Kwas z buraków. Sprawdź, jak go przygotować

Jeśli szukasz pomysłu na naprawdę zdrowy napój, możesz wypróbować kwas z buraków, są one bowiem cennym źródłem witaminy B i C, zawierają kwas foliowy, karoten oraz betaninę - barwnik odpowiedzialny za czerwoną barwę buraków. Ponadto wspomagają one proces trawienia, wzmacniają organizm oraz podnoszą odporność.

Zobacz film: "Zakwas buraczany. Jakie są jego właściwości?"

1. Właściwości kwasu buraczanego

Zakwas buraczany działa jak naturalny suplement diety. Nie tylko pomoże chronić organizm przed infekcjami, ale też dobrze działa na układ krążenia. Napój obniża ciśnienie krwi, zbija cholesterol, co może przynieść długofalowe skutki - zmniejszyć ryzyko chorób serca oraz miażdżycy.

Przygotowanie kwasu buraczanego jest proste.

2. Kwas buraczany - przepis

Składniki:

  • pół kg buraków,
  • 2,5 litra letniej, przegotowanej wody,
  • łyżeczka soli,
  • 3 ząbki czosnku,
  • łodyżka kopru,
  • sucha kromka razowego chleba (lub sama skórka).

Sposób przygotowania:

Umyj buraki, pokrój w talarki, a następnie włóż do kamiennego garnka i dodaj przyprawy. Wszystko zalej wodą. Na wierzch połóż chleb, a na to talerzyk, by nic nie wypływało ponad poziom płynu. Chleb wyjmij na drugi dzień, ale pozostałe składniki trzymaj w garnku w ciepłym miejscu przez 4-5 dni. Po tym czasie zawartość garnka przelej do słoika i przechowuj w lodówce.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 87,9
Białko 3,3 g
Tłuszcz 0,5 g
Cholesterol 0,0 mg
Węglowodany 21,4 g
Błonnik 4,1 g
Witamina C 11,6 mg
Witamina A 2,0 µg

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy