Wątroba, serce, płuca i jelita skarżą się na złe traktowanie. Ruszyła nowa kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia

Filcowe organy śpiewające wpadającą w ucho piosenkę to najnowszy pomysł na promowanie profilaktyki prozdrowotnej. Kampania Ministerstwa Zdrowia „Jak działa ZDROWY człowiek” ma trafić do młodych osób, aby pokazać im, że styl życia, dieta oraz nawyki wpływają na kondycję organizmu. Zabawny filmik ma szansę stać się hitem!

1. Piosenka prosto z serca

– Od dziś podbijamy listy przebojów ZDROWIEM! W skład zespołu wchodzą gwiazdy światowego formatu: kierujący całą akcją MÓZG, znana z hulaszczego trybu życia WĄTROBA, nierozłączny duet – PŁUCA – wrażliwe JELITA i będące zawsze na baczności pikające SERCE! Posłuchaj swoich organów... profilaktycznie – taką zapowiedź nowego filmiku można znaleźć na facebookowym profilu kampanii. Musicie to obejrzeć!

Zobacz film

Wątroba narzeka na picie alkoholu, płuca na dym z papierosów, a jelita na dietę bez błonnika. Serce ostrzega, że ciągle działa, ale złe nawyki mogą się skończyć tragicznie.

6 dziwnych, ale zdrowych nawyków, które warto wypróbować
6 dziwnych, ale zdrowych nawyków, które warto wypróbować [7 zdjęć]

Recepta na dobrą kondycję zdrowotną wydaje się dosyć prosta: aby schudnąć – mniej jedz, aby mieć więcej...

zobacz galerię

Ludzkie organy są gwiazdami filmiku, który powstał w ramach kampanii społecznej „Jak działa ZDROWY człowiek”.

Klip o nazwie „Organizm w dobrym nastroju” ma kilka minut i zabawną formę, ale zwraca uwagę na ważne problemy. Przy pomocy filcowych organów opowiadających o swoim samopoczuciu, ministerstwo chce zwrócić uwagę na zagrożenie, jakim są choroby cywilizacyjne.

2. Problematyczna profilaktyka

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że przyczyną śmierci Polaków są najczęściej choroby układu krążenia (46 proc. wszystkich zgonów) oraz nowotwory (24,5 proc. ogółu zgonów). Schorzenia te w dużej mierze są spowodowane trybem życia – stresem, złym odżywianiem, brakiem aktywności fizycznej, używkami.

Ponad połowa z nas ma nieprawidłową masę ciała, a papierosy pali aż 33,5 proc. mężczyzn oraz 21 proc. kobiet. Przekłada się to na długość życia – w Polsce jest ona wciąż krótsza niż w innych krajach Unii Europejskiej. Statystyczny mężczyzna żyje prawie 5 lat krócej, a kobieta 2 lata krócej w porównaniu do naszych sąsiadów z zachodniej Europy. 

Ministerstwo uznało, że straszenie chorobami nie trafia do młodego pokolenia. Potrzebny jest przekaz, który w przystępny sposób zwróci uwagę na problemy. Chociaż organy ubolewają nad swoim losem, śpiewają też o tym, że wszystko można naprawić. Namawiają do korzystania z życia z umiarem, aby nie przeciążać organizmu oraz dać mu szansę na prawidłowe i jak najdłuższe funkcjonowanie.

Krótki filmik pokazuje, że codzienne wybory mają ogromny wpływ na zdrowie. Promowanie profilaktyki może przynieść wiele korzyści. Proste, codzienne zmiany przyzwyczajeń przekładają się nie tylko na lepsze samopoczucie, ale przede wszystkim – na zdrowie.

To początek kampanii – ministerstwo zapowiada, że ukażą się kolejne spoty, a akcja będzie się rozwijać w internecie, m.in. na Facebooku.

Jak wam się podoba nowa kampania Ministerstwa Zdrowia? Czy filmik stanie się hitem internetu?

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.