Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Best of ASCO 2022. ATLAS - badanie kliniczne wyznaczające nowe standardy leczenia podtrzymującego szpiczaka plazmocytowego

Avatar placeholder
13.07.2022 09:22
(Pexels)

Informacja prasowa Clinscience

Wyniki polsko-amerykańskiego badania ATLAS, pierwszego badania klinicznego Polskiego Konsorcjum Szpiczakowego (PMC) prowadzonego we współpracy z Uniwersytetem w Chicago (UoC) i Clinscience (CRO), zostały zakwalifikowane do ustnej prezentacji podczas ASCO 2022, najbardziej prestiżowej konferencji onkologicznej. To wyróżnienie dla polsko-amerykańskiej grupy prowadzącej projekt, docenienie polskiej hematologii oraz ważny głos w dyskusji nad zmianą dotychczasowego leczenia podtrzymującego chorych na szpiczaka plazmocytowego. Ustna prezentacja wyników badań polsko-amerykańskiej grupy to duże wyróżnienie, zwłaszcza że w tym roku na kongres ASCO zgłoszono około 7 tys. prac. Dodatkową nobilitacją jest zakwalifikowanie prezentacji do elitarnej grupy najciekawszych abstraktów, „Best of ASCO”. Jest również dowodem na to, że polscy naukowcy mogą prowadzić badania kliniczne na profesjonalnym poziomie, na równi z naukowcami z całego świata.

ASCO to doroczna konferencja Amerykańskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej. Jest to wiodące na świecie wydarzenie onkologiczne, gromadzące liderów w tej dziedzinie, gdzie prezentowane i omawiane są najbardziej zaawansowane odkrycia i innowacje. W tym roku, wydarzenie to odbyło się w formie stacjonarnej po raz pierwszy od 2019r. Przesłanych zostało aż 7 tys. streszczeń badań a liczba zarejestrowanych uczestników wyniosła 36 tys. osób.

Badanie ATLAS jest pierwszym badaniem klinicznym Polskiego Konsorcjum Szpiczakowego, prowadzonym we współpracy z University of Chicago oraz Clinscience jako CRO. Badanie miało na celu porównanie dwóch rodzajów leczenia podtrzymującego u pacjentów ze szpiczakiem mnogim po autologicznym przeszczepie komórek macierzystych. Uplasowanie się abstraktu badania ATLAS w gronie ośmiu najlepszych prac prezentowanych podczas ASCO to ogromne wyróżnienie dla polskich hematologów, jednocześnie wyniki badania mogą w istotny sposób przyczynić się do podjęcia działań związanych ze zmianą dotychczasowego leczenia pacjentów ze szpiczakiem plazmocytowym.

Polskie Konsorcjum Szpiczakowe doceniło niezwykły wkład Clinscience CRO.

Pomysłodawcą projektu i głównym badaczem po stronie amerykańskiej jest światowej sławy hematolog, prof. Andrzej Jakubowiak z Uniwersytetu w Chicago, po stronie polskiej dr hab. n. med. Dominik Dytfeld.

"Badanie ATLAS było pierwszym badaniem polsko-amerykańskim i pierwszym badaniem klinicznym Polskiego Konsorcjum Szpiczakowego. Musieliśmy wiele się nauczyć, stworzyć procedury. Nie było to łatwe, tym bardziej cieszę się, że efekt pracy polskich hematologów został uhonorowany taką nagrodą, jaką jest prezentacja ustna podczas ASCO. Pokazaliśmy, że polscy naukowcy mogą prowadzić badania na profesjonalnym poziomie, na równi z naukowcami z całego świata. Zaproponowaliśmy nową formę leczenia podtrzymującego po przeszczepieniu autologicznym, próbowaliśmy udowodnić, że jest ona lepsza od standardowej. Na pewno wyniki naszych badań będą ważnym głosem w dyskusji nad zmianą dotychczasowego leczenia podtrzymującego pacjentów ze szpiczakiem plazmocytowym. Możliwość uczestniczenia w badaniu ATLAS była korzyścią dla polskich pacjentów: obydwie grupy otrzymywały lepsze leczenie niż finansowane przez NFZ. To wielka rzecz dla mnie i dla PMC. Bez pomocy Clinscience to by się nie udało" - powiedział dr hab. n. med. Dominik Dytfeld, prezes PMC.

Udział Clinscience miał znamienny wpływ na sukces projektu. Zaangażowanie doświadczonego CRO pomogło rozwiązać specyficzną kombinację wyzwań związanych z organizacją i prowadzeniem niekomercyjnego badania klinicznego i wsparcie organizacji Badaczy, niedoświadczonych w roli Sponsora międzynarodowego badania klinicznego.

Rozpoczynając współpracę z PMC (Polskim Konsorcjum Szpiczakowym) mieliśmy świadomość, iż w przypadku sponsora niekomercyjnego będącego zespołem badaczy, a zatem niezajmującego się zawodowo organizacją badań klinicznych, wsparcie CRO będzie kluczowe na każdym etapie realizacji projektu. Clinscience odegrało bardzo ważną rolę w zorganizowaniu badania, począwszy od przygotowania kompletnej dokumentacji, opracowania procedur dostaw leku badanego i logistyki materiału biologicznego, poprzez submisję projektu, zarządzanie badaniem i wsparcie ośrodków badawczych, zauważa przedstawiciel CRO.

"Mając na uwadze ogromny wpływ badań klinicznych niekomercyjnych na poprawę skuteczności i bezpieczeństwa schematów terapeutycznych stosowanych przez lekarzy w codziennej praktyce medycznej, rozwój wiedzy, nauki oraz praktyki lekarskiej zwłaszcza w leczeniu chorób rzadkich, Clinscience od lat wspiera sponsorów badań niekomercyjnych w kompleksowej organizacji i zarządzaniu badaniami klinicznymi, oferując serwis „end to end”. W roku 2016, kiedy rozpoczynaliśmy prace nad organizacją projektu, badania niekomercyjne w Polsce stanowiły zaledwie 3%. Dla niektórych ośrodków było to pierwsze badanie niekomercyjne, zatem proces kontraktowania wymagał od nas bardzo dużego zaangażowania i indywidualnego podejścia do rozmów z administracją każdego z nich. Na potrzeby projektu, stworzyliśmy specjalny wzór umowy trójstronnej na prowadzenie badania klinicznego niekomercyjnego oraz osobiście spotykaliśmy się z przedstawicielami ośrodków, aby wyjaśniać wszelkie wątpliwości, związane z niekomercyjnym charakterem badania. Dzięki temu proces kontraktowania ośrodków odbył się sprawnie i wszystkie ośrodki wytypowane do wzięcia udziału w badaniu zostały z sukcesem zainicjowane." - mówi mgr Alicja Mazurkiewicz, Associate Project Director, Clinscience.

Pomimo wielu wyzwań, do badania włączono pierwotnie założoną populację 180 pacjentów z Polski i USA. Uzyskane wyniki potwierdziły przewagę terapii zaproponowanej przez Polskie Konsorcjum Szpiczakowe (dłuższy czas przeżycia wolny od progresji choroby) w porównaniu ze standardowym leczeniem, otwierając tym samym nowe perspektywy dla pacjentów ze szpiczakiem mnogim.

"Jestem niezwykle zbudowany tym, jak wyglądała współpraca z polskimi ośrodkami, bardzo dobrą organizacją badania. Jestem też pod wrażeniem tego, co polscy hematolodzy osiągnęli w ostatnich latach, mogą oni bardzo dużo wnieść w badania na temat szpiczaka: nie tylko jako grupa współpracująca z innymi ośrodkami, ale również samodzielnie" – mówił prof. Andrzej Jakubowiak podczas IX Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej - „Transplantacja komórek krwiotwórczych w leczeniu szpiczaka i innych dyskrazji plazmocytowych”

Mając na celu zwiększenie wachlarza możliwości terapeutycznych dla pacjentów chorujących na rzadkie choroby hematologiczne, Polskie Konsorcjum Szpiczakowe realizuje swoją misję prowadząc kolejne badania kliniczne, m.in.: „PREDATOR” oraz „OBI-1” w ramach których współpracuje z Clinscience. Jednocześnie w dalszym ciągu rozwijana jest polsko-amerykańska współpraca w ramach kolejnego projektu - „COBRA” w leczeniu indukcyjnym szpiczaka.

Informacja prasowa Clinscience

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze