Twarożek z miodem

Potrawa dzięki zawartości białka i dobroczynnym właściwościom miodu, jest doskonałym źródłem energii dla osób aktywnych fizycznie. Wyniki badań naukowych wykazały, iż miód przyjmowany w dawce około 1 łyżeczki dziennie zwiększa efektywność i tolerancję wysiłku fizycznego.

Składniki

  • 100 g chudego twarożku,
  • 5 g miodu,

  • sok z ¼ pomarańczy,

  • ½ łyżki likieru pomarańczowego,

  • 12 g ziarna sezamowego.




Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Sposób przygotowania


Twarożek wymieszać z miodem, sokiem pomarańczowym i likierem. Ziarno sezamowe uprażyć na maśle i posypać nim twarożek. Podawać z owocami.


Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 191,12 kcal
Białka 22,86 g
Tłuszcze 5,76 g
Cholesterol 2 mg
Węglowodany 12,41 g
Błonnik 0,74 g
Witamina C 8,69 mg
Witamina A 8,2 j.m.

Komentarz

Słodki twarożek jest źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i nienasyconych kwasów tłuszczowych, bardzo istotnych w okresie dojrzewania, i wzrostu organizmu. Dostarcza ponadto lecytynę mającą znaczący wpływ na sprawność umysłową – tzw. „witaminę na dobrą pamięć”. 
Potrawa jest bogatym źródłem naturalnych przeciwutleniaczy, związków spowalniających w organiźmie procesy starzenia i pomocne w utrzymaniu młodej, elastycznej skóry.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!