Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (853 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Daj się przyciągnąć do ginekologa

Avatar placeholder
26.03.2019 14:35
Daj się przyciągnąć do ginekologa
Daj się przyciągnąć do ginekologa

Czy co roku pamiętasz o wizycie u ginekologa i robisz cytologię? Wykonałaś już test DNA – HPV, USG dopochwowe lub USG piersi? To super! Wiesz, że właśnie Ciebie potrzebujemy. Przyciągnij swoje przyjaciółki, mamę, siostrę do ginekologa, namów je do badań ginekologicznych i zostań ambasadorką Kwiatu Kobiecości!

Już po raz siódmy 13 stycznia 2016 roku wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Jej celem jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. Tegoroczna akcja ma zachęcić kobiety do regularnych badań i podkreślić, że troska o zdrowie powinna iść w parze z dbaniem o urodę. Taki nasz codzienny obowiązek. W kampanię zaangażowały się znane polskie aktorki, Sylwia Gliwa, Barbara Kurdej - Szatan, Joanna Moro, oraz Małgorzata Pieczyńska, a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Gościnnie w sesji zdjęciowej organizowanej w ramach kampanii wziął udział ginekolog prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki Kierownik Katedry i Kliniki położnictwa i ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Zaangażowałam się w tę kampanię ze względów osobistych, ponieważ jestem żywym dowodem na to, że wykrycie raka szyjki macicy we wczesnym stadium daje szanse na wyzdrowienie i bycie szczęśliwym – mówi Sylwia Gliwa aktorka tegoroczna ambasadorka kampanii.

1. Odwiedź swojego ginekologa już dziś!

Zobacz film: "Otyłość. Historia Aleksandry"

Dawno nie pojawiłaś się u ginekologa? Dlaczego? Krępują Cię badania? Niepotrzebnie. Przecież tu chodzi o Twoje życie! Nie mów także, że masz za mało czasu albo najzwyczajniej krępują Cię takie badana. Profilaktyczna wizyta u ginekologa dla wielu, zwłaszcza dojrzałych kobiet, które nie były w gabinecie od lat, może być stresującym przeżyciem. Niepotrzebnie, pamiętaj, że dobry specjalista to przyjaciel kobiet i najlepszy doradca. Zaś badanie profilaktyczne to najlepszy sposób, by upewnić się, że jesteś zdrowa. Daj się przyciągnąć do ginekologa. Nie rezygnuj z profilaktyki!

2. Daj się przyciągnąć do ginekologa

Świadomość Polek związana z chorobami narządów rodnych, a także z wykonywaniem badań ginekologicznych w dalszym ciągu jest dość niska. Od lat pokutuje bowiem stwierdzenie, że do lekarza idzie się wtedy, gdy coś dolega. Dlatego wiele pań, zwłaszcza po urodzeniu dzieci, szerokim łukiem omija gabinety ginekologiczne. Kobiety nadal boją się, czasem wstydzą i szukają wymówek, by nie chodzić do specjalisty. Mamy, ciocie i babcie, które rzadko bywają u ginekologa nie dają, tym samym, dobrego przykładu córkom, siostrzenicom i wnuczkom. To błąd, za który niekiedy płaci się wysoką cenę. Wiele chorób ginekologicznych nie boli, a objawy pojawiają się dopiero w zaawansowanym stadium. Tymczasem musimy mieć świadomość tego, że regularne badania ginekologiczne mogą pomóc we wczesnym wykryciu kłopotów, np. raka szyjki macicy. Dlatego tegoroczna kampania Piękna bo Zdrowa, nawołuje:

DAJ SIĘ PRZYCIĄGNĄĆ DO GINEKOLOGA

PAMIĘTAJ O REGULARNYCH BADANIACH GINEKOLOGICZNYCH!

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem chorób ginekologicznych kobiet i rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych. Dlatego w tym roku w kampanii obecny jest również lekarz ginekolog, który w sposób symboliczny wskazuje na opisany problem.

Świadomość potrzeby badań ginekologicznych może ratować życie, to nie jest pusty slogan „daj się przyciągnąć do ginekologa”, ale prawda. Czerwona lina, która jest symbolem tej kampanii nie jest granicą między lekarzem a pacjentką a łącznikiem, który powinien je przyciągać do ginekologa. Badania ginekologiczne są bardzo krótkie, bezbolesne i nie należy się ich bać a skuteczność ich jest naprawdę bardzo wysoka – powiedział podczas sesji zdjęciowej prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki - Kierownik Katedry i Kliniki położnictwa i ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Pamiętajmy, że tylko regularne badania są skuteczną profilaktyką. Pamiętaj, że wiele chorób ginekologicznych nie boli, a objawy pojawiają się często w zaawansowanym stadium.

3. Rak szyjki macicy - groźny przeciwnik! Razem damy radę go pokonać

Rak szyjki macicy jest dość łatwy do zdiagnozowania. Rozwija się stosunkowo powoli, a jego umiejscowienie pozwala, w przeciwieństwie do innych nowotworów narządów rodnych, takich jak np. rak jajnika, na zastosowanie skutecznych metod diagnostycznych. W przypadku raka szyjki macicy wykonywanie regularnych badań cytologicznych odgrywa dużą rolę. Regularnie, co roku, wykonywana cytologia może nam dać pewność, że raka szyjki macicy wykryjemy we wczesnym stadium.

