Ćwiczenia fat burning

Fat burning to ćwiczenia na spalanie tłuszczu. Właściwie jest to cały program treningowy, którego zadaniem jest przyspieszenie metabolizmu. Przy minimalnym wysiłku fizycznym nasz organizm spala niewiele kalorii, przede wszystkim na utrzymanie swoich podstawowych funkcji, w tym oddychania, pracy serca, napięcia mięśniowego. Przenoszenie ciężarów za głowę pomogą przyspieszyć przemianę materii, co z kolei pomoże w skuteczniejszym odchudzaniu.

1. Ćwiczenia siłowe i aerobowe w fat burning

Warto przynajmniej trzy razy w tygodniu poświęcić trochę czasu na ćwiczenia z użyciem ciężarków. Pracujące mięśnie potrzebują dużo energii, co oznacza, że organizm będzie musiał spalić trochę zapasów tłuszczu. Trening na spalanie tłuszczu, czyli trening aerobowy, wymaga codziennej porcji ćwiczeń. Mogą to być spacery, jogging, pływanie, jazda na rowerze, taniec. Ważne jest, aby ćwiczenia były wykonywane codziennie przez 30-60 minut. Regularna aktywność fizyczna jest niezbędna do przyspieszenia metabolizmu. Oprócz codziennych ćwiczeń staraj się poświęcić 10-30 minut dziennie na spacer. Spaceruj po południu lub wieczorem. Chodzenie to idealne ćwiczenie na spalanie tkanki tłuszczowej.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

Ćwiczenia fat burning
Ćwiczenia fat burning

Mięsień piersiowy odpowiada za prawidłową pracę ramienia w każdym ruchu. Do tego bierze także udział...

zobacz galerię

W codziennych sytuacjach staraj się szukać pretekstu do wykonania choćby niewielkiego wysiłku fizycznego. Nie szukaj najbliższego miejsca parkingowego – zamiast tego wybierz miejsce nieco oddalone od celu twojej podróży – w ten sposób stwarza się okazję do krótkiego spaceru. Wysiadaj jeden przystanek wcześniej niż planowałaś. Staraj się korzystać ze schodów zamiast z windy. Gdy sprawisz, że aktywność fizyczna stanie się twoją codziennością, spalanie tłuszczu będzie zachodziło nawet bez twojej wiedzy. Ćwiczenia fat burning będą skuteczniejsze, jeśli wykorzystasz również przerwy między nimi. Staraj się pozostać aktywną między jednym a drugim ćwiczeniem. Spaceruj, rozciągaj się, ale nie siedź bezczynnie.

Ćwiczenia fat burning to skuteczny sposób na odchudzanie . Tylko poprzez wprowadzenie ćwiczeń zwiększających zapotrzebowanie energetyczne możliwe jest zmuszenie organizmu do wykorzystania rezerw. Co więcej, trening na spalanie tłuszczu to styl życia, więc jeśli przestrzegamy jego zasad, nie musimy się obawiać efektu jo-jo .

2. Dieta na spalanie tłuszczu

Trzeba pamiętać, że jeśli trenujemy, równie ważna jak ćwiczenia jest dieta. Istotną rolę odgrywa odpowiedni skład posiłków, dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów, złożonych węglowodanów (takich jak np. skrobia) oraz białka, które wspomaga budowanie mięśni.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, także dla osób, które chcą spalić jak najwięcej tłuszczu. Rezygnując ze śniadania, wysyłamy organizmowi informację, iż zaczynamy się głodzić. W rezultacie włącza się mechanizm ochronny, polegający na spowolnieniu metabolizmu, a podczas treningu fat burning chodzi o to, aby go przyspieszyć.

Codziennie należy dostarczać sobie wystarczająco dużo kalorii, aby organizm był w stanie normalnie funkcjonować. Jedząc mniej niż 1200 kalorii w ciągu dnia, dostarczamy organizmowi zbyt mało energii do utrzymywania jego podstawowych funkcji, przez co metabolizm zostaje spowolniony. Około 2000 kalorii przy regularnych ćwiczeniach to optymalna ilość.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!