Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Niemal każdy dorosły Polak pije alkohol, ale nie wie jak dużo

 Ewa Rycerz
04.07.2016 14:03
Niemal każdy dorosły Polak pije alkohol, ale nie wie jak dużo
Niemal każdy dorosły Polak pije alkohol, ale nie wie jak dużo

95 procent dorosłych Polaków pije alkohol. Jednocześnie prawie taka sama liczba osób nie wie, ile go spożywa. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu „Czego Polacy o alkoholu nie wiedzą?”.

W badaniu, wykonanym na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, wzięło udział 1001 Polaków powyżej 18. roku życia.

Respondenci pytani byli o ilość alkoholu wypitego w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jego rodzaj, a także o znajomość zawartości czystego alkoholu w piwie, winie czy wódce.

Jak się okazało, spożywanie alkoholu deklarowało aż 93 procent Polaków. Tylko 7 procent ankietowanych podało, że w ciągu roku alkoholu nie piło. Gdy zostali zapytani szczegółowo o wypijane napoje, spora część ankietowanych wskazała także te, które zawierały alkohol. Dlatego też ostatecznie okazało się, że 95 proc. Polaków spożywa napoje alkoholowe.

Zobacz film: "Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!"

Co ciekawe, z badania wynika, że niemalże wszyscy pijący alkohol Polacy uważają, iż puszka 5-procentowego piwa zawiera mniej alkoholu niż kieliszek (50 ml) 40-procentowej wódki. Tymczasem prawda jest zupełnie inna. - Pół litra piwa to tyle samo co 20 gramów czystego alkoholu, a kieliszek wódki – 16 gramów – wyjaśnia Krzysztof Szczerbacz z agencji badawczej ARC Rynek i Opinia.

To nie jedyny mit, w który wierzą wciąż Polacy. Większość respondentów wskazała, że kieliszek musującego wina (150 ml) zawieraj więcej alkoholu niż 40 ml whisky (o 40-procentowej zawartości czystego alkoholu). Co to oznacza?

Polacy nie wiedzą, ile w rzeczywistości wypijają alkoholu. A to może prowadzić do wielu niebezpiecznych zachowań i zagrożenia życia. Jacek Wasilewski, kulturoznawca z Uniwersytetu Warszawskiego, na konferencji omawiającej problem spożycia alkoholu w Polsce podkreślił, że niemalże zerowa wiedza na ten temat może być jednym z czynników tak wysokiej liczby wypadków samochodowych, w których udział biorą nietrzeźwi kierowcy.

  • Może gdyby kierowca uświadomił sobie, że w dwóch piwach jest więcej alkoholu niż w 100 ml wódki, nie wsiadłby do auta – dodał.

Z badań wyłania się wyjątkowo spójny obraz picia alkoholu: procenty spożywają niemalże wszyscy. Nie wpływa na to ani dochód, ani wiek, ani miejsce zamieszkania.

Choć – co interesujące – alkohol najczęściej towarzyszy nam przy specjalnych okazjach, takich jak urodziny, uroczystość okolicznościowa, rodzinna, towarzyska lub o charakterze religijnym (np. podczas przyjęcia po chrzcinach aż 70 proc. spożywa alkohol)

Najczęściej jednak alkohol spożywamy podczas spotkań ze znajomymi (79 procent), randki lub uroczystej kolacji (43 proc.), a także spotkania rodzinnego (49 proc.). Tylko 21 proc. Polaków pije do codziennej kolacji. To dużo mniej niż np. we Włoszech, gdzie wino jest nieodłącznym elementem posiłku.

Badanie przeprowadzono w ramach akcji „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze