Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Pokaż kategorie

Ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na ramiona szczególnie wskazane są w okresie wakacyjnym, gdy częściej eksponujemy tę część ciała. Na co dzień ważniejsze są dla nas ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki, przez co ramiona mogą być zaniedbane. W przypadku kobiet, ćwiczenia na mięśnie ramion powinny się koncentrować bardziej na wysmukleniu i ujędrnieniu tej części ciała, a mniej na ukształtowaniu tkanki mięśniowej. Jest to zadanie dużo trudniejsze niż w przypadku mężczyzn, gdyż włókna mięśniowe kobiet są zupełnie inaczej zbudowane.

1. Jakie ćwiczenia na biceps?

W treningu na bicepsy warto postawić na różnorodność ćwiczeń i wybierać takie zestawy, które pozwalają rozbudowywać górną część klatki piersiowej, mięśnie pleców i ramion. Szczególnie przydatne w rozwijaniu bicepsów są wszelkiego rodzaju uginania i prostowania ramion wykonywane w różnych pozycjach ciała i pod różnymi kątami. Niemal wszystkie ćwiczenia na bicepsy wykonuje się z podstawowym sprzętem, a więc ze sztangą i sztangielkami, niektóre również na wyciągu bloczkowym. Podczas wykonywania ćwiczeń rozwijających mięsień dwugłowy ramienia szczególnie ważne jest stałe napięcie mięśni i w pełni kontrolowany ciężar.

Należy pamiętać, że nie każdy może mieć wyraźnie zarysowane bicepsy jak kulturyści – pomimo ćwiczeń. Bardzo duże znaczenie w kształtowaniu mięśni ramion mają predyspozycje genetyczne i budowa anatomiczna kośćca oraz mięśni. Na pewno jednak wieloletni, systematyczny i dobrze zaprogramowany trening pozwala uzyskać satysfakcjonujące efekty i wzmacnia bicepsy. Podczas treningu siłowego na mięśnie ramion i klatki piersiowej ważna jest właściwa, białkowa dieta. Trening kulturystyczny przynosi efekty tylko wtedy, gdy masz motywację do podjęcia ciężkiej pracy. Trening ma sprawiać przyjemność i przynosić radość, w przeciwnym razie zmienia się w harówkę bez spodziewanych efektów, prowadzi do przemęczenia i przetrenowania.

2. Ćwiczenia na zgrabne ramiona

Trening ramion najlepiej rozpocząć z ciężarkami. Nie powinny być one tak ciężkie, jak w przypadku kulturystów, ale raczej lekkie hantle, które umożliwią swobodne ruchy.

Ćwiczenia na zgrabne ramiona wymagają także, by waga ciężarków wraz ze wzrostem siły mięśniowej była zwiększana, dzięki temu nasze mięśnie nie przyzwyczają się do danego obciążenia. Oto przykładowy pomysł na trening na mięśnie ramion:

  • unoszenie ramion obciążonych ciężarkami w bok – stojąc w lekkim rozkroku, unoś ramiona w bok do wysokości barków;
  • unoszenie przedramion z ciężarkami – usiądź na krześle, chwyć ciężarki w dłonie, a następnie wyprostuj ręce wzdłuż tułowia; zginaj ramię w łokciu tak, by przyciągać ciężarek w kierunku barku;
  • prostowanie ramion z ciężarkami w pozycji stojącej – stojąc w lekkim rozkroku, oprzyj jedną dłoń na biodrze, a drugą chwyć ciężarek i wyprostuj w górę, następnie powoli uginaj rękę w łokciu za głową do kąta 90 stopni; po wykonaniu ćwiczenia, powtórz je na drugą rękę;
  • zginanie nadgarstków w pozycji siedzącej – usiądź na krześle, ugnij ręce w łokciach i oprzyj je o uda, chwyć ciężarki i uginaj nadgarstki od dołu do góry.

