Tuńczyk z awokado

Ta prosta sałatka z pewnością będzie idealna na drugie śniadanie. Tuńczyk, który jest głównym składnikiem sałatki, zawiera duże ilości witamin A i D. Dzięki nim lepiej funkcjonuje narząd wzroku i poprawia się stan naszych kości. Tuńczyk jest również bogaty w tran, który z kolei spowalnia proces zanikania komórek mózgowych.

Składniki:

Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?

Awokado z tuńczykiem

Pyszna sałatka, której głównym składnikiem jest awokado i tuńczyk. Dodatek jogurtu i majonezu podkreśla smak.

Przygotowanie:

Umyj rybę i usmaż, rozgniatając w trakcie smażenia mięso, po czym odstaw do przygotowanej miski. Awokado obierz ze skórki i pokrój w niewielką kostkę. Skrop kawałki owocu cytryną i wrzuć do naczynia z tuńczykiem. W małej miseczce połącz majonez i jogurt w proporcji 3:1 i wymieszaj. Sos wlej do miski ze składnikami, po czym dopraw solą i pieprzem. Wymieszaj dokładnie.

Komentarz:

Regularne spożywanie tuńczyka obniża też poziom cholesterolu we krwi. Awokado natomiast może i jest tłuste, ale z pewnością także zdrowe! Tak jak rybi tłuszcz, wpływa korzystnie na nasz wzrok i choroby oczu. Awokado trzeba dobrze doprawić, gdyż samo w sobie nie jest wykwintne. Jednak awokado w sałatce na pewno zasmakuje każdemu.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 396,8 kcal
Białka 20,5 g
Tłuszcze 32,2 g
Cholesterol 66,2 mg
Węglowodany 10,4 g
Błonnik 3,3 g
Witamina C 9,4 mg
Witamina A 30,2 µg
Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ryby
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Artykuły Ryby
Ryby

Awokado z tuńczykiem

Awokado z tuńczykiem

Pyszna sałatka, której głównym składnikiem jest awokado i tuńczyk. Dodatek jogurtu i majonezu podkreśla smak.

Ryby

Rybne pulpety

Rybne pulpety

Pulpety z halibuta są pożywnym, wyśmienitym daniem dla wszystkich, którzy potrzebują białka i mają ochotę na nietuzinkową potrawę.

Ryby

Tuńczyk w sałatce

Tuńczyk w sałatce

Pyszna sałatka z tuńczyka i warzyw jest idealna jako przystawka lub danie główne. Smak ryby podkreśla charakter całego przepisu, a warzywa dopełniają jego wartości odżywczej.

Ryby

Danie rybne w winie

Danie rybne w winie

Ryba w winie to idealny pomysł na wykwintną kolację oraz zdrowy sposób na wprowadzenie ryby do codziennej diety.

Ryby

Łosoś zapiekany w papryce

Łosoś zapiekany w papryce

Danie klasyczne - łosoś zapiekany w przyprawach, wśród których charakter nadaje przede wszystkim papryka.

Ryby

Miecznik z mango

i warzyw z mięsem ryby jest nie tylko interesujące pod względem smakowym, ale także zdrowotnym. Składniki: 300 g fileta z miecznika, 4 posiekane ząbki (...) posiekanej kolendry, 3 łyżki posiekanych liści mięty. Przygotowanie: Filet...

Ryby

Pulpety z pangi

To danie w przeciwieństwie do ryby smażonej w panierce jest lekkostrawne, mniej kaloryczne i nie zawiera rakotwórczych tłuszczy trans. Ryba (...) kg pangi,
 2-3 jajka,
 ½ szklanki bułki tartej,
 2 cebule,
 sól, pieprz...

Ryby

Zapiekana ryba z fasolą

Zapiekana ryba z ryżem jest wartościowszą potrawą, niż mogłoby się wydawać. Zarówno ryba, jak i ryż dostarczają naszemu organizmowi białka (...) cytryny. Na koniec posyp jeszcze kolendrą i wsadź do piekarnika na 30 minut. Komentarz: Zapiekana...

Ryby

Zapiekana ryba

Zapiekana ryba

Danie z zapiekanej w ryżu i fasolce ryby sprawdzi się w każdej sytuacji i stworzy wyśmienite danie główne wieczoru.

Ryby

Rybne paluszki

Rybne paluszki

Paluszki rybne to świetna przekąska oraz wartościowa, bogata w wiele składników odżywczych potrawa.