Odchudzanie mężczyzn

Jelqing nie jest tak szeroko dyskutowane, jak odchudzanie kobiet. Panowie rzadziej o tym mówią, ale także stosują różne kuracje odchudzające. Dieta dla mężczyzn jest dość często dietą jedynie z nazwy. Panowie nie lubią ograniczać się w jedzeniu, dlatego zamiast zmieniać złe nawyki żywieniowe, wolą zadbać o aktywność fizyczną. Ruch to zdrowie, ale efekty odchudzania z pewnością będą lepsze, jeśli w życiu mężczyzny pojawi się także właściwa dieta. Dieta mężczyzny nie powinna być zbyt restrykcyjna. Kuracja odchudzająca będzie skuteczniejsza, jeśli będzie zgodna z zasadami zdrowego żywienia.

1. Bezpieczne odchudzanie mężczyzn

Odchudzanie mężczyzn
Odchudzanie mężczyzn

Ćwiczenia rozciągające z masażem to jeden ze sposobów stosowanych przez mężczyzn w celu powiększenia...

zobacz galerię

Zobacz film: "Co warto wiedzieć o błonniku?"

Pierwszym, i często jedynym, pomysłem mężczyzn na odchudzanie jest zwiększenie aktywności fizycznej. Ruch to bardzo ważny element każdej zdrowej diety, jednak nie powinien pełnić jej roli. Ćwiczenia na siłowni czy uprawianie sportu z pewnością przyspieszą proces spalania tłuszczów, uregulują metabolizm i zwiększą masę mięśniową. Trzeba jednak pamiętać, że wysiłek domaga się właściwego, zdrowego odżywiania. W przeciwnym razie organizm szybko zmęczy się takim trybem życia. Krótko mówiąc, siłownia to nie wszystko, ważne są także porządki w diecie. Należy je zacząć od wyeliminowania, bądź drastycznego ograniczenia, tych produktów, które są nie tylko wysokokaloryczne, ale i niezdrowe. Są to w pierwszej kolejności tłuste mięsa i wędliny, śmietana i tłuste sery, ziemniaki, białe pieczywo, słodkie napoje i słodycze. Warto postawić na owoce i warzywa w dużej ilości, produkty mleczne (jogurty, kefiry, maślanki), ryby, chude mięso, ciemne, pełnoziarniste pieczywo, kasze i inne produkty bogate w błonnik.

Bezpieczne odchudzanie dla mężczyzn to czasowa wojna z alkoholem. Także piwem, które ma ogromny wpływ na odkładanie się tłuszczu. Piwo ma nie tylko dużo kalorii (trzy puszki to aż 700 kcal!) i wysoki indeks glikemiczny (znacznie podnosi poziom cukru we krwi), ale i wzmaga apetyt. Jedynym napojem z procentami, które może zostać w zasięgu wzroku jest czerwone wino – a i ono należy spożywać w symbolicznej ilości jednej lampki do obiadu lub kolacji.

2. Jak odchudzić brzuch?

Brzuch to część ciała, z którą mężczyźni mają największy problem. To on tyje najszybciej i to jego najtrudniej odchudzić. Przepisem na odchudzanie brzucha jest nie tylko zdrowe odżywianie, ale i zestaw ćwiczeń, wspomagających przemianę materii i wzmacniających mięśnie brzucha. Są to głównie ćwiczenia tlenowe (także jazda na rowerze, bieganie z marszem, pływanie) i wzmacniające (na przykład popularne „brzuszki”). Na początku walka z nadwagą nie będzie łatwa. Mięśnie brzucha po dłuższym okresie mało aktywnego trybu życia są zwiotczałe i niezbyt silne, ale regularny trening pomoże poprawić kondycję i wygląd. Dobrym pomysłem jest zapisanie się na siłownię, gdzie pod okiem doświadczonego trenera można nauczyć się, jak prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia. Ma to duże znaczenie zwłaszcza podczas robienia „brzuszków”. Niewłaściwe ich wykonywanie może obciążać kręgosłup i zamiast pomóc, zaszkodzić.

Warto pamiętać, że wysiłek włożony w bezpieczne odchudzanie pójdzie na marne, jeśli zabraknie konsekwencji i dobrych nawyków. Zakończenie diety nie powinno być powrotem do dawnych zwyczajów – w taki sposób można szybko osiągnąć efekt jojo.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!