Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zobacz, jak funkcjonuje numer ratunkowy 112 (WIDEO)

Avatar placeholder
31.01.2019 11:10

"-Operator 52, w czym mogę pomóc?

-Halo, chciałbym zgłosić potrącenie przychodnia przy ulicy Obozowej.

-Proszę mi powiedzieć czy pieszy jest w tej chwili przytomny?

-Tak, jest przytomny, przeniosłem go poza ulicę.

-Proszę pozostać na miejscu z tą osobą, ja powiadamiam odpowiednie służby. Dziękuję, zgłoszenie przyjęto, tak jak mówiłam proszę oczekiwać na służby na miejscu."

Centrum powiadomienia ratunkowego. To tutaj wpływają wszystkie telefony z numeru 112. A dziś będziemy mówić o systemie informatycznym powiadamiania ratunkowego.

"-Operator 28, słucham, w czym mogę pomóc?"

-Dzwonią zwykli obywatele, my możemy udzielić im pomocy przekierowując zgłoszenie do odpowiedniej służby czy to policja, straż pożarna czy też zespoły ratownictwa medycznego.

-A na jakiej zasadzie to wszystko tutaj działa? Kiedy ja zadzwonię i mam zasadny telefon, bo na przykład jestem świadkiem wydarzenia, co się dzieje dalej?

-Operator, przyjmując zgłoszenie, przede wszystkim zbiera konkretny wywiad. Osoba, z którą rozmawiamy określa nam, co dokładnie możemy zostać na miejscu, Ile jest osób poszkodowanych, jaki dokładny adres zdarzenia, bo to jest dla nas bardzo ważna informacja.

-A jeżeli nie znam adresu?

-Najbliższe punkty orientacyjne. Dodatkowo pomaga nam trochę też nasz system mapowy, który jest nam w stanie zlokalizować tą osobę.

-Czy kiedy osoba dzwoni z jakimiś zdarzeniem to musi pani wszystko na żywo wypełniać ręcznie w systemie?

-System jest bardzo inteligentny, tutaj oprogramowanie umożliwia nam poruszanie się automatyczne po formatce, która nam wyskakuje. Potrafimy wpisać w niektóre miejsca słowa-klucze, które od razu wybierają nam na przykład kategorię zdarzenia, nawet kilka liter potrafi sprawić, że już mamy wskazaną miejscowość, w której się znajdujemy.

-Ile osób dzwoni codziennie?

-Bardzo dużo, jest o około 3-3,5 tysiąca zgłoszeń na dobę. Około 75 procent tych rozmów, które przyjmują operatorzy tutaj na 112 są to zgłoszenia bezzasadne.

"-Dzień dobry mam do pani, przepraszam, małą prośbę. Bo gdzieś posiałem wizytówkę na Ursynowie.

-Dzwoni pan do Centrum Powiadomienia Ratunkowego.

-No ja wiem, ale dla mnie to jest ratunek.

-No przykro mi bardzo proszę pana, nie mam numeru".

-Dyspozytor ustala pewien priorytet w ogóle najpierw czy to jest zasadne czy nie jest zasadne, a czy potem też może być różny priorytet danej sprawy?

-Tak, jak najbardziej. Priorytety nadaje nasz system. Wysyłając ją do odpowiedniej służby, wysyłamy ją już z automatycznym priorytetem. Wszędzie tam, gdzie będzie zagrożone życie, zdrowie człowieka, nominał najwyższy.

Jak się okazało, policja przyjechała tutaj po kilku minutach. Panowie zaraz zajmą się całą sytuacją, system działa, poszkodowany będzie bezpieczny.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze