Danie z cykorią i jabłkami

Danie z cykorią z dodatkiem jabłek to nie tylko pyszne i oryginalne połączenie dwóch składników. To także istna bomba witaminowa i źródło ważnych substancji odżywczych. Cykoria bowiem zawiera mangan, stymuluje spalanie tłuszczów i przyspiesza przemianę materii.

Składniki:

Danie z cykorią
Danie z cykorią

Sałatka z cykorią i jabłkiem jest bardzo smacznym źródłem witamin i wartościowych substancji odżywczych,...

zobacz galerię

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

  • 1 główka cykorii,
  • 1/2 główki kapusty włoskiej,
  • 1 jabłko,
  • oliwa z oliwek,
  • ocet balsamiczny,
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich.
Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 204,51 kcal
Białka 7,33 g
Węglowodany 17,54 g
Tłuszcze 13,31 g
Błonnik 5,31 g

Przygotowanie:

Cykorię umyj i pokrój w cienkie plasterki. Kapustę także opłucz i poszatkuj. Jabłko przemyj, obierz ze skóry i wyjmij rdzeń. Pokrój je, najlepiej w wąskie paseczki. W dużej salaterce połącz kawałki cykorii, kapusty oraz jabłka i wymieszaj. Skrop sałatkę oliwą z oliwek oraz octem i znów przemieszaj. Posyp wszystko orzechami włoskimi. Podawaj na świeżo, możesz też skropić sokiem z cytryny.

Komentarz:

Cykoria jest niskokaloryczna, ale sycąca. Zawiera witaminy A, B i C. Jabłko także wspomaga trawienie i system immunologiczny, jak również jest bogate w witaminy A, B1, B2, C i E. Warto sięgnąć po ten przepis.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.