Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Koronawirus w Polsce. Prywatny lockdown czy własna "bańka"? "To powinien rozważyć każdy"

Avatar placeholder
11.10.2020 14:26
Prywatny lockdown czy własna "bańka społeczna"?
Prywatny lockdown czy własna "bańka społeczna"? (Getty Images)

Po ostatnich rekordach zakażeń koronawirusem rząd ogłosił wprowadzenie nowych restrykcji. Nic jednak nie wskazuje na to, aby w Polce po raz drugi doszło do ogólnokrajowego lockdownu. Tymczasem coraz więcej Polaków postanawia z własnej woli narzucić sobie kwarantannę. Eksperci chwalą takie podejście, ale jednocześnie radzą, aby nie popaść w przesadę i rozważyć stworzenie własnej "bańki społecznej".

1. Prywatny lockdown

W piątek 10 października padł rekord dziennej liczby zakażeń koronawirusem. W ciągu dobry potwierdzono aż 5 300 przypadków SARS-CoV-2. Ze szpitali w całym kraju napływają niepokojące wiadomości o brakach wolnych łóżek, respiratorów oraz personelu do ich obsługi. Rząd stopniowo znów wprowadza restrykcje, ale o kolejnym lockdownie na razie nie ma mowy. Cała Polska została objęta żółtą strefą, a zasłanianie ust u nosa jest znowu obowiązkowe w przestrzeniach publicznych.

W podobny sposób wygląda sytuacja w innych państwach na świecie. Liczby zakażonych są większe, niż wiosną, ale do tej pory na wprowadzenie drugiego lockdownu zdecydował się tylko Izrael.

Zobacz film: "Czy w Polsce powinien być kolejny lockdown? Dr Grzesiowski odpowiada (WIDEO)"
Czy w Polsce będzie drugi lockdown?
Czy w Polsce będzie drugi lockdown? (Getty Images)

Coraz więcej osób jednak w obawie o swoje zdrowie postanawia z własnej woli wprowadzić sobie prywatny lockdown. Eksperci chwalą takie podejście. Zdaniem prof. Włodzimierza Guta, z Zakładu Wirusologii NIZP-PZH decyzję o zminimalizowaniu kontaktów, powinien rozważyć każdy, a zwłaszcza osoby z tak zwanej grupy ryzyka.

2. Lockdown tak, ale kreatywny

Również zdaniem epidemiologa dr. Tomasza Ozorowskiego zminimalizowanie interakcji między ludźmi daje większe szanse na opanowanie epidemii.

- Prywatny lockdown jest dobrym pomysłem, ponieważ im mniej kontaktujemy się z ludźmi, tym mniejsze mamy szanse na zakażenie. Powinny to rozważyć osoby, które mają w rodzinnie kogoś, kto może być narażony na ciężki przebieg choroby - mówi dr Ozorowski. - Wprowadzając jednak sobie lockdown trzeba pamiętać o niepopadaniu w przesadę. Kilka miesięcy bez kontaktu z innymi ludźmi może odbić się negatywnie na naszym zdrowiu psychicznym. Szczególnie dotyczy to dzieci, które muszą mieć kontakt z rówieśnikami i chodzić do szkoły - podkreśla ekspert.

Według dr. Tomasza Ozorowskiego warto rozważyć stworzenie tzw. "bańki społecznej", czyli maksymalnej liczby osób, z którymi możemy się spotykać.

- Chodzi o to, aby umówić się z kilkoma znajomymi i tylko w ich gronie spędzać czas. Resztę kontaktów odpuścić sobie aż do czasu wynalezienia szczepionki. Taki model kontaktów praktykuje się obecnie w wielu krajach - tłumaczy epidemiolog.

3. "Bańki społeczne" coraz bardziej popularne w Europie

Ostatnio Hans Kluge, dyrektor europejskiego oddziału Światowej Organizacji Zdrowia wezwał rządy do wdrażania nowych, "kreatywnych" rozwiązań. Jak podkreślał - badania pokazują, że w wielu krajach rośnie zmęczenie zagrożeniem epidemiologicznym.

"Koszt dotychczasowych wyrzeczeń był nadzwyczajny i wymęczył nas wszystkich, gdziekolwiek mieszkamy i cokolwiek robimy. W tych warunkach poczucie marazmu i braku motywacji jest naturalne" – napisał Kluge w swoim oświadczeniu.

Jego zdaniem władze europejskich państw powinny regularnie badać nastroje społeczne, wdrażać rozwiązania, jakie spełniałyby potrzeby społeczne w nowy i bezpieczny sposób. Wśród takich Kluge wymienił organizowanie wirtualnych spotkań i wirtualnych obchodów świąt oraz tworzenie właśnie "baniek społecznych" - również w środowiskach pracy.

Przykładowo władze Belgii podjęły decyzję, że "bańka społeczna" to maksymalnie pięć tych samych osób, z którymi przez miesiąc może się spotykać każdy Belg. Jeśli można zachować dystans społeczny, dane gospodarstwo domowe może spotkać się z 10 dorosłymi osobami, np. podczas zajęć na świeżym powietrzu.

Czy takie rozwiązania sprawdzą się w Polsce? Wszysto zależy od tego, czy zaczniemy być społecznie odpowiedzialni.

Zobacz także: Koronawirus w Polsce. Padł kolejny rekord zakażeń. Wirusolog prof. Pyrć obawia się powtórki z Lombardii: "Będzie więcej ofiar śmiertelnych"

Więcej sprawdzonych informacji znajdziesz na dbajniepanikuj.wp.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze