Przejdź na WP

Sposoby na wyszczuplenie bioder

Zgrabne biodra to marzenie każdej kobiety. Niestety, to właśnie w tym miejscu najbardziej tyjemy i tu najtrudniej jest walczyć z tłuszczem. Wiele z nas zastanawia się jak wyszczuplić biodra szybko i skutecznie, jednak nie każda gotowa jest poddać się programowi odchudzania łączącego dietę z ćwiczeniami, a jest to jedyny sposób na zbędne kilogramy, między innymi te zalegające na naszych biodrach.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

spis treści

1. Jogging

Ćwiczenia odchudzające biodra nie muszą być szczególnie wyszukane. Już podczas zwykłego chodzenia aktywujemy nogi, biodra i pośladki. Wystarczy położyć dłoń na biodrze w czasie chodzenia, a poczujesz jak kurczą się mięśnie. Spacerując w normalnym tempie, spalamy około 4 kalorii na minutę. Natomiast podczas joggingupracują te same mięśnie, jednak wysiłek jest większy, a co za tym idzie spalamy więcej kalorii.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie pośladków
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie pośladków

Przy tym ćwiczeniu z piłką wzmacniamy kilka partii mięśni jednocześnie. Są to mięśnie pośladków, ud,...

zobacz galerię

2. Jazda na rowerze i pływanie

Odchudzanie bioder możemy osiągnąć nie tylko podczas biegania, które mocno obciąża stawy, ale także podczas jazdy na rowerze – zarówno zwykłym, jak i stacjonarnym. Wspaniałym ćwiczeniem aktywującym wiele partii mięśni jest również pływanie. W tym przypadku możesz uzyskać zgrabne biodra bez nadmiernego obciążania organizmu.

3. Domowe sposoby na zgrabne biodra

Jak wyszczuplić biodra? Każda aktywność fizyczna związana z tym obszarem ma dobroczynny wpływ na wygląd bioder. Wcale nie musisz biegać na basen lub siłownię, aby uzyskać szczupłą sylwetkę. Jest wiele ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu. Należą do nich:

  • przysiady – podczas ich wykonywania kształtujesz dolne partie ciała, w tym biodra, uda, pośladki i łydki. Możesz dodać obciążenie w postaci ciężarków. Ważne jednak, aby nie wykonywać ćwiczeń forsownie – nie będziesz mogła wtedy zrobić wielu powtórzeń, a to właśnie jest kluczem tego ćwiczenia;
  • ćwiczenia na krześle – siedząc na krześle ustaw swoje nogi tak, aby tworzyły w kolanach kąt 90 stopni, a stopy stały równolegle przed tobą. Następnie chwyć dłońmi krawędź krzesła i unieś biodra tak, aby twoje ciało tworzyło łuk i wytrzymaj w tej pozycji 60 sekund;
  • ćwiczenia przy ścianie – stań prosto z plecami opartymi o ścianę, po czym stopniowo przesuwaj stopy do przodu, a plecy w dół ściany. Gdy dojdziesz niemal do siedzącej pozycji, wytrzymaj w niej kilka sekund.

4. Dieta na biodra

Nie daj się zwieść – nie istnieje coś takiego, jak dieta na biodra. Chcąc zrzucić nieco tłuszczu z tego obszaru musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe. Skuteczna dieta na biodra to nic innego, jak zdrowa i zbilansowana dieta bogata w warzywa, owoce i pełne ziarna zbóż. Możesz jeść niemal wszystko, ale z umiarem. Słodycze i alkohol zostaw na specjalne okazje.

Odchudzanie bioder nie jest tak trudne, jak by się mogło wydawać. Ważna jest jednak wytrwałość w przestrzeganiu zdrowej diety i codzienne poświęcanie czasu na aktywność fizyczną – tylko dzięki temu zauważysz, że twoje biodra stają się szczupłe i atrakcyjne.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy