Bezpieczne tempo chudnięcia

spis treści
rozwiń

Odchudzanie bez efektu jojo to mniej więcej jeden kilogram tygodniowo. Większość dietetyków nie zaleca szybszego tempa odchudzania, co nie zawsze podoba się ludziom cierpiącym na otyłość i nadwagę. Dietetycy powtarzają, że nie istnieje szybka dieta cud, która pozwoli schudnąć bezpiecznie 10 kg w ciągu 2 tygodni. Skuteczne i zdrowe odchudzanie to racjonalny sposób żywienia, w którym wartość energetyczna została pomniejszona o 500-1000 kcal w stosunku do zapotrzebowania.

1. Jak uniknąć efektu jojo?

Bezpieczne tempo chudnięcia
Bezpieczne tempo chudnięcia

Sposobem na uniknięcie niechcianego efektu jojo jest powolna, regularna utrata wagi wzbogacona o pielęgnację...

zobacz galerię

Wielu ludzi popełnia ten sam błąd – rygorystycznie przestrzega surowej diety, by po paru zgubionych kilogramach, powrócić do starych nawyków. Kiedy ograniczamy liczę przyjmowanych kalorii, nasz organizm zaczyna się buntować i włącza „tryb oszczędzania”. Kiedy wygłodzeni, zaczynamy jeść tyle samo, co przed dietą, lub nawet więcej, organizm wciąż pamięta czasy, kiedy jedzenia było mniej. Jaka jest jego reakcja? Zaczyna magazynować składniki w tkance tłuszczowej, by w razie kolejnej diety nie zabrakło energii na prawidłowe funkcjonowanie. To właśnie dlatego powinniśmy pamiętać o bezpiecznym tempie odchudzania. Oprócz tego szybka dieta bardzo osłabi nasz organizm, obniży zdolność koncentracji, spowoduje niebezpieczne niedobory witamin i składników mineralnych.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

2. Ćwiczenia i liczenie kalorii

Co zrobić, by nie zagalopować się w gubieniu masy ciała i uniknąć efektu jojo?

  1. Unikaj głodówek. Mają bardzo negatywny wpływ na organizm. Włączają w organizmie tryb oszczędzania. Prowadzą do zaburzeń odżywienia, takich jak anoreksja, bulimia.
  2. Załóż dzienniczek odchudzania. Notuj ile chudniesz tygodniowo i ile kalorii dziennie przyjmujesz. Pamiętaj, że twoje minimum to zjedzenie 1000 kcal dziennie, a maksimum to gubienie 1 kg tygodniowo.
  3. Wprowadź w swoje życie kilka zmian. Skuteczne odchudzanie wcale nie wiąże się z podążaniem za wszystkimi radami na schudnięcie. Zastosowanie tylko paru będzie łatwiejsze. Bardzo ważną zmianą jest zwiększenie aktywności fizycznej.
  4. Pij więcej wody. Nie skupiaj się tylko na ograniczeniu kalorii w pożywieniu. Regularne picie 1,5 litra wody dziennie też przyniesie efekty.
  5. Zmień swoje nastawienie. Pamiętaj, że odchudzanie powinno być przyjemnością, a nie karą. Jeśli coś traktujesz jak karę, najprawdopodobniej bardzo szybko z tego zrezygnujesz.

Ludzie otyli i z nadwagą chcą bardzo szybko schudnąć. Muszą oni jednak pamiętać, że nie jest to najskuteczniejszy sposób na trwałe odchudzanie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!