Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Nuty zapachowe

Nuty zapachowe
Nuty zapachowe

Komponowanie zapachów perfum jest sztuką, którą opanowało niewiele osób. Kompozycje zapachowe są mieszaniną składników pochodzenia naturalnego i syntetycznego. Wszystkie te składniki dzielą się na nuty zapachowe. Mają one różną intensywność zapachu i składają się ze związków o bardzo zróżnicowanych właściwościach. Możemy wyodrębnić trzy nuty zapachowe perfum: nutę bazową, nutę średnią i nutę wysoką. Czym one są i jak długo się utrzymują? Czym się różnią od siebie nuty górna, środkowa i bazy?

spis treści

1. Komponowanie zapachów perfum - galeriaperfum

Perfumy przeważnie składają się z trzech nut zapachowych. Każda nuta zapachowa ma inny czas utleniania. Dlatego perfumy pachną tuż po spryskaniu się nimi inaczej niż dwie godziny później. Na samym początku wyczuwalna jest nuta głowy, czyli nuta górna. Nuta środkowa to nuta serca, a ostatnia, czyli dolna to nuta bazy lub głębi.

1.1. Nuta głowy

Żeby poznać zapach perfum, należy poczekać. Dopiero wtedy będzie można wyczuć wszystkie trzy nuty zapachowe. Nuta głowy wyczuwalna jest jako pierwsza. Można zaryzykować stwierdzenie, że to wizytówka perfum, która kojarzy się z daną marką. To przeważnie nuta głowy decyduje o tym, czy dany zapach nam się spodoba. Nuta głowy jest wyczuwalna od kilkunastu minut do pół godziny.

1.2. Nuta serca

Sam środek zapachu perfum jest dominujący w tym trzynutowym zestawieniu. Nuta serca utrzymuje się na skórze godzinę, dwie, a w dobrych gatunkowo perfumach nawet cztery. Ten zapach nadaje perfumom charakter.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

1.3. Nuta bazy

Nuta bazy to tło zapachu. Nazywana jest też nutą podstawową. Jest wyczuwalna od kilkunastu godzin do kilku dni dzięki specjalnym utrwalaczom. Jest najcięższą nutą zapachową, ponieważ dodawane są do niej składniki nadające jej ciężkość.

2. Kompozycje zapachowe

Zapachy perfum można podzielić na kilka kategorii. Oto one:

  • zapachy kwiatowe – dominują w nich nuty kwiatowe; najpopularniejsze kwiaty wykorzystywane do komponowania tych zapachów to: jaśmin, fiołek, róża, gardenia, kwiat pomarańczy, ylang-ylang;
  • zapachy szyprowe – „chypre” to francuskie słowo oznaczające Cypr; określeniem typ posłużył się kiedyś François Coty, aby określić zapach, będąc pod wpływem zachwytu bogactwem aromatów występujących na Cyprze; zapach ten składa się z takich składników jak: jaśmin, bergamotka, dąb, cytrusy;
  • zapachy aldehydowe – pierwszym rodzajem perfum z tej grypy był najpopularniejszy obecnie zapach stworzony przez Coco Chanel w latach 20. XX wieku;
  • zapachy fougere – określenie „fougere” pochodzi od francuskiego słowa paproć i jak wskazuje źródłosłów, podstawą tego zapachu są paprocie, a poza nimi mech i lawenda; zapachy z grupy fougere są wykorzystywane do komponowania wielu zapachów męskich;
  • zapachy tytoniowo-skórzane – są to ciepłe zapachy korzenne i dymne, przywodzące na myśl zapach skóry;
  • zapachy drzewne – oparte na zapachach sandałowca, cedru i paczuli; są wykorzystywane do komponowania wielu zapachów męskich;
  • zapachy orientalne – połączenie wanilii z piżmem, nutami kwiatowymi i drzewnymi; są to kompozycje o ciepłej i egzotycznej barwie;
  • zapachy cytrusowe – najważniejsze składniki to: cytryna, limonka, pomarańcza, mandarynka; zapachy cytrusowe są jednym z najstarszych rodzajów zapachowych; kompozycje cytrusowe cechuje świeżość, mają właściwości pobudzające i energetyzujące.

Wybór konkretnego zapachu jest indywidulaną sprawą. Pamiętaj, że każdy zapach inaczej pachnie, gdy jest we flakoniku, a inaczej, gdy połączy się z twoim pH.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze