Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Joanna Hirszler

Czy filtry słoneczne mogą szkodzić naszej skórze?

Avatar placeholder
24.06.2014 13:59
Czy filtry słoneczne mogą szkodzić naszej skórze?
Czy filtry słoneczne mogą szkodzić naszej skórze?

Promieniowanie słoneczne indukuje tworzenie wolnych rodników, odpowiedzialnych za powstawanie uszkodzeń w obrębie struktury naszej skóry oraz przyśpieszenie procesów starzenia. Z tego względu konieczne jest stosowanie filtrów słonecznych, które chronią naszą skórę przed działaniem tych niekorzystnych związków. Istnieją jednak informacje, które sugerują, że niektóre filtry szybko ulegają destabilizacji i mogą intensyfikować działanie wolnych rodników.

spis treści

1. Zasada działania filtrów słonecznych

Filtry słoneczne dzielimy na chemiczne oraz fizyczne (mineralne). Różnią się one między sobą działaniem. Kosmetyki ochronne zawierające w składzie filtry chemiczne działają na zasadzie absorbowania promieniowania UV. Składniki w nich zawarte wnikają do wierzchnich warstw naskórka. Emitowane przez słońce promieniowanie zostaje w naskórku pochłonięte przez filtry chemiczne i zneutralizowane z wyzwoleniem energii cieplnej.

Filtry fizyczne pokrywają skórę i pozostawiają na jej powierzchni warstwę ochronną przed działaniem promieniowania słonecznego. Promieniowanie z zakresu UVA oraz UVB w kontakcie ze skórą odbija się od jej powierzchni i zostaje rozproszone. Dzięki temu nie wywiera ono niekorzystnego wpływu na naszą skórę. Do grupy filtrów mineralnych zaliczamy ditlenek tytanu (INCI: Titanium Dioxide) oraz tlenek cynku (Zinc Oxide). Warto również wiedzieć, że filtry te są doskonale tolerowane przez

skórę wrażliwą .

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

2. Czy filtry mogą szkodzić skórze?

Istnieją wątpliwości w stosunku do trzech popularnie stosowanych filtrów chemicznych, tj. Ethylhexyl Methoxycinamate (EHMC), Butyl Methoxydibenoylmethane (BMDM) oraz Isoamyl Methoxycinamate (IMC). Badania naukowe sugerują, że filtry te są niestabilne i pod wpływem promieniowania UV 40% z nich ulega rozpadowi. Niemniej jednak, w kosmetykach ochronnych stosuje się mieszanki filtrów. W tym przypadku energia powstająca po kontakcie promieniowania słonecznego z filtrem EHMC, BMDM lub IMC zostaje przekazana innej grupie filtrów. Z tego względu nie ma podstaw, aby podejrzewać jakiekolwiek zagrożenie dla skóry na skutek działania niestabilnych filtrów chemicznych.

Amerykańska organizacja Environmental Working Group (EWG), która zajmuje się między innymi bezpieczeństwem substancji stosowanych w kosmetykach, zaleca stosowanie filtrów zawierających dodatkowo w składzie tlenek cynku i dwutlenek tytanu. Składniki te należą do grupy filtrów mineralnych, które pozostawiają na skórze powłokę ochronną odbijającą od jej powierzchni promieniowanie słoneczne.

Badania kliniczne potwierdziły, że kosmetyki ochronne zawierające mieszankę filtrów chemicznych i fizycznych są zdecydowanie skuteczniejsze niż kosmetyki mające w składzie tylko jedną grupę filtrów.

Pamiętajmy również o tym, aby wybierając kosmetyk ochronny, zwrócić uwagę na współczynnik SPF. Nie powinien on być niższy niż 30.

Kosmetyki ochronne zawierające w składzie filtry chemiczne i fizyczne zapewniają skórze ochronę przed promieniowaniem UV. Co więcej, stanowią one doskonałą profilaktykę nowotworów skóry.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze