Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Życie po drugiej stronie monitora – odkryj je na nowo

Avatar placeholder
18.12.2014 13:24
Życie po drugiej stronie monitora – odkryj je na nowo
Życie po drugiej stronie monitora – odkryj je na nowo (Zdjęcie dziewczynki / Shutterstock)

Bądźmy szczerzy – w dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie już życia bez Internetu. Dzięki najróżniejszym gadżetom może on towarzyszyć nam dosłownie wszędzie. Wystarczy kliknięcie, by znaleźć się w nierealnej rzeczywistości wykreowanej przez milionów użytkowników. Zdarza się, że surfując po bezdrożach sieci, zapominamy o otaczającym nas świecie. Najwyższa pora, by to zmienić!

spis treści

1. Fatalne zauroczenie...

Chociaż w zamyśle Internet miał stać się narzędziem umożliwiającym nieograniczoną komunikację i dostęp do informacji, spełniła się reguła, według której wszystko co dobre zaczyna być szkodliwe w nadmiarze. Uzależnienie od Internetu jest w dzisiejszych czasach prawdziwą plagą. Dla naszego zdrowia jest ono tak samo groźne, jak nadużywanie narkotyków, nikotyny czy alkoholu. Kliknięcie po kliknięciu pogrążamy się w cyberświecie bez dna.

Może się nam wydawać, że problem ten nas nie dotyczy, jednak w nałóg popaść można łatwiej, niż nam się wydaje. W grupie podwyższonego ryzyka znajduje się przede wszystkim młodzież, dla której wirtualna rzeczywistość jest azylem przed mnożącymi się problemami i kompleksami. Nęci anonimowością i złudnym poczuciem bezpieczeństwa – przecież zawsze można się wyłączyć. Tak przynajmniej się nam wydaje. W wielu przypadkach, po przekroczeniu pewnej cienkiej granicy, powrót do „realu” staje się tak trudny, że wymaga pomocy specjalisty.

2. „Wyloguj się do życia... a robi się to tak”

O uzależnienie od Internetu nigdy nie było łatwiej. Według danych zebranych przy okazji kampanii „Wyloguj się do życia... a robi się to tak” dostęp do sieci ma w domu ok. 97% badanych uczniów i szkół ponadgimnazjalnych. Jeden na pięciu ankietowanych przesiaduje przed monitorem komputera od 4–5 godzin dziennie, a ogromna część z nich bez efektu próbuje skrócić ten czas, co dobitnie świadczy o tym, że nawyk ten zawładnął ich życiem.

Zobacz film: "Co wpływa na pewność siebie?"

Wspomniana akcja społeczna poświęcona jest problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży. Stanowi ona kontynuację zeszłorocznego projektu o nazwie „Wyloguj się do życia” i będzie trwała do czerwca 2015 r. Za cel stawia sobie uświadomienie zagrożeń, jakie wiążą się z „przedawkowaniem” Internetu. Jednocześnie skupia się na ukazaniu młodzieży całego szeregu ciekawych alternatyw dla życia online. Pokazuje ponadto możliwości konstruktywnego i rozważnego posługiwania się Internetem, który – mądrze wykorzystywany – może być świetnym narzędziem codziennej pracy, nauki i zabawy. Dla pedagogów, rodziców i opiekunów organizowane są specjalne warsztaty, a najlepszy pomysł aktywności poza granicami sieci zostanie sfinansowany. Pomysłodawca będzie miał ponadto okazję uczestniczyć w zdjęciach do poświęconego sprawie spotu reklamowego.

Atrakcję szczególną stanowi grupa ambasadorów akcji, do których w tegorocznej edycji należą sportowcy oraz muzycy. W ich gronie znajdzie się m.in. Wojciech Szczęsny, Robert Lewandowski, Ten Typ Mes, Pjus czy Stasiak. Na ostatnim etapie akcji członkiem honorowym był raper Sokół, któremu udało się dotrzeć do niezwykle szerokiego grona odbiorców.

Właściwe korzystanie z Internetu może przynieść nam wiele korzyści. Ważna jest jednak rola rodziców, którzy powinni umiejętnie kontrolować poczynania swojego dziecka w sieci. Warto ustalić pewne zasady dotyczące nie tylko ilości czasu spędzonego przed monitorem, ale i jakości przeglądanych treści.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze