Puch morelowy

Przepis na bardzo zdrowy i niskokaloryczny deser. Białko jaja jest białkiem wzorcowym, gdyż dostarcza wszystkich niezbędnych nam aminokwasów. Na dodatek wcale nie zawiera cholesterolu, gdyż występuje on tylko w żółtku jaja. Żelatyna to również białko, ale przetworzone w kolagen, dlatego korzystnie wpływa na elastyczność stawów, wzmacnia kości, włosy i paznokcie.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Składniki (2-3 porcje)

  • 15 dag dżemu morelowego niskosłodzonego,

  • 2 białka dobrze oziębione,

  • 2-3 łyżki stołowe cukru,

  • łyżka stołowa żelatyny.



Sposób przygotowania

Żelatynę przygotować według przepisu na opakowaniu. Białka ubić na sztywną pianę. Naczynie z pianą ustawić na parze i nadal ubijając, dodawać stopniowo żelatynę. Nie przerywając ubijania, dodawać stopniowo cukier i połowę dżemu. Masę podzielić na porcje, udekorować pozostałym dżemem, wstawić do lodówki na 60-90 minut do zastygnięcia. 



Komentarz

Morele nawet w postaci dżemu dostarczają mnóstwo witaminy C, A i pektyn mając przy tym przepyszny smak. Danie może być elementem diet odchudzających i bogato białkowych. Z powodzeniem taki deser mogą spożywać również osoby z podwyższonym cholesterolem.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 127,35 kcal
Białka 5,67 g
Tłuszcze 0,18 g
Cholesterol 0 mg
Węglowodany 27,7 g
Błonnik 0,24 g
Witamina C 1,62 mg
Witamina A 10,8 µg

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy