Tuńczyk z awokado

Ta prosta sałatka z pewnością będzie idealna na drugie śniadanie. Tuńczyk, który jest głównym składnikiem sałatki, zawiera duże ilości witamin A i D. Dzięki nim lepiej funkcjonuje narząd wzroku i poprawia się stan naszych kości. Tuńczyk jest również bogaty w tran, który z kolei spowalnia proces zanikania komórek mózgowych.

Składniki:

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

Awokado z tuńczykiem
Awokado z tuńczykiem

Pyszna sałatka, której głównym składnikiem jest awokado i tuńczyk. Dodatek jogurtu i majonezu podkreśla...

zobacz galerię

Przygotowanie:

Umyj rybę i usmaż, rozgniatając w trakcie smażenia mięso, po czym odstaw do przygotowanej miski. Awokado obierz ze skórki i pokrój w niewielką kostkę. Skrop kawałki owocu cytryną i wrzuć do naczynia z tuńczykiem. W małej miseczce połącz majonez i jogurt w proporcji 3:1 i wymieszaj. Sos wlej do miski ze składnikami, po czym dopraw solą i pieprzem. Wymieszaj dokładnie.

Komentarz:

Regularne spożywanie tuńczyka obniża też poziom cholesterolu we krwi. Awokado natomiast może i jest tłuste, ale z pewnością także zdrowe! Tak jak rybi tłuszcz, wpływa korzystnie na nasz wzrok i choroby oczu. Awokado trzeba dobrze doprawić, gdyż samo w sobie nie jest wykwintne. Jednak awokado w sałatce na pewno zasmakuje każdemu.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 396,8 kcal
Białka 20,5 g
Tłuszcze 32,2 g
Cholesterol 66,2 mg
Węglowodany 10,4 g
Błonnik 3,3 g
Witamina C 9,4 mg
Witamina A 30,2 µg

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!