3. Ćwiczenia na ramiona dla dziewczyn

Zima to okres, w którym odsłaniamy niewiele ciała. Zazwyczaj przykrywamy je swetrami czy bluzkami z długim rękawem. Jednakże, gdy zbliża się wiosna, a szczególnie wakacje, coraz więcej z nas myśli o ujędrnieniu swojego ciała. Ćwiczenia na smukłe ramiona warto rozpocząć pod koniec zimy, by stopniowo kształtować swoją sylwetkę. Oto przykłady takich ćwiczeń:

Ćwiczenie 1

  • stań prosto i weź hantle w obie ręce;
  • dłonie, wraz z ciężarkami, umieść na poziomie ud, ale pamiętaj, by łokcie znajdowały się po twoich bokach;
  • zegnij łokcie, unosząc ciężarki do poziomu swoich barków i wytrzymaj w takiej pozie krótką chwilę, a następnie powróć do pozycji początkowej.

Ćwiczenie nazgrabne ramiona powtórz ok. 15-20 razy. Możesz od razu wykonać je na dwie ręce lub na zmianę.

Ćwiczenie 2 (wzmocnienie tricepsów)

  • stań w rozkroku i weź ciężarek w prawą dłoń;
  • zegnij się w pasie i obniż górną część ciała, aby twój tułów był równoległy do podłogi;
  • zegnij ręce w łokciach tak, by przedramiona były równoległe do dolnej części ciała;
  • maksymalnie wyprostuj łokcie i przytrzymaj w tej pozycji przez 2 sekundy;
  • powtórz ćwiczenie 15-20 razy, a następnie wykonaj je na drugą rękę.

Kształtowanie sylwetki w obrębie ramion może odbywać się także w warunkach domowych, niekoniecznie przy użyciu profesjonalnego sprzętu dostępnego w siłowni. Następujące ćwiczenia pozwolą ci uzyskać zgrabne ramiona:

Ćwiczenie w pozycji siedzącej (na podłodze) – wykonaj 16 powtórzeń w 3 seriach:

  • zegnij nogi w kolanach i od tyłu podeprzyj tułów ramionami; ramiona ugnij delikatnie w łokciach.
  • prostuj ręce w łokciach w czasie unoszenia pośladków znad podłogi, a następnie opuszczaj je w dół.

Ćwiczenie w pozycji stojącej – powtórz w cyklu podobnym, jak w przypadku ćwiczenia wykonywanego w pozycji siedzącej:

  • ugnij lekko jedną nogę, drugą skrzyżuj i unieś do góry;
  • złóż dłonie na wysokości klatki piersiowej;
  • połącz mocno przedramiona, powróć do pozycji wyjściowej i utrzymaj równowagę.

Ćwiczenie w klęku podpartym – powtórz osiem razy:

  • uklęknij, a pod kolana włóż złożony ręcznik;
  • weź w obie dłonie małe hantle;
  • załóż jedną stopę na drugą i rób pompki, powoli zginając ręce w łokciach i opierając się na hantlach.

Pamiętaj, aby w czasie wykonywania ćwiczenia, mieć cały czas napięte mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na zgrabne i jędrne ramiona pozwolą ci uwydatnić zalety całej twojej sylwetki i poczuć się komfortowo, gdy będziesz musiała je odsłonić.

Redakcja abcZdrowie.pl,
Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia na ramiona - najnowsze pytania

grupy wsparcia i fora dyskusyjne

Artykuły Ćwiczenia na ramiona
Ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na triceps

Triceps jest mięśniem trójgłowym ramienia. Przyrost jego masy sprawia, że zwiększa się obwód twoich ramion, następuje wzrost masy mięśniowej, przez co masz więcej siły, a mięśnie ramion są bardziej wytrzymałe. Ponadto ćwiczenia na triceps stanowią punkt...

Ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na mięśnie rąk

Ćwiczenia na mięśnie rąk

Ćwiczenia  na mięśnie rąk spowodują, że ramiona nabiorą smuklejszych kształtów. Obecnie mały odsetek kobiet dba o to, by wykonywać ćwiczenia na ręce i ramiona. A przecież ręce to jedna z najczęściej odsłanianych przez kobiety partia ciała, zwłaszcza...

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500