Facefitness – przykładowe ćwiczenia i efekty gimnastyki twarzy

Facefitness to gimnastyka twarzy, która powoduje wygładzanie zmarszczek i modelowanie twarzy. Ćwiczenia wykonywane w ramach facefitness muszą być bardzo delikatne, aby nie naciągać skóry twarzy. Facefitness to stosunkowo tani i skuteczny sposób na wygładzenie zmarszczek.

spis treści

Zobacz film: "Makijaż to nie wszystko. Poznaj wiosenne hity nawilżające"

1. Facefitness a mięśnie twarzy

Facefitness wzmacnia mięśnie twarzy, ujędrnia okolice oczu, czoła, policzków i podbródka. Dobra kondycja mięśni twarzy spłyci zmarszczki, ujędrni skórę i poprawi jej wygląd. Im mocniejsze mięśnie twarzy, tym skóra wygląda lepiej.

Ćwiczenia facefitness zajmują bardzo mało czasu, ale efekty są oszałamiające, a skóra zachowuje młody wygląd na długie lata.

2. Facefitness – gimnastyka twarzy

W Polsce facefitness nie jest jeszcze bardzo popularny, natomiast na zachodzie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Regularna gimnastyka twarzy polega na napinaniu i rozluźnianiu różnych partii mięśni twarzy. Facefitness obejmuje mięśnie czoła, oczu, policzków oraz brody.

Facefitness wykonywany regularnie sprawia, że skóra jest elastyczna. Dzieje się tak ponieważ poprzez masaż produkowany jest kolagen, który jest odpowiedzialny za elastyczność skóry, nawilżenie oraz regenerację skóry. Facefitness poprawia ukrwienie i dotlenienie skóry. Skóra jest odżywiona i wolniej się starzeje.

Codzienne ćwiczenia facefitness sprawią, że nasza twarz będzie pogodna i rozluźniona.

10 produktów, których nie powinnaś nigdy nakładać na twarz
10 produktów, których nie powinnaś nigdy nakładać na twarz [10 zdjęć]

W Internecie krążą informacje, że za pomocą lakieru do włosów można utrwalić makijaż. W rzeczywistości...

zobacz galerię

3. Facefitness – efekty

Efekty facefitness przy regularnych ćwiczeniach można zaobserwować już po ok. 4 tygodniach. Podczas facefitness nie można zapomnieć o codziennej pielęgnacji. Maseczki, peeling, kremy muszą stale być obecne w pielęgnacji ponieważ wówczas efekty będą jeszcze lepiej widoczne.

Gimnastyka twarzy sprawia, że:

  • zmarszczki na czole, wokół oczu i warg są wygładzone;
  • bruzdy nosowo-wargowe są spłycone;
  • policzki są podniesione;
  • możemy pozbyć się drugiego podbródka;
  • polepsza się kondycja skóry;
  • podniosą się kąciki ust i oczu;
  • cera będzie miała zdrowy koloryt.

Efekty facefitness nie są tak szybkie jak w przypadku botoksu. Warto zacząć je jak najwcześniej, gdy problem ze zmarszczkami nie jest jeszcze bardzo poważny.

4. Facefitness – przykładowe ćwiczenia

Od czego zacząć facefitness? Oczywiście od rozgrzewki. Tak jak przygotowujemy nasze ciało do ćwiczeń, tak musimy przygotować na to naszą twarz. Rozgrzewka w facefitness polega na delikatnym opukiwaniu całej twarzy opuszkami palców. Rozgrzewkę rozpoczynamy od czoła i schodzimy do dołu twarzy. Kolejnym ćwiczeniem w ramach rozgrzewki facefitness mogą być delikatne uszczypnięcia twarzy. Czas na rozgrzewkę nie musi być długi. Wystarczy, że poświecimy na to 1,5 minuty.

4.1. Facefitness – ćwiczenia na zmarszczki na czole

Rozgrzewkę facefitness rozpoczęliśmy od czoła i od niego powinniśmy rozpocząć ćwiczenia. Nieestetyczne poziome zmarszczki zniwelujemy za pomocą następującego ćwiczenia. Palce wskazujące kładziemy nad brwiami i lekko przytrzymujemy skórę. Następnie robimy zdziwioną minę dociskając jednocześnie palce do czoła. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

4.2. Facefitness – ćwiczenia na zmarszczki wokół oczu

Kurze łapki potrafią być bardzo nieestetyczne i dodawać kobiecie lat. Jednak za pomocą facefitness możemy spłycić zmarszczki wokół oczu. Podczas tego ćwiczenia środkowym palcami delikatnie naciągamy skórę przy zewnętrznym kąciku w kierunku skroni i mrużymy oczy. W tym ćwiczeniu nie można zamykać oczu. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy

Zobacz także:

4.3. Facefitness – ćwiczenia na usta

Usta są chyba najbardziej zmysłowym elementem naszej twarzy. Warto zadbać o to, by ich wygląd był estetyczny. Facefitness przewiduje różne ćwiczenia na usta. Można rozpocząć je od poprawienia jakości bruzdy nosowo-wargowej. Usta mamy zamknięte a język kładziemy na przednich zębach. Aby ćwiczenie było wykonane poprawie trzeba wytrzymać 5 sekund. Tak jak przy poprzednich ćwiczeniach wykonujemy 10 powtórzeń.

Kolejnym ćwiczeniem na usta jest zaciskanie ust. Polega ono na tym, że złączone usta zaciskamy między zęby i wytrzymujemy w tej pozycji 5 sekund. Takie ćwiczenie w ramach facefitnessu sprawi, że nasze usta staną się większe.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy