Trwa ładowanie...

Awaria w grupie LuxMed. "Lekarze nie przyjmują. Stracone pół dnia"

Avatar placeholder
12.01.2024 16:50
Pacjenci odprawieni z kwitkiem. "Nie przyjmują. Stracone pół dnia"
Pacjenci odprawieni z kwitkiem. "Nie przyjmują. Stracone pół dnia" (Getty Images)

Pacjenci korzystający z prywatnej opieki medycznej alarmują, że dziś wiele wizyt się nie odbyło. Wszystko przez awarię systemu komputerowego. Po kilku godzinach wszystko wróciło do normy, ale pacjenci zastanawiają się, czy odbędą się zaległe teleporady i czy nie będzie ponownym problemów.

spis treści

1. "Lekarze nie przyjmują"

Jedna z naszych czytelniczek napisała, że miała umówioną teleporadę dla dziecka na godzinę 10:30. Od trzech godzin bezskutecznie czeka na kontakt od lekarza. Kobieta przyznaje, że specjalnie nie odbierała w tym czasie innych telefonów, bo sądziła, że ze względu na dużą liczbę pacjentów są opóźnienia. Do tej pory nie dostała żadnej informacji na temat opóźnienia ani wyjaśnień, czy wizyta się odbędzie i kiedy.

O problemach piszą też pacjenci w mediach społecznościowych.

Zobacz film: "Łykają suplementy i pożyczają sobie leki. Lekarze o słabościach pacjentów"

"W #luxmed nie działa system komputerowy. Lekarze nie przyjmują. Wszyscy patrzą się na siebie. Stracone pół dnia" - czytamy w jednym z komentarzy opublikowanych na platformie X.

2. "Pełny dostęp do systemu zostanie przywrócony"

Lekarze, z którymi udało nam się skontaktować, wyjaśniają, że przez kilka godzin nie działał system. Pacjenci mieli też problem z dostępem do swojej dokumentacji medycznej, ale wszystko wskazuje na to, że problem został rozwiązany.

- Mieliśmy problemy techniczne, ale wszystko jest już naprawione. Jeżeli lekarz nie dzwonił, a miała pani wcześniej umówioną teleporadę, proszę czekać, wizyta na pewno się odbędzie - zapewnia przedstawicielka Lux Med z infolinii pacjenta.

Sprawdziliśmy i można też już bez problemu zalogować się do systemu i umawiać wizyty.

Ok. 14:20 dostaliśmy informację z biura prasowego, że problem wkrótce powinien być rozwiązany.

- Możemy potwierdzić, że w niektórych naszych placówkach odnotowaliśmy przejściowe spowolnienie działania systemu informatycznego odpowiedzialnego za obsługę pacjentów. Zakładamy, że pełny dostęp do systemu zostanie przywrócony w ciągu najbliższych kilkunastu minut - zapewnia Maciej Mikołajewski, menedżer Współpracy z Mediami i Projektów Zewnętrznych Lux Med.

- Monitorujemy sytuację, wdrażamy odpowiednie procedury i kontaktujemy się z pacjentami indywidualnie, tak by nikt, kto potrzebuje pomocy medycznej, nie pozostał bez odpowiedniej opieki - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze