Czy fast food może być zdrowy?

Jedzenie typu fast food jest tanie, wygodne i szybkie, sycące i dla wielu z nas również bardzo smaczne. Jeśli chcemy coś zjeść poza domem, restauracje serwujące „szybkie jedzenie” są zazwyczaj najtańszą opcją, ale, niestety, nie najzdrowszą. Tylko jeden fast food w ciągu dnia może dostarczyć tyle kalorii i tłuszczu, ile powinniśmy dostarczyć organizmowi w ciągu jednego lub nawet dwóch dni. Regularne spożywanie fast foodów może prowadzić do wielu schorzeń, zarówno fizycznych, jak i psychicznych.

1. Zdrowe jedzenie fast food

W dzisiejszych czasach wielu z nas żyje na bardzo wysokich obrotach, a opcja szybkiego i taniego posiłku jest niezmiernie kusząca. Jak w takim razie uczynić jedzenie fast food zdrowszym i bez wyrzutów sumienia cieszyć się nim od czasu do czasu? Co prawda „szybkie jedzenie” jest ubogie w składniki odżywcze i zawiera ogromne ilości tłuszczów i kalorii, jednak można je trochę ulepszyć lub nauczyć się wybierać zdrowsze opcje, stosując się do kilku prostych wskazówek.

Zobacz film: "Co się dzieje gdy zjadamy posiłek?"

  • Uważnie wybieraj posiłki z menu. Zwracaj uwagę na to, z czego składa się danie, czy jest smażone, czy gotowane, czy jest podawane z sosem, warzywami, itp. W ten sposób zaczniesz bardziej świadomie wybierać posiłki. Najlepiej wybierać dania zawierające dużo warzyw i mięso z grilla.
  • Zastąp napoje gazowane, które zawierają puste kalorie szklanką wody. Pijąc kubek napoju gazowanego, znacznie zwiększamy dzienne spożycie kaloryczne, a jednocześnie nie dostarczamy organizmowi żadnych składników odżywczych. Woda z cytryną lub gorzka mrożona herbata są świetną alternatywą.
  • Rozkładaj posiłki na składniki pierwsze. Nie oznacza to, że musisz nauczyć się tabel kaloryczności produktów na pamięć. Wystarczy świadomość, że kanapka z kurczakiem z grilla oprócz zdrowego kurczaka zawiera również sosy, ser lub masło, które znacznie podnoszą wartość energetyczną posiłku. Kupując dania z takimi „dodatkami”, możemy po prostu zrezygnować z sosów i dressingu lub poprosić o nie w osobnym naczyniu, dzięki czemu sami możemy kontrolować ich ilość.
  • Poproś o zdrowszą wersję posiłku. Większość jedzenia typu fast food mogłaby być zdrowa, gdyby była przygotowywana i podawana w inny sposób. Zamiast zamawiać sałatkę ociekającą sosem lub dressingiem, poproś o same warzywa.
  • Nie jedz bezmyślnie. Skupiaj się na tym co jesz, dokładnie przeżuwaj każdy kęs i delektuj się. Unikaj również jedzenia w biegu. Jedząc świadomie, nasz organizm się relaksuje, co usprawnia pracę układu trawiennego i sprawia, że odczuwamy większe zadowolenie z naszego posiłku.

Wszyscy wiemy, że „szybkie jedzenie” jest niezdrowe. Jednak jeśli będzie się pojawiało w naszej diecie tylko od czasu do czasu, dodatkowo tylko w tej zdrowszej wersji, nie musimy obawiać się o nasze zdrowie. Zachowanie umiaru jest złotym środkiem.

Daria Bukowska

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!