Pajacyki – charakterystyka, efekty, wyzwanie

Pajacyki to ćwiczenia fizyczne, które każda osoba w swoim życiu z wykonywała, z całą pewnością nie raz. Pajacyki są podstawą każdej rozgrzewki, gdyż można się przy nich delikatnie zmęczyć, ale także doskonale bawić. Ile kalorii spala wykonywanie pajacyków i jakie są korzyści z ich regularnego wykonywania?

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

spis treści

1. Pajacyki – charakterystyka

Pajacyki to ćwiczenia aerobowe, czyli takie, podczas których jesteśmy w ruchu i intensywnie spalamy kalorie. Pajacyki są bardzo proste w wykonaniu, jednak ta prostota jest dla niektórych sporą barierą. Często ludzie nie potrafią zsynchronizować ze sobą pracy nóg i rąk.

Jak wykonywać poprawnie pajacyki? Otóż stajemy w lekkim rozkroku, ręce są spuszczone wzdłuż tułowia, głowa patrzy przed siebie, a łopatki są złączone. W tym samym czasie wykonujemy podskok z rozszerzeniem nóg i wznos rąk nad głowę. Ćwiczenie wykonujemy, nieustannie podskakując. Wykonywanie pajacyków bardzo korzystnie wpływa na wszystkie mięśnie naszego ciała. Podczas podskakiwania spalamy zbędne kalorie, a w czasie wykonywania ruchów nogami i rękami pracują mięśnie barków, ramion, ud czy pleców. Przy prawidłowej technice pjacayków i odpowiedniemu napięciu mięśni bardzo mocno angażujemy do pracy mięśnie brzucha.

Pajacyki są podstawą każdej rozgrzewki. Na zajęciach ogólnorozwojowych pajacyki stanowią nawet odrębne ćwiczenie, gdyż trenerzy wierzą w jego skuteczność.

Który sport spala najwięcej kalorii?
Który sport spala najwięcej kalorii? [15 zdjęć]

Sport przyspiesza przemianę materii i pomaga w zdrowy sposób pozbyć się tłuszczu z ciała. To jeden z...

zobacz galerię

2. Pajacyki – efekty

Efekty wykonywania pajacyków są spektakularne. Dzięki regularnym ćwiczeniom pajacyków wpłyniemy pozytywnie na:

  • poprawę metabolizmu;
  • zmniejszenie masy ciała;
  • samopoczucie;
  • kondycję fizyczną;
  • świadomość własnego ciała;
  • wzmocnienie wszystkich mięśni;
  • układ krążenia;
  • układ oddechowy;
  • wydzielanie się endorfin.

Pajacyki spalają bardzo szybko kalorie, otóż podczas 15-minutowego treningu pajacyków można spalić nawet 115 kalorii – to bardzo satysfakcjonująca liczba.

3. Pajacyki – wyzwanie

Jeżeli lubimy wykonywać pajacyki i robimy je poprawnie technicznie, to można podjąć się 30-dniowego wyzwania w robieniu pajacyków. Polega ono na tym, że każdego dnia będziemy wykonywali o 10 powtórzeń pajacyków więcej.

Pierwszego dnia wyzwania możemy wykonać 50 pajacyków, kolejnego dnia 60, a następnego 70. Można robić dzień przerwy pomiędzy ćwiczeniami, ale nie trzeba. Ostatniego dnia wyzwania liczba wykonanych pajacyków będzie bardzo dużo, jednak w tym dniu wykonasz zadanie i nie będzie ono stanowiło większego problemu.

Jeżeli pajacyki są jednym z ćwiczeń w naszym treningu, to możemy je dodatkowo zmodyfikować i utrudnić sobie ćwiczenie. Pajacyki można wykonywać z obciążnikami na rękach i nogach, można także wyskakiwać z półprzysiadu lub co trzeci wyskok skakać jeszcze wyżej.

Musisz to wiedzieć

Pajacyki można także wykonywać podczas treningu interwałowego, jako element wpływający na szybkie spalanie tłuszczu.

Należy pamiętać, że przed każdym dłuższym wykonywaniem pajacyków, należy rozgrzać ręce i nogi. Po zrobieniu założonej liczby powtórzeń musimy bardzo dokładnie rozciągnąć każdy mięsień, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia zakwasów i bólu mięśni. Pajacyki mogą wykonywać osoby w każdym wieku. Można się przy nich świetnie bawić i skutecznie spalać kalorie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy