Trening kardio w domu

spis treści
rozwiń

Trening kardio nazywa się inaczej treningiem wytrzymałościowym lub tlenowym. Specjaliści polecają go szczególnie osobom, które chcą schudnąć, a nie wyrzeźbić mięśnie.Trening kardio może stosować każdy. Nie ma ograniczeń wiekowych. Warto jednak zwrócić uwagę na jego intensywność.

Gdy planujemy wykonywać trening kardio w domu, musimy pamiętać, że tego rodzaju ćwiczenia kardio należy odbywać 3-5 razy w tygodniu przez około 30-40 minut. Istotne jest, żeby ćwiczenia były na tyle intensywne, by oddech i bicie serca były przyspieszone na skutek wysiłku. Przed każdą sesją należy wykonać rozgrzewkę, w skład której wchodzą ćwiczenia rozciągające. Na koniec treningu warto stopniowo zwalniać tempo, by wrócić do punktu wyjścia. Ćwiczenia aerobowe przynoszą wiele korzyści. Nie tylko poprawiają wydolność organizmu, ale i pomagają dotlenić ciało.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

1. Przykłady ćwiczeń aerobowych

Trening kardio nie musi być bardzo skomplikowany. Wystarczy szybki marsz, który, nawiasem mówiąc, jest jednym z najprostszych i najtańszych rodzajów aktywności fizycznej.

Wysiłek fizyczny
Wysiłek fizyczny

Znaczenie sprawności fizycznej dla zdrowia serca jest większe niż się tego dotychczas spodziewano.

zobacz galerię

Ponadto warto zainteresować się następującymi ćwiczeniami:

  • bieganie,
  • jazda na rowerze,
  • jazda na rolkach,
  • taniec,
  • dance aerobik,
  • striptiz aerobik,
  • wchodzenie po schodach,
  • pływanie,
  • aerobik wodny,
  • skakanie na skakance,
  • kickboxing,
  • pilates.

Takie ćwiczenia kardio w domu i na świeżym powietrzu są doskonałym sposobem na dbanie o formę. Trening na spalanie tłuszczu można wspomóc poprzez korzystanie z różnych urządzeń. Są to między innymi stepery, rowery stacjonarne, a także bieżnie. Można również zakupić płyty DVD z treningiem kardio.

Wykrok z przeniesieniem ciężaru na nogę wykroczną
Wykrok z przeniesieniem ciężaru na nogę wykroczną

Ćwiczenie z wykrokiem wzmacnia wszystkie mięśnie układu ruchu oraz ujędrnia pośladki. Ma za zadanie wzmocnić...

zobacz galerię

Rezultaty treningu aerobowego pojawią się szybciej, jeśli będziesz wykonywać ćwiczenia przez minimum 30 minut, 3 razy w tygodniu. Zaleca się wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń o poranku, tuż przed śniadaniem, gdyż wówczas tkanka tłuszczowa łatwiej ulega spaleniu. Nie ma najmniejszych przeciwwskazań, by ten rodzaj aktywności fizycznej połączyć z innymi rodzajami ćwiczeń. Intensywny trening na siłowni można zatem zakończyć spokojnym truchtem czy jazdą na rowerze stacjonarnym. Dzięki temu chudnięcie będzie jeszcze efektywniejsze.

Aby kontrolować spalanie kalorii podczas treningu kardio, należy kupić w sklepie sportowym pulsometr. To niewielkie urządzenie, kształtem przypominające zegarek, pozwoli nam opracować trening dostosowany do naszego organizmu. Pulsometr wskazuje m.in. średnią oraz maksymalną uderzeń serca oraz ilość spalonych kalorii. Dzięki niemu możemy kontrolować pracę serca i odpowiednio dopasowywać natężenie ćwiczeń.

2. Zalety ćwiczeń aerobowych

Korzyści, które płyną z treningu kardio są następujące:

  • wzmocnienie mięśni, w tym mięśnia sercowego,
  • lepsze dotlenienie organizmu,
  • wzmocnienie płuc,
  • utrata zbędnych kilogramów,
  • niższe ciśnienie krwi,
  • zmniejszenie ryzyka chorób serca, zawału i udaru,
  • mniejsza ilość komórek tłuszczowych,
  • poprawa stanu naczyń krwionośnych,
  • zmniejszenie ryzyka cukrzycy,
  • większa gęstość kości,
  • lepsze samopoczucie,
  • obniżenie odczuwanego stresu i napięcia,
  • większa pewność siebie i zadowolenie z wyglądu.

Ćwiczenia aerobowe może wykonywać niemal każdy, a ich wpływ na organizm z pewnością nie pozostanie niezauważony. Trening kardio można odbyć nawet w warunkach domowych, nie trzeba mieć do tego kosztownego sprzętu. Wystarczą dobre chęci. Podczas ćwiczeń należy pamiętać, by zachować umiar i nie przetrenować się.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!