Jak prawidłowo robić przysiady?

Przysiad to idealne ćwiczenie na wzmocnienie mięśnia czworogłowego, jednak nie tylko. Dodatkowo pracuje tutaj również mięsień pośladkowy oraz stawy kolanowe. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie ciała do tego ćwiczenia.

Rozpoczynamy od prawidłowego ułożenia stóp. Powinny być one rozstawione na szerokość bioder. Na początku można robić przysiad przechodząc na palce, jednak docelowo trzeba dążyć do tego, by utrzymać się na pełnych stopach. Pochylenie tułowia ma również za zadanie jedynie pomóc w czasie ćwiczenia, gdy dojdzie się już do wprawy, można coraz bardziej się prostować, wtedy odciąża się kręgosłup. Ręce pracują swobodnie, najwygodniej wraz z przysiadaniem zginać je, gdyż jest to bardzo naturalny odruch. Przysiad wykonuje się do kąta prostego. Powstanie jest zawsze do pełnego wyprostu, dopiero wtedy można zacząć kolejne powtórzenie. Trzeba zwrócić uwagę na pracę kolan. Nie powinny one schodzić ani na zewnątrz ani do wewnątrz. Tak jak stoją stopy, taki też powinny utrzymać kierunek ruchu kolana.

Prawidłowo wykonane ćwiczenie powoduje wzmocnienie przede wszystkim mięśnia czworogłowego, który odpowiada za prawidłowe prostowanie i zginanie stawu kolanowego, które jest narażone na wiele kontuzji nawet podczas zwykłego funkcjonowania. Pracuje tutaj także, jak było już wspomniane mięsień pośladkowy, który współpracuje z mięśniem czworogłowym. Sprawuje on pieczę nad pionową postawą ciała. Staw kolanowy jest uzależniony między innymi od prawidłowej pracy mięśnia czworogłowego. Odpowiada on za wszelkie ruchy kolanowe, zarówno zginanie i prostowanie jak także ruchy obrotowe. Dlatego jego dobre wykształcenie pozwala zapobiec wielu kontuzjom, które mogą się przytrafić w codziennych czynnościach.

Polecane wideo:

Polecane wideo:

Komentarze (1)
~Patryk
~Patryk

Jak ktoś jest początkujący (każdy kiedyś był w czymś początkujący więc nie ma się czego wstydzić) to najlepiej niech idzie na siłownie i tam poprosi kogoś o poradę albo żeby ktoś spojrzał i ocenił czy dobrze wykonuje ćwiczenia. Jeżeli są takie artykuły to pewnie na innych siłowniach ludzie ćwiczą w totalnej ciszy jak mnisi z Shaolin i nikt się nie odzywa. Ja chodzę do Saturn Fitness na Bielanach i normalnie każdy pomaga bo my też kiedyś potrzebowaliśmy pomocy.

Odpowiedz
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia
najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Artykuły Ćwiczenia
Ćwiczenia

Scyzoryk

Scyzoryk

. Jaki trening można zastosować? Pokazane na filmie ćwiczenie na mięśnie jest nazwane „scyzorykiem”. Pozycja wyjściowa polega na ułożeniu

Ćwiczenia

Poranna gimnastyka

Poranna gimnastyka

Ćwiczenia o wschodzie słońca skuteczniej odchudzają niż wykonywane w jakiejkolwiek innej porze dnia.

Ćwiczenia

Targi sportowe

Targi sportowe

Sport World Warsaw Targi sportowe odbędą się 19-21 września 2013 r. Zapraszamy!Rakieta tenisowa Pasjonaci tenisa na Targach z pewnością znajdą coś dla siebie.

Ćwiczenia

Znajdź motywację do ćwiczeń zimą

Znajdź motywację do ćwiczeń zimą

lepiej poświęcić ten czas na poszukiwanie rozwiązań. Jednym z nich jest zapewnienie sobie takich warunków, by ćwiczenie zimą było dla nas w dalszym ciągu przyjemnością.

Ćwiczenia

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

Słabsza pamięć Ćwiczenia fizyczne stymulują przepływ krwi do mózgu, poprawiając stan całego układu sercowo-naczyniowego. Pobudzają również wzrost (...) z sennymi problemami, może nasilać symptomy bezdechu sennego. Aktywność fizyczna...

Ćwiczenia

Motywacja do ćwiczeń

Motywacja do ćwiczeń

Aby znaleźć motywację do regularnych treningów, warto wyznaczyć sobie cele, na przykład zwiększenie masy mięśniowej lub poprawa kondycji fizycznej.

Ćwiczenia

Ćwiczenia dla seniorów

Ćwiczenia dla seniorów

Ćwiczenia są wskazane dla wszystkich, niezależnie od wieku. Osoby starsze, które aktywnie spędzają czas, są mniej narażone na demencję starczą, mają mniej problemów z poruszaniem się.

Ćwiczenia

Ćwiczenia bez wymówek

Ćwiczenia bez wymówek

Zamiast zastanawiać się i odkładać ćwiczenia w czasie, zacznij trening już teraz. Kanadyjscy naukowcy doszli bowiem do wniosku, że nie warto zbyt (...) dużo myśleć o ćwiczeniach, ponieważ wiąże się to zwykle z szybkim...

Ćwiczenia

Motywowanie się do ćwiczeń

Motywowanie się do ćwiczeń

Systematyczny trening wiąże się z wymiernymi korzyściami - nie tylko dla figury, ale i dla zdrowia. Jednak kontynuacja ćwiczeń nie jest łatwa

Sprawdź, czy grożą Ci te choroby