Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu

spis treści
rozwiń

Jak spalić tkankę tłuszczową? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem. Ponadto ruch odgrywa bardzo ważną rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób. Jest nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. Sprawdź, jak spalić kilogram tkanki tłuszczowej.

1. Tuczące przekąski

Każdemu z nas zdarza się objadać ciastkami, czekoladkami czy chipsami podczas oglądania ulubionego serialu. Konsekwencją są dodatkowe kilogramy. Kilka czekoladowych cukierków dziennie może nie spowoduje otyłości, lecz w skali roku może wywołać duży przyrost masy ciała. Świetnym sposobem na spalanie niezdrowych przekąsek są ćwiczenia fizyczne.

2. Zalety aktywności fizycznej:

Zobacz film: "Ćwiczenia - wykrok z przeniesieniem ciężaru na nogę wykroczną"

Już energiczny 30-minutowy marsz daje korzystne efekty dla zdrowia. Jeśli zdecydujemy się na regularne ćwiczenia, warto również zadbać o dietę bogatą w węglowodany złożone oraz zwiększenie ilości białka w diecie, by tkanka mięśniowa mogła się dobrze rozwijać.

3. Skuteczne odchudzanie

Pierwsza zasada to nie odkładaj energii. Jeżeli jej nadmiar pochodzi ze słodkich przekąsek, będzie on odłożony w postaci tkanki tłuszczowej. Najprostszym sposobem na zatrzymanie tego procesu jest intensywny ruch lub długi spacer - jeden z najprostszych sposób spalenia nadmiaru energii.

 

4. Jak spalić tuczące przekąski?

 

  • Czekoladka mleczna (100 g): 90 min. jazdy na rowerze.
  • Baton czekoladowy (75 g): spacer 120 min.
  • Pączek (1 szt.): spacer 120 min.
  • Orzeszki w czekoladzie (10 szt.): 20 min. jazdy na rowerze.
  • Lody śmietankowe (50 g): spacer 15 min.
  • Popcorn (100 g): spacer 103 min.
  • Paluszki (50 g): spacer 47 min.
  • Orzeszki ziemne (20 g): 30 min. jazdy na rowerze.

Aby spalić kilogram tkanki tłuszczowej, należy w ciągu tygodnia zmniejszyć spożycie kalorii w stosunku do dziennego zapotrzebowania o 7000 kcal, czyli dziennie można przyjmować ok. 1000 kcal. Jednakże wiele ćwiczeń dodatkowo powoduje spalanie kalorii, dzięki czemu nie trzeba głodować.

 

Osoba ważąca ok. 70 kg, wykonując przez 1 godzinę te ćwiczenia, traci następującą ilość kalorii:

czynność ilość kalorii czynność ilość kalorii
stanie na baczność 116 wchodzenie na schody 1106
ubieranie się i rozbieranie 118 zmywanie naczyń 140
powolny spacer 200 pływanie 500
szybki spacer 300 bieganie 570

Sposobów na skuteczne odchudzanie jest wiele. Każdy znajdzie coś dla siebie. Liczą się systematyczność i wytrwałość.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
i bądź na bieżąco!