"Dbaj o siebie. Badaj się!" - nowy spot NFZ. Hit czy żenada roku?

Na początku grudnia 2016 r. Narodowy Fundusz Zdrowia wraz z TVP3 Opole ruszył z nową kampanią pt. "Dbaj o siebie. Badaj się!". Cel był jasny: spot miał zachęcać kobiety do profilaktyki nowotworowej i wykonywania mammografii.

Video spotkało się jednak z ogromną krytyką w sieci. Dlaczego? Wszystko przez teksty, jakie padają w reklamie. Na spocie widzimy mężczyzn, którzy kolejno wypowiadają: "Są cudowne. Piękne. Jędrne i sportowe. Ich widok zawsze poprawia mi humor. Krągłe. Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują jak biegasz? Dbaj o nie. Korzystaj z badań. Masuj. W razie czego mogę pomóc!"

Spot pojawił się na Youtube.com oraz był emitowany na antenie TVP3 Opole. Niezbyt długo cieszył się jednak popularnością - ze względu na falę krytyki bardzo szybko oficjalna wersja spotu została podmieniona. Pojawił się łudząco podobny film reklamowy, jednak już nieopiewający kobiecych piersi, a po prostu zachęcający do regularnych badań.

Niesmak jednak pozostał i internauci szybko zareagowali i zasypali film lawiną negatywnych komentarzy. Ostatecznie zdecydowano, że spot zostanie usunięty z Youtube.com oraz nie będzie już dłużej reklamowany na antenie TVP3 Opole. Jednak, co raz dostało się do internetu, pozostanie w nim na zawsze. Chociaż nie można obejrzeć już spotu na oficjalnym kanale YT opolskiej stacji TVP, to wciąż można go znaleźć na prywatnych kontach oburzonych internautów.

Jedno jest pewne. Chociaż reklama dostała miano "Najbardziej seksistowego spotu o badaniach piersi w historii", to cel został osiągnięty: o kampani zrobiło się głośno. Miejmy nadzieję, że mimo negatywnie odebranej reklamy, przesłanie jest jasne: Drogie Panie, badajmy się!

Zobacz także

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.