Poziom sprawności i żelaza u studentów jest związany ze średnią ocen

Naukowcy z Uniwersytetu Nebraska-Lincoln i Uniwersytetu Stanowego Pensylwania odkryli, że poziom sprawności i poziom żelaza u studentów może być czynnikiem decydującym w kwestii ocen osiąganych przez konkretnego studenta.

W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Stanowym Pensylwania, dowody sugerują, że studentki college'u, które były wysportowane i miały normalny poziom żelaza osiągały średnio lepsze oceny niż ich koleżanki, które były mniej wysportowane i miały niedobory żelaza. Różnica w średniej ocen wynosi aż 0,34, czyli wystarczająco dużo, aby obniżyć lub podwyższyć ostateczną oceną.

"Arytmetyczna średnia ocen jest bardzo łatwą miarą sukcesu i jest czymś, do czego każdy może się odnieść" - powiedział Karsten Koehler, profesor nauk żywieniowych i zdrowotnych w stanie Nebraska.

"To coś, co daje całkiem dobry obraz poziomu wiedzy danej osoby. To zawsze daje satysfakcję, gdy masz możliwość wykazania związku, który ma znaczący wpływ i który przekłada się na coś, co każdy może zastosować".

Uprawianie sportu i wysoki poziom żelaza wpływa pozytywnie na wysokość ocen studentek
Uprawianie sportu i wysoki poziom żelaza wpływa pozytywnie na wysokość ocen studentek

Odpowiedni poziom żelaza umożliwia organizmowi zachowanie istotnych funkcji, takich jak przenoszenie tlenu we krwi. Niedobór żelaza jest związany ze zmęczeniem, niższą wydajnością pracy i słabymi wynikami w nauce.

Powszechnie wiadomo, że dobra sprawność fizyczna ma pozytywny wpływ na ogólny stan zdrowia, funkcji poznawczych i nasze zdolności do uczenia się. Koehler i jego koledzy chcieli zbadać mniej znane skutki związane z niedoborem żelaza oraz niskim poziomem aktywności fizycznej, a średnią ocen poszczególnych osób.

W badaniu wzięło udział 105 kobiet. Wszystkie one były studentkami Uniwersytetu Stanowego Pensylwania, a ich średnia arytmetyczna ocen wynosiła 3,68. Zebrane w czasie badania dane wykazały, że kobiety o najwyższych poziomach żelaza miały najwyższe stopnie. Ponadto te z nich, które były najsilniejsze i miały odpowiednie poziomy żelaza miały wyższe stopnie niż ich mniej wysportowane koleżanki, które miały również niższy poziom żelaza.

ZOBACZ TAKŻE:

Koehler, który jest również prowadzącym badań na temat związku między żelazem i wynikami sportowymi u młodzieży w Nebrasce, mówi, że wpływ sprawności był większy niż całkowity wpływ poziomu żelaza, ale gdy te dwa czynniki zadziałały razem, ich wpływ był jeszcze większy na wysokość ocen i ich średnią.

"Poprawa kondycji lub utrzymanie wysokiego poziomu sprawności mogą być ważne dla osiągnięcia sukcesu na uczelni" - powiedział Koehler. "Najlepiej upewnić się, że dieta jest odpowiednia, aby zapobiec niedoborom substancji odżywczych".

Koehler podkreśla jednak, że osoba, która mało ćwiczy, a która zrobiła odpowiednie postanowienia noworoczne, nie poprawi dzięki temu nagle swojej średniej ocen. Dodaje również, że są ewidentne dowody na to, że aktywność fizyczna i dobre wyniki w nauce są ze sobą mocno związane i że trening może pozytywnie wpłynąć na zdolności poznawcze studentów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.