Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Koronawirus w Polsce. Co trzeci Polak nie chce się szczepić. Są wyniki badań

 Maria Krasicka
09.05.2021 15:54
Szczepienia na COVID-19 wśród Polaków. Badania
Szczepienia na COVID-19 wśród Polaków. Badania (GettyImages)

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez BioStat dla Wirtualnej Polski wynika, że niemal dwie trzecie Polaków obawia się powikłań po szczepieniu, a 92,4 proc. chce mieć możliwość wyboru producenta szczepionki. Jednak niepokój mogą wzbudzić deklaracje dotyczące samych szczepień: co trzeci Polak nie zamierza w ogóle się zaszczepić przeciw COVID-19.

1. Polacy nie chcą się szczepić

Szczepienia przeciw COVID-19 przyspieszyły. Coraz więcej ludzi jest zaszczepionych lub czeka na swoją kolej. Jednak są też zdeklarowani przeciwnicy szczepień. Jak nastroje Polaków wyglądają w badaniach?

W sondażu przeprowadzonym przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat33,6 proc. badanych przyznało, że nie zamierza zaszczepić się przeciw COVID-19. 14,6 proc. ankietowanych otrzymało już co najmniej jedną dawkę szczepionki, a 51,8 proc. oczekuje na swoją kolej.

Zobacz film: "Leki przy szczepieniu - brać, czy odstawić?"

Osoby z grupy pozytywnie nastawionej do szczepień i deklarującej chęć zaszczepienia, w znacznej większości wolałyby mieć możliwość wyboru preparatu, jakim były lub będą szczepione. Aż 92,4 proc. badanych chce wybrać szczepionkę na COVID-19 ze względu na producenta.

2. Wybór szczepionki

Jakim preparatem najchętniej chcieliby się szczepić Polacy? Według 58,2 proc. badanych najbardziej pożądany jest preparat firmy Pfizer. Na drugim miejscu (15,5 proc.) Moderna, a na trzecim (12,9 proc.) Johnson & Johnson.

Najmniej chętnie Polacy podchodzą do szczepionki firmy AstraZeneca. Na ten preparat zdecydowałoby się jedynie 4,9 proc. uczestników badania. Z kolei dla pozostałych (7,8 proc.) rodzaj i producent szczepionki nie mają znaczenia.

- Z punktu widzenia epidemiologicznego Pfizer i Moderna rzeczywiście wydają się bardziej skuteczne, natomiast na ten moment moim zdaniem nie powinniśmy mieć możliwości wyboru szczepionki, bo spowolni to cały proces i doprowadzi do segregacji na lepszych i gorszych. W tym momencie potrzebujemy jak najszybciej uchronić jak największą liczbę osób przed ciężką chorobą i śmiercią. Osobiście wziąłbym szczepionkę, która w danym momencie będzie dostępna – mówi w rozmowie z WP abcZdrowie prof. Krzysztof Pyrć z Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista w zakresie mikrobiologii i wirusologii.

Podczas badań uczestnicy zostali również zapytani o to, co jeszcze poza producentem miałoby dla nich znaczenie przy wyborze szczepionki.

Zdecydowana większość (81,8 proc.) stawia na szczepionki stworzone na podstawie formuły mRNA.

Istotnym wyznacznikiem wyboru formuły szczepionki (mRNA lub wektor) dla 72,2 proc. respondentów chcących się szczepić jest grupa wiekowa, do której należą, a dla 61,2 proc. krótszy odstęp między dawkami.

3. Niepożądane odczyny poszczepienne

Badanie pokazało również, że osoby deklarujące chęć zaszczepienia i te, które uzyskały już szczepionkę, obawiają się niepożądanych odczynów poszczepiennych (NOP).

W grupie obawiającej się niepożądanych odczynów poszczepiennych, ankietowani najczęściej wskazywali na zakrzepy (niemal dwie trzecie), następnie okresowe pogorszenie samopoczucia (związanego z bólem głowy, mięśni, podwyższoną temperaturą) – 62 proc. lub wystąpienia reakcji alergicznej na składnik szczepionki, miejscowego obrzęku, zaczerwieniania itd. – 41 proc.

Obawę wśród ankietowanych (40,5 proc.) wzbudza również ryzyko nasilenia objawów innych chorób.

Dlatego też aż 63,1 proc. ankietowanych, którzy zamierzają się szczepić, chce skontrolować aktualny stan zdrowia przed przyjęciem szczepionki przeciw COVID-19.

Sondaż "Opinie Polaków o skuteczności ochrony przed SARS-CoV-2" we współpracy z WP.pl został przeprowadzony przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® 30 kwietnia 2021 roku. Badanie zrealizowano metodą CAWI na grupie 1067 Polaków, reprezentatywnej ze względu na płeć i wiek. Od marca 2020 roku, kiedy ogłoszono pandemię koronawirusa, BioStat® prowadzi cykliczne badania, pod nazwą: "Ochrona zdrowia w czasie koronawirusa – opinie Polaków".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze