Body sculpting

Body sculpting (określane także jako body sculpt) to ćwiczenia, których głównym celem jest modelowanie sylwetki, rzeźbienie mięśni oraz ogólna poprawa kondycji fizycznej. Trening może być prowadzony bez udziału sprzętów gimnastycznych, ale równie dobrze można w nim wykorzystać hantle (także te zakładane na nogi), gumy do ćwiczeń lub inne przyrządy – wtedy intensywniej pracuje się nad daną partią mięśni. Istotą body sculptingu jest wielokrotne powtarzanie statycznych ćwiczeń, które opierają się na dokładności i pilności w wykonywaniu.

1. Body scuplt na odchudzanie Body scuplt to ogólna nazwa dla wielu rodzajów ćwiczeń, które kształtują określone partie ciała. Oto niektóre z nich:

  • wypady w tył – zrób duży wykrok w tył lewą nogą i ugnij kolana, wcześniej zaopatrz się w ciężarki, które będziesz unosić na wysokość barków w momencie uginania kolan; obniżaj biodra do wysokości, która pozwoli ci utrzymać równowagę; wytrzymaj kilka sekund w pozycji ugiętych nóg, a następnie wróć do pozycji wyjściowej;
  • przysiady – wszyscy znają przysiady jako sprawdzone ćwiczenia na schudnięcie, warto jednak spróbować przysiadów w nowej pozycji, która angażuje większe partie mięśni; rozstaw stopy na szerokość bioder, a dłonie unieś przed siebie i oprzyj jedną na drugiej; robiąc przysiad, staraj się tak ustawić nogi, by miedzy udami a łydkami powstał kąt prosty; jest to doskonałe ćwiczenie na uda, które kształtuje ich zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną linię;

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

Przysiady z użyciem BOSU
Przysiady z użyciem BOSU

Urządzenie zwane BOSU pomaga ćwiczyć mięsień czterogłowy uda. Dzięki niemu trening jest dużo bardziej...

zobacz galerię
  • wymachy w tył – stojąc prosto, oprzyj dłoń o ścianę, ugnij lekko kolana i napnij pośladki, skieruj lewą nogę w tył i przytrzymaj przez chwilę; powtórz ćwiczenie na druga nogę.

2. Body sculpting na płaski brzuch

Body sculpting to doskonała metoda pozwalająca na wyrzeźbienie płaskiego brzucha. Przykładami ćwiczeń na mięśnie brzucha są:

  • scyzoryk – połóż się na placach i ułóż ręce wzdłuż ciała, żeby grzbiety dłoni skierowane były w dół, następnie – jednocześnie – napnij mięśnie brzucha i unieś tułów z nogami; w górnej fazie ćwiczenia powstrzymaj na chwilę ruch, by spowolnić opuszczanie tułowia, nogi przytrzymaj kilka centymetrów nad podłogą; serie scyzoryków to idealne ćwiczenia mięśni brzucha, które pozwalają nadać mu sprężystość i spalić zbędny tłuszcz;
  • spinanie brzucha – to kolejne ćwiczenie na mięśnie brzucha, które należy wykonywać według następujących wskazówek – na początek połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach i oprzyj stopy na podłodze, następnie napnij mięśnie brzucha i nie odrywając dolnej części pleców od podłogi, unieś górną część tułowia; w górnej fazie ćwiczenia wstrzymaj ruch na krótką chwilę i powoli powróć do pozycji wyjściowej;
  • unoszenie bioder – jak poprzednie ćwiczenie body sculpt zaczyna się od leżenia na plecach; będąc w tej pozycji, unieś lekko ugięte nogi, a następnie napnij mocno mięśnie brzucha i unieś biodra, przenosząc nogi nad klatkę piersiową, przytrzymaj chwilę i powoli opuść biodra na podłogę.

Body scuplt to ćwiczenia odchudzające, modelujące i poprawiające kondycję, przeznaczone dla osób na każdym poziomie zaawansowania treningu. Rzeźbienie ciała, jakie się za ich pomocą dokonuje, jest mniej forsowne niż tradycyjny trening na siłowni, a przynosi podobne rezultaty.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.