Nawilżanie skóry od wewnątrz

spis treści
rozwiń

Gładka, jędrna skóra to jeden z atrybutów kobiecej urody. Niestety, mimo starannej pielęgnacji skórze wielu kobiet daleko do ideału. Szczególnie częstym problemem jest wysuszenie i nadmierne łuszczenie się naskórka. Są to typowe oznaki odwodnienia skóry. Aby skóra była optymalnie nawilżona, nie wystarczą jednak kremy do twarzy. Konieczne jest nawilżenie jej od wewnątrz.

1. Co pić, aby skóra była piękna i zdrowa?

Skutki odwodnienia organizmu
Skutki odwodnienia organizmu [2 zdjęcia]

Kiedy organizm znajduje się w stanie „suszy”, inteligentnie gospodaruje zasobami wody, nawadniając i...

zobacz galerię

Najprostszym sposobem na nawilżenie skóry jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Nie każdy płyn jest jednak równie korzystny dla wyglądu skóry. Słodkie napoje gazowane zawierają dużo cukru i są pozbawione cennych witamin oraz składników mineralnych. Znacznie lepszym wyborem jest woda mineralna z dodatkiem cytryny. Cytryna to doskonałe źródło witaminy C, która poprawia wygląd skóry. Osoby, które nie przepadają za smakiem wody, a chcą nawilżyć skórę od wewnątrz, mogą sięgnąć po herbatę rooibos. Odmiana ta nie zawiera kofeiny i jest bogata w antyoksydanty oraz minerały. Witaminy i składniki mineralne znajdują się również w sokach warzywnych i owocowych. Najzdrowsze są te świeżo wyciśnięte w domu, mamy wówczas pewność, że nie zawierają żadnych konserwantów ani substancji słodzących.

Zobacz film: "Jaką wodę pić?"

2. Dieta na piękną skórę

Jeśli chcesz mieć gładką, nawilżoną skórę, zadbaj o to, by w twoim jadłospisie znalazły się produkty bogate w składniki odżywcze. Szczególnie ważne są witaminy z grupy B, które wspomagają produkcję kolagenu i włókien elastyny. Witaminy B znajdują się w produktach pełnoziarnistych, mięsie i drożdżach. Na poziom nawilżenia skóry wpływają również kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które ograniczają utratę wody z komórek skóry.

Kwasy tłuszczowe znajdują się w oleju, tłustych rybach, orzechach, awokado i oliwkach. W diecie dla skóry nie może również zabraknąć owoców i warzyw – zawierają one około 90% wody niezbędnej do prawidłowego nawodnienia organizmu. Z kolei duża zawartość witamin i minerałów sprawia, że produkty te korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu i wygląd skóry. Jadłospis należy uzupełniać o płyny – oprócz wody i zdrowych soków warto spożywać niesłodzone herbatki owocowe. Przyjmuje się, że 8 szklanek płynów dziennie to minimum konieczne do zachowania zdrowia i urody. Warto o tym pamiętać, planując dietę dla skóry.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!