Jak powinno wyglądać idealne śniadanie na diecie?

Ile razy słyszałeś, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? To prawda – jest ono dla organizmu tym, czym tankowanie dla samochodu. Musi być pożywne, urozmaicone i energetyczne, ale jak powinno wyglądać na diecie? Czy musi być niskokaloryczne? Sprawdź, z jakich produktów przygotować dietetyczne śniadanie i kiedy najlepiej je zjeść.

Fakty i mity o zdrowej diecie
Fakty i mity o zdrowej diecie [11 zdjęć]

Możesz spać spokojnie – to tylko mit. Nie ma rozstrzygających dowodów na to, że późne posiłki powodują...

zobacz galerię

1. Nie zapominaj o białku

Idealne śniadanie składa się z węglowodanów złożonych (chleb razowy, płatki owsiane, kasza), porcji białka oraz świeżych owoców i warzyw, czyli codziennej dawki witamin. Śniadanie na diecie powinno być bogate w białko, które powstrzymuje ataki głodu i dodaje energii. Jeśli zjesz rano jajka albo jogurt grecki, w ciągu dnia nie będziesz podjadać, a na lunch i kolację wybierzesz lekkie, niskokaloryczne dania.

Zobacz film: "Prosty przepis na śniadanie - owsianka"

Badania wykazały, że kobiety, które na śniadania jadły jajka, schudły 2 razy więcej od pań, które sięgnęły po pieczywo. Białko zawarte w jajkach syci i zmniejsza głód, przez co w ciągu dnia zjadasz mniej. Dodatkowym plusem proteinowych śniadań jest to, że dostarczają dużo energii. Zjedz omlet, jajecznicę albo jajka na miękko, a na pewno nie będziesz zmęczony przez długi czas.

Co poza jajkami nadaje się na dietetyczne śniadanie? Na pewno owsianka, muesli, chuda wędlina, twaróg, wędzony łosoś i jogurt naturalny. Bez obaw możesz jeść pieczywo pełnoziarniste, ale nie przesadzaj z jego ilością. Do śniadania zawsze dodawaj świeże owoce i warzywa!

2. Dodaj błonnik na dobry początek dnia

Jeśli jesteś na diecie, błonnik pokarmowy powinien być twoim najlepszym przyjacielem. Reguluje on procesy trawienne, hamuje napady głodu i usuwa toksyny z organizmu. Dzięki niemu odchudzanie będzie skuteczne, dlatego produkty bogate w błonnik powinny jak najczęściej gościć na twoim talerzu.

Jakie są jego najlepsze źródła? Pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, amarantus, kasza jęczmienna i jaglana, suszone owoce, banany, siemię lniane, migdały, pestki słonecznika – to produkty, które świetnie sprawdzą się jako śniadanie. Przygotuj kaszę z owocami, kanapki albo skomponuj muesli z orzechami i pestkami, a na pewno twoje śniadanie będzie bogate w błonnik.

3. Zjedz śniadanie w ciągu godziny od przebudzenia

Dietetycy twierdzą, że to właśnie od śniadania zależy, czy nasza dieta odchudzająca będzie skuteczna. Jedno jest pewne – musisz zjeść rano pożywny posiłek, aby przyspieszyć metabolizm, czego efektem będzie utrata kilogramów.

Śniadanie powinno się zjeść w ciągu godziny od przebudzenia. Dlaczego? Jeśli jak najszybciej zjesz pierwszy posiłek, wykorzystasz potencjał organizmu do spalania tłuszczu. Śniadanie pobudza metabolizm, a dobrze zbilansowany posiłek sprawi, że w ciągu dnia zjesz mniej i będziesz odporny na niezdrowe pokusy.

Masz mdłości na samą myśl o jedzeniu czegokolwiek wcześnie rano? Warto przekonać się do owsianki i jajek, ale na początek możesz zastąpić tradycyjne śniadanie koktajlem. Polecamy zwłaszcza rozbudzające smoothie z mrożoną kawą, mlekiem migdałowym, cynamonem i siemieniem lnianym.

Nawet jeśli starasz się zgubić kilka kilogramów, nie powinieneś „obcinać” kalorii na śniadaniu. To ono daje ci energię i pobudza metabolizm. Kierując się kilkoma prostymi zasadami, na pewno stworzysz idealny posiłek, który pozwoli ci schudnąć bez uczucia głodu. Powodzenia!

Co najbardziej lubisz jeść na śniadanie? Podziel się pomysłami na pyszne rozpoczęcie dnia na naszym forum.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!