Naleśniki z cukinią

Naleśniki nie muszą być nudnym ciastem. Poniższy przepis sugeruje, aby dodać do nich cukinię – jedno ze zdrowszych warzyw, które oprócz tego, że wzbogaca organizm, jest także bardzo smaczne.

Składniki:

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Przygotowanie:

Cukinię umyj i obierz ze skórki, po czym zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Posól i odstaw na 15 min. Odsącz cukinię, dodaj roztrzepane jajka, oliwę i posiekaną pietruszkę. Następnie wsyp mąkę i dokładnie wymieszaj. Dopraw pieprzem, ponownie wymieszaj. Jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie, dosyp więcej mąki. Na rozgrzaną patelnię nakładaj łyżką porcje ciasta i smaż z obu stron na zloty kolor. Można podawać na przykład z sosem pomidorowym lub jogurtowym.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 174,6 kcal
Białka 9,5 g
Tłuszcze 10,2 g
Cholesterol 180,0 mg
Węglowodany 13,3 g
Błonnik 2,1 g
Witamina C 31,3 mg
Witamina A 277,2 µg

Komentarz:

Walorem cukinii jest jej niskokaloryczność. Poza tym posiada bardzo duże pokłady witamin B i C. Ma zdolność odkwaszania organizmu, zatem świetnie nadaje się do diety oczyszczającej. Dzieje się tak ze względu na wysoką zawartość związków zasadowych. Naleśniki z cukinią będą dobrym daniem dla osób, które cierpią na nadkwaśność i zgagę oraz dla wszystkich, którzy lubią warzywne przekąski.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!