Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Joanna Hirszler

Jakie filtry zapewnią twojej skórze najlepszą ochronę?

Avatar placeholder
30.07.2015 12:47
Jakie filtry zapewnią twojej skórze najlepszą ochronę?
Jakie filtry zapewnią twojej skórze najlepszą ochronę?

Światło słoneczne ma korzystny wpływ na nasz nastrój. Sprawia, że czujemy się lepiej, a także mamy pogodniejsze nastawienie do otaczającego nas świata. Niestety nadmierna ekspozycja na promieniowanie może być dla nas bardzo niekorzystna i to właśnie z tego względu powinniśmy chronić naszą skórę za pomocą odpowiednich kosmetyków z filtrami.

spis treści

1. Wpływ promieniowania UV na skórę

Poza korzystnym wpływem na nasz nastrój, promieniowanie ultrafioletowe uczestniczy również w procesie syntezy witaminy D w naszym organizmie, a to z kolei ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję kości. Niestety to jedyne korzyści, jakie płyną z ekspozycji na promieniowanie UV.

Można rozróżnić dwa rodzaje promieniowania świetlnego, które dociera do powierzchni ziemi. Pierwszym z nich jest promieniowanie UVA, które przenika głęboko przez skórę i uszkadza zlokalizowane tam komórki i tkanki. Konsekwencją tego jest znaczące przyśpieszenie procesów starzenia. Drugim typem jest promieniowanie UVB, które dociera jedynie do warstwy naskórka, ale mimo to odpowiada za powstawanie oparzeń. Zarówno pierwszy, jak i drugi typ promieniowania może odpowiadać za wzrost ryzyka zapadalności na nowotwory skóry. W jaki sposób ograniczyć niekorzystne działanie promieniowania słonecznego?

2. Kremy ochronne na słońce

Jest to grupa produktów kosmetycznych, które zapewniają skórze ochronę przed szkodliwym działaniem promieniowania UVA oraz UVB. W ich składzie zawarte są substancje pochodzenia chemicznego lub fizycznego (mineralne) bądź mieszanka tych dwóch grup.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Produkty zawierające pierwszą grupę filtrów charakteryzują się stosunkowo lekką konsystencją oraz dobrym rozprowadzaniem. Z kolei produkty mające w składzie minerały mogą „bielić skórę” i trudno się rozprowadzać.

Na rynku kosmetycznym istnieje obecnie wiele form kosmetyków ochronnych, takich jak: kremy, żele, balsamy oraz spraye. Można je dobrać odpowiednio do indywidualnych preferencji, a także do danego typu skóry. Niektóre kosmetyki ochronne posiadają również w składzie substancje aktywne o własnościach anti-age – są one idealne dla cery dojrzałej.

3. Jaki filtr wybrać?

Filtry chemiczne wnikają w okolice wierzchnich warstw naskórka i tam wchłaniają promieniowanie, które następnie zostaje uwolnione w postaci energii cieplnej. Teoretycznie filtry te są odpowiednie dla każdego z nas. Należy jednak uważać przy cerze naczyniowej, gdyż uwalniane przez skórę ciepło może mieć na nią niekorzystny wpływ. Niestety nie każdy z nas dobrze toleruje substancje chemiczne chroniące skórę przed promieniowaniem. Osobom o skórze wrażliwej oraz dzieciom poleca się stosowanie filtrów mineralnych.

Działanie filtrów organicznych (zwanych również mineralnymi), ze względu na ich dużą masę cząsteczkową, ogranicza się jedynie do powierzchni naskórka i polega na odbijaniu promieniowania ultrafioletowego. Są one bardzo dobrze tolerowane przez naszą skórę. Niestety ich własności przy aplikacji mogą budzić pewne wątpliwości.

Zdecydowanie lepsze właściwości ochronne przed działaniem promieniowania nadaje produktowi kosmetycznemu połączenie filtrów chemicznych z organicznymi. To właśnie takie kosmetyki powinniśmy wybierać w pierwszej kolejności.

4. Co oznaczają skróty SPF, PPD oraz IDP?

SPF (z ang. Sun Protector Factor) stanowi wskaźnik dotyczący działania fotoochronnego danego produktu w stosunku do promieniowania UVB. Klasa ochronna danego produktu jest zależna od wysokości jego współczynnika SPF:

  • bardzo wysoka klasa ochronna ‒ SPF 50+
  • wysoka klasa ochronna ‒ SPF 50 oraz 30
  • średnia klasa ochronna ‒ SPF 25, 20 oraz 15.

Produkty o niższym współczynniku SPF niż wyżej wymienione nie zapewniają naszej skórze odpowiedniej ochrony i nie powinny być brane pod uwagę.

Własności ochronne produktu przeciwko promieniowaniu UVA określają PPD (ang. Persistent Pigmentation Darkening) i IDP (ang. Immediate Pigmentation Darkening). Im wyższa jest wartość wyżej wymienionych wskaźników, tym lepsza jest ochrona przeciwko promieniowaniu słonecznemu.

Odpowiednia ochrona naszej skóry przed niekorzystnym działaniem promieniowania słonecznego stanowi kluczowy element prewencji jej starzenia oraz ochrony przed nowotworem złośliwym – czerniakiem. Przez cały rok należy pamiętać o stosowaniu kosmetyków z filtrami.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze