Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Mężczyźni są zbyt macho, żeby słuchać lekarza

Avatar placeholder
09.12.2015 12:50
Mężczyźni są zbyt macho, żeby słuchać lekarza
Mężczyźni są zbyt macho, żeby słuchać lekarza (Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Mężczyźni częściej umierają z powodu cukrzycy, ponieważ są zbyt "macho", aby dostosować się do planu leczenia. Duńscy naukowcy stwierdzili, że kobiety, które dostały konkretne zalecenia odnośnie diety i ćwiczeń, były o 30 proc. mniej narażone na śmierć z powodu powikłań niż te, które były objęte rutynową opieką. Jednak te same porady dane mężczyznom nie miały żadnego wpływu na ich śmiertelność.

Dr Marlene Krag z Uniwersytetu w Kopenhadze powiedziała, że odpowiednio zbudowana opieka w przypadku cukrzycy jest przyjmowana przez kobiety z uwagą, co pomaga im dostosować się do planów terapeutycznych.

Kobiety akceptują chorobę i są bardziej skłonne do wprowadzenia leczenia, co może mieć długofalowe efekty – stwierdziła. Z drugiej strony dodała, że cukrzyca wymagająca rozwagi i zmiany stylu życia może wystawić męskość na próbę.

Wyniki trwających w latach 1989-1995 badań opublikowane zostały w magazynie "Diabetologia". Skupiły się na skutkach terapii cukrzycy, obejmującej dopasowane do potrzeb pacjenta ćwiczenia i dietę. Lekarze byli zachęcani do podkreślania istotności sposobu żywienia i aktywności fizycznej, a także zaniechania przepisywania leków przeciwcukrzycowych do momentu ocenienia efektywności jakiejkolwiek diety czy ćwiczeń.

Zobacz film: "Jaki wpływ na życie ma cukrzyca?"

Dawali oni pacjentom indywidualne cele, których realizacja była sprawdzana kwartalnie. Osoby będące w grupie kontrolnej miały dowolność wyboru, jeśli chodzi o leczenie i mogły je zmieniać.

Po sześciu latach dopasowanego leczenia nie zauważono efektów dotyczących śmiertelności i innych spodziewanych zmian. Odnotowano jednak niższy poziom glukozy we krwi u uczestniczek, które stosowały dopasowaną do ich potrzeb terapię.

Specjaliści kontynuowali analizę przez kolejnych 13 lat. Obserwowali uczestników pierwszych badań do 2008 roku. Z 1381 pacjentów pierwotnych 970, którzy przeżyli (478 kobiet i 492 mężczyzn), poddano ponownej analizie.

Wyniki pokazały, że kobiety, które otrzymały plan personalnej opieki, obarczone były o 26 proc. mniejszym ryzykiem śmierci z jakiejkolwiek przyczyny i 30 proc. mniejszym ryzykiem zgonu z powodu powikłań cukrzycy niż te, które były objęte rutynową opieką.

Ponadto były o 41 proc. mniej zagrożone udarem i o 35 proc. mniej powikłaniami cukrzycy, takimi jak amputacja lub ślepota. W przypadku mężczyzn z obydwu grup – otrzymujących opiekę rutynową i personalną – nie odnotowano żadnych różnic.

Poprawa wyników u kobiet może być spowodowana kompleksowymi, społecznymi i kulturowymi uwarunkowaniami płci – podsumowali autorzy badania. Dodali, że konieczne jest ponowne rozważenie sposobu, w jaki przebiega leczenie kobiet i mężczyzn, aby obie płci mogły wynieść z niego więcej korzyści.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze