Russian twist – zasady, technika, zalety

Russian twist jest ćwiczeniem na mięśnie brzucha. Dzięki regularnym treningom będziemy w stanie wyrzeźbić swój brzuch, a także znacznie wzmocnić swoje mięśnie. Russian twist daje naprawdę spektakularne efekty, ponieważ działa na każdą partię mięśni brzucha. Jak zatem poprawnie wykonywać russian twist?

1. Russian twist – zasady

Russian twist to ćwiczenie polegające na wykonywaniu skrętów brzucha (skrętoskłony). Russian twist wykonywane jest w pozycji półsiedzącej, przy jedno czesnym napięciu brzucha.

Podczas wykonywania russian twist mięśnie brzucha są cały czas napięte. Russian twist można wykonywać jedynie z obciążeniem własnego ciała, ale można skorzystać ze sprzętów do ćwiczeń, takich jak: hantle, kettlebell czy piłka lekarska.

Zobacz film: "Ćwiczenie na dolne partie brzucha"

2. Russian twist – technika

Technika russian twist nie jest trudna. Jednak należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Siadamy na twardym podłożu z lekko ugiętymi kolanami. Nogi i stopy ściśle przylegają do siebie. Plecy lekko odchylamy, w taki sposób, by poczuć, jak napina się brzuch. Należy pamiętać o tym, że podczas russian twist kręgosłup musi być wyprostowany, a głowa powinna być jego przedłużeniem. Głowa patrzy przed siebie, nie na boki.

W takiej pozycji przechodzimy do wykonywania skrętów tułowiem, raz w jedną raz w drugą stronę na przemian. Mięśnie brzucha muszą być bardzo mocno spięte.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

Ułożenie nóg zależy od nas. Jeżeli zaczynamy ćwiczenie russian twist, to stopy mogą przylegać do podłogi, jeżeli czujemy się na siłach, możemy je lekko oderwać (kilka cm nad podłogę). Natomiast jeżeli nasz poziom ćwiczeń jest bardzo zaawansowany, można pokusić się o wykonywanie delikatnych wymachów nogami, lekko unosząc raz jedno, raz drugie kolano.

Ćwiczenie należy wykonywać w tempie. Najlepsze efekty uzyskamy, ćwicząc z obciążeniem, ale jeżeli nie potrafisz dodać ciężaru, to ćwicz bez. Russian twist można włączyć do codziennego planu treningowego, jako ćwiczenie jedno z wielu. Wykonujmy je na początku 30 sekund w 3 seriach, następnie wydłużmy czas wykonywania ćwiczenia.

3. Russian twist – zalety

Regularne trenowanie russian twist wpłynie pozytywnie na nasze ciało. Oczywiście należy łączyć ćwiczenia z odpowiednio zdrową i zbilansowaną dietą, tylko wtedy efekty russian twist będą widoczne.

Russian twist pomoże wzmocnić odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Mięśnie grzbietu staną się silniejsze, co pomoże utrzymywać poprawną postawę ciała. Podczas tego ćwiczenia bardzo mocno pracujemy nad mięśniami głębokimi, które są najważniejsze podczas wszelkich bólów kręgosłupa. Należy je regularnie ćwiczyć, aby pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości, związanych z plecami.

Musisz to wiedzieć

Russian twist pomoże także w spaleniu kalorii oraz wyrzeźbi naszą talię. Tłuszcz z brzucha zniknie, a na jego miejscu pojawi się lekko zarysowany sześciopak.

Russian twist rozwija mięśnie proste, skośne i poprzeczne brzucha, w związku z czym pozwala go w pełni wypracować. Mięśnie brzucha są bardzo ważnymi mięśniami w ciele człowieka. To one wpływają na to, w jakiej kondycji jest nasz kręgosłup, dlatego warto o nie dbać, wykonując regularne treningi wzmacniające.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!