Nerkowce – składniki odżywcze, nadciśnienie, odchudzanie

Nerkowce to orzechy, które są bogatym źródłem składników odżywczych. Smak nerkowca jest lekko słodki i delikatny. Jakie wartości zdrowotne posiadają nerkowce?

spis treści

1. Nerkowce – składniki odżywcze

Nerkowce są bogatym źródłem składników odżywczych takich jak błonnik, witaminy z grupy B, K, E, ryboflawina, niacyna, kwas foliowy, wapń, magnez, żelazo, potas, fosfor, sód i kwasy tłuszczowe. Warto przy tym wspomnieć, że nerkowce są bogatym źródłem jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dodatkowo zawarty w nerkowcach kwas gamma-linolenowy wpływa korzystnie na działanie krążenia i wspomaga pracę serca.Z kolei magnez przyczynia się do regulacji napięcia nerwowego, a także odgrywa bardzo ważną rolę w gospodarce wapniowej.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Nerkowce to także źródło przeciwutleniaczy, które odgrywają bardzo dużą rolę w profilaktyce przeciwnowotworowej. W nerkowcach znajdziemy także duże ilości witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: witaminy D i A.

2. Nerkowce – nadciśnienie

Nerkowce dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, wspierają pracę układu sercowo-naczyniowego. Dzięki temu wpływają na obniżenie poziomu cholesterolu oraz trójglicerydów. Co więcej, dbają o naczynia krwionośne. Duża zawartość potasu w nerkowcach przyczynia się do obniżania ciśnienia krwi i regularnego rytmu serca. Zawarty w nerkowcach magnez rozszerza tętnice i chroni organizm przed zawałem. Witamina K utrzymuje odpowiednie stężenie krzepnięcia.

Nerkowce to orzechy, które są bogatym źródłem składników odżywczych.
Nerkowce to orzechy, które są bogatym źródłem składników odżywczych.

3. Nerkowce – odchudzanie

Nerkowce to nie tylko korzyści dla serca i ciśnienia, ale również dla osób na diecie. Pomimo dużej ilości kalorii – w 100 g nerkowców znajdziemy około 533 kcal, orzechy mogą być składnikiem diety osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Według badań garść orzechów dziennie sprzyja zmniejszeniu ilości tkanki wisceralnej (brzusznej). Dzieje się tak dlatego, iż nerkowce podnoszą poziom serotoniny, która zmniejsza apetyt i poprawia samopoczucie. Co więcej, zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe, wspierają proces odchudzania.

6 mało znanych faktów o orzechach
6 mało znanych faktów o orzechach [9 zdjęć]

Orzechy to jedne z najbardziej zadziwiających produktów żywnościowych. Są pełne błonnika, składników...

zobacz galerię

Nerkowce w diecie można wykorzystać na różne sposoby. Świetnie smakują nerkowce oblane czekoladą, dodawane do sałatek, prażone, czy solone. Mają delikatny, lekko słodki smak i dzięki temu mogą być również składnikiem deserów. Orzechy nerkowca sprawdzają się także w daniach głównych, na przykład będąc dodatkiem do makaronów lub zapiekanek. Nerkowce mogą jednak stanowić także element drugiego śniadania, gdyż są bardzo sycące.

4. Nerkowce – dla urody

Zawarty w nerkowcach cynk i selen sprzyja pięknym włosom i paznokciom. Cynk dodatkowo wspomaga wchłanianie sebum, co zmniejsza przetłuszczanie się włosów.

Właściwości orzechów nerkowca
Właściwości orzechów nerkowca [7 zdjęć]

Orzechy nerkowca, zwane także nerkowcami, to owoce drzewa o nazwie nanercz zachodni. Co ciekawe, do tej...

zobacz galerię

5. Nerkowce – na stres

Nerkowce są również dobrym źródłem składników odżywczych, które poprawiają pracę układu nerwowego. Zawierają bowiem witaminę B, nienasycone kwasy tłuszczowe i magnez. Dzięki temu zmniejszają poziom stresu, rozdrażnienie, poprawiają koncentrację, pamięć i dodają energii.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Ważne tematy