Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Najnowsze urządzenie do wczesnego wykrywania raka piersi w domu

Avatar placeholder
18.10.2016 13:41
Najnowsze urządzenie do wczesnego wykrywania raka piersi w domu
Najnowsze urządzenie do wczesnego wykrywania raka piersi w domu

To pierwsza na świecie technologia służąca do samodzielnego, wczesnego wykrywania raka piersi w warunkach domowych oparta na termografii kontaktowej. Nowotworowe zmiany złośliwe w procesie swojego wzrostu budują gęstą sieć naczyń krwionośnych (neoangiogeneza) odżywiających guz.

Procesowi temu towarzyszy zwiększona emisja energii cieplnej manifestująca się podniesioną temperaturą obrazowaną na powierzchni piersi. Właśnie te obszary podwyższonej temperatury w obrębie gruczołu piersiowego rejestruje urządzenie o nazwie "Braster" i za pomocą  systemu automatycznej interpretacji różnicuje zmiany w kierunku nowotworów złośliwych lub zmian o charakterze złośliwym.

1. Potwierdzona skuteczność

Skuteczność urządzenia służącego do wczesnego, samodzielnego wykrywania raka piersi została potwierdzona. Taki wniosek płynie z właśnie zakończonego badania obserwacyjnego ThermaALG .

Podstawowym celem zakończonego badania ThermaALG było poznanie skuteczności diagnostycznej algorytmów interpretacji obrazów termograficznych urządzenia do wykrywania raka piersi w warunkach domowych.

Zobacz film: "Czy rak boi się noża?"

Prospektowe, wieloośrodkowe, otwarte badanie obserwacyjne, nieinterwencyjne, prowadzono w specjalistycznych poradniach diagnostyki piersi na terenie Polski. 

Badaniu metodą termografii kontaktowej zostały poddane 274 kobiety.

Urządzenie "Braster" ​do wczesnego, samodzielnego wykrywania raka piersi
Urządzenie "Braster" ​do wczesnego, samodzielnego wykrywania raka piersi

Kobiety w wieku 25-49 lat, u których wynik badania ultrasonograficznego piersi (USG) wskazywał istotne ryzyko obecności nowotworu złośliwego; oraz kobiety 

w wieku 50 lat i powyżej, u których wykonano badanie ultrasonograficzne piersi i sporządzono ocenę badania według klasyfikacji BIRADS-US, a wynik zawierał się w kategorii 4 lub 5 oraz, u których występowały wskazania do wykonania biopsji, o ile nie miały one w ciągu ostatnich 3 miesięcy wykonanej biopsji piersi.

2. Uzyskane wyniki

W grupie kobiet do 50. roku życia czułość i swoistość wynosiła odpowiednio: 84,6 proc. i 86,8 proc. W grupie kobiet powyżej 50. roku życia czułość i swoistość wynosiła odpowiednio: 79,2 proc. i 60 proc. Na wynik w tej grupie wpłynął fakt, iż znalazło się w niej ponad 80 proc. przypadków z rakiem piersi.

Uzyskane w badaniu wyniki dotyczące czułości i swoistości potwierdzają wysoką skuteczność oraz przydatność urządzenia, które może stać się uzupełnieniem przesiewowego procesu diagnostycznego. Badanie TermaALG jest kolejnym badaniem technologii, potwierdzającym skuteczność termografii kontaktowej w wykrywaniu raka piersi.

- Jesteśmy dumni, że opracowana i rozwijana przez polskich naukowców technologia BRASTER systematycznie zwiększa swoją czułość i swoistość. Dzięki temu ma szansę stać się skutecznym i powszechnym narzędziem do wczesnego wykrywania raka piersi. Jej szerokie zastosowanie zwiększy szanse kobiet na dłuższe życie oraz mniejsze straty zdrowia wywołane chorobą nowotworową i jej leczeniem mówi Marcin Halicki, Prezes Zarządu Braster SA.

Właściciel technologii w konsorcjum z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego przygotowuje kolejne badanie medyczne Innomed, które obejmie ponad 3 tys. kobiet. Badanie ma potwierdzić skuteczność termografii kontaktowej jako metody badania przesiewowego raka piersi oraz metody wspomagającej standardowe procedury diagnostyczne.

Badanie finansowane jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze