolne spięcie brzucha poprzez zbliżenie żeber w stronę pępka.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Ćwiczenia na mięśnie brzucha nie wpłyną na poprawę wyglądu innych partii ciała. Konieczne jest zadbanie o redukcję tkanki tłuszczowej, a w następnej kolejności o wyrzeźbienie mięśni odpowiednim treningiem siłowym. Same ćwiczenie mięśni brzucha nie są w stanie zmienić tłuszczu w mięśnie.

2. Za szybkie tempo

(Zdjęcie ludzi / Shutterstock)

Szybkie wykonywanie brzuszków z pewnością nie przyniesie ci takich rezultatów, jak zwolnienie tempa. Zbyt szybkie powtórzenia sprawiają, że siła, która jest ci potrzebna do wykonania ćwiczenia, będzie siłą rozpędu, a nie tą, która będzie pochodziła z pracy mięśni. Wykonując trening mięśni brzucha twoje ruchy powinny być powolne i wykonywane w tym samym tempie.

3. Podrywanie szyi

(Zdjęcie kobiety / Shutterstock)

Pomaganie sobie rękami przy wykonywaniu powtórzeń brzuszków to najczęstszy błąd podczas takiego treningu. Wyciągając ręce w kierunku kolan, prowadzisz też do gwałtownego podrywania szyi, co może skończyć się naciągnięciem mięśni i bólem. Jeśli nie potrafisz w trakcie ćwiczeń kontrolować swojej szyi, pomóż sobie włożeniem między brodę a klatkę piersiową piłeczki tenisowej i skup się, aby nie wypadła w trakcie kolejnych powtórzeń, a ręce połóż na klatce piersiowej.

(Zdjęcie kobiet / Shutterstock)

4. Zbyt szybkie opadanie

(Zdjęcie kobiety / Shutterstock)

Wiele osób chcąc osiągnąć idealną sylwetkę, zapomina, że równie ważne jak wykonywanie skłonu jest to, w jaki sposób powracamy do pozycji wyjściowej. Aby osiągnąć oczekiwany efekt, ćwiczenia na brzuch muszą być wykonywane w zwolnonym tempie. Jednak nawet jeśli będziesz powoli napinał mięśnie i wykonywał skłon, a w drodze powrotnej przyspieszysz i po prostu opadniesz na podłogę, to nie osiągniesz zadowalającego efektu.

Jedzenie, które pomoże ci zrzucić brzuszek
Jedzenie, które pomoże ci zrzucić brzuszek [10 zdjęć]

Badania naukowe potwierdzają, że żywność obfitująca w zdrowe kwasy tłuszczowe, może usprawnić proces...

zobacz galerię

Zamiast tego powoli wykonaj skłon, a gdy podniesiesz się do maksymalnego punktu, na chwilę się zatrzymaj. Wytrzymaj w takiej pozycji kilka sekund. Opadając, nie kładź się na podłogę, a jedynie maksymalnie do niej zbliż. W ten sposób twoje mięśnie będą cały czas napięte, a co za tym idzie, będą non stop pracowały.

5. Wstrzymanie oddechu

(Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Wstrzymanie oddechu podczas brzuszków przyniesie więcej szkód niż korzyści. Nie dość, że pozbawisz swój organizm tlenu, to po całym treningu będziesz się czuć o wiele gorzej. Tylko regularny oddech sprawi, że ćwiczenia na mięśnie brzucha nie będą dla ciebie tak dużym wysiłkiem. W dodatku, jeśli podczas skurczu mięśni wykonasz wydech, zaktywujesz je do mocniejszego napięcia.

Źródło: fitnessmagazine.com

Starasz się schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę? Dołącz do grona forumowiczów, którzy mają ten sam cel.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!