4. Cytologia i test HPV skuteczną metodą profilaktyczną

Rak szyjki macicy to choroba przenoszona drogą płciową. Obecnie na świecie wykonuje się powszechnie jeden test przesiewowy w profilaktyce raka szyjki macicy. Jest to badanie cytologiczne. Można je wykonywać w sposób konwencjonalny na szkiełku. Podczas badania lekarz pobiera materiał do badania, z szyjki macicy badanie to jest krótkie i co najważniejsze bezbolesne. Aby uniknąć ponownego pobierania materiału do badania, wystarczy pamiętać że:

  • badanie należy wykonać nie później niż 5 dni przed miesiączką
  • lub 5 dni po miesiączce
  • nie należy zakładać również globulek dopochwowych oraz
  • dzień przed badaniem unikać współżycia.

Nowością, a zarazem skuteczniejszą alternatywą konwencjonalnej cytologii, jest cytologia na podłożu płynnym (LBC). Czym zatem różni się cytologia płynna od tej wykonywaną metodą tradycyjną? Wymaz z szyjki macicy pobierany jest na specjalne płynne podłoże, które podlega dalszemu preparowaniu laboratoryjnemu. Proces ten pozwala wyeliminować niepożądane elementy, utrudniające dalszą ocenę mikroskopijną. Cytologia płynna pozwala wykryć aż dwa razy więcej patologicznych komórek szyjki macicy, mogących prowadzić do zachorowania na raka szyjki macicy. Pamiętaj, cytologia płynna jest tylko alternatywą cytologii konwencjonalnej. Kolejnym badaniem profilaktycznym jest test na obecność DNA wirusa HPV. Wirus HPV, to inaczej wirus brodawczaka ludzkiego. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu mógł być jego nosicielem. Do zakażenia może dojść podczas stosunku seksualnego, ale również przez kontakt ze skórą wokół narządów płciowych partnerów. Test HPV wykrywa, zależnie od rodzaju, obecność materiału genetycznego – od dwóch do trzydziestu siedmiu genotypów wirusa brodawczaka ludzkiego. Obecnie znanych jest przeszło 120 typów wirusa HPV. Wirusy te można podzielić na dwie grupy:

  1. wirusy niskoonkogenne (niskiego ryzyka): wśród nich najczęstsze to HPV typ: 6, 11,
  2. wirusy wysokoonkogenne (wysokiego ryzyka): wśród nich najczęstsze to HPV typ: 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58 i 59.

Nie istnieje 100% metoda wyleczenia zakażenia wirusem HPV, jednak wykonanie testu pozwoli na podjęcie odpowiedniej profilaktyki zapobiegającej rozwojowi raka szyjki macicy. Warto pamiętać, że badanie to nie różni się od badania cytologicznego. W przypadku cytologii płynnej wystarczy jedno pobranie materiału do obu badań. Należy jednak zwrócić uwagę, że warunkiem powodzenia badań przesiewowych jest regularne wykonywanie badań, na które powinnyśmy się „dać przyciągnąć’’ przynajmniej raz do roku.

Dlatego bardzo ważne jest zadanie sobie pytania: Kiedy ostatni raz robiłam cytologię oraz test na obecność wirusa DNA - HPV? Jeśli dawno lub nigdy to…

5. Czas na Twój krok!

Badania ginekologiczne – cytologia, testy DNA – na obecność wirusa HPV mają nam pomóc, nie zaszkodzić. Nie możemy się bać, że coś nam ginekolog wykryje. Musimy zawalczyć o siebie. Zadbać o własne zdrowie. Jest to bardzo ważne, ponieważ raka szyjki macicy można wyleczyć, jeśli zostanie wcześnie wykryty – mówi o idei kampanii Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.

6. Kilka słów o Nas! Kwiatowi bohaterowie!

Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości powstała w 2007 roku z inicjatywy Idy Karpińskiej. Niezwykle silnej i charyzmatycznej kobiety, która 10 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Choć diagnoza brzmiała jak wyrok, dziś Ida chce, aby kobiety wygrywały tę walkę, żeby wygrywały nowe życie. "Nie dam się, to moje życie. Choroba nie będzie mi mówiła, jak mam żyć i czy mam żyć!" – to było motto Idy w czasie choroby. Dziś powtarza – Nie zgadzam się z tym, żeby kobiety umierały na raka szyjki macicy. Dzięki cytologii, którą robiłam regularnie, żyję. Ty też możesz”. Organizacja prowadzi liczne akcje edukacyjne i kampanie społeczne, mające na celu zwiększanie świadomości społecznej kobiet dotyczącej chorób ginekologicznych.

Jeśli zainteresowałaś się naszą informacją, przyłącz się do nas. To takie proste.

Chcesz zostać naszą Ambasadorką? Chcesz pomóc nam ratować kobiety? Przypomnij im o badaniach ginekologicznych i regularnym odwiedzaniu ginekologa. Możesz działać wszędzie w domu, miejscu pracy gdzie tylko sobie wymarzysz. To nic trudnego! Noś codziennie naszą kwiatową bransoletę „Niezapominajkę”, którą zdobi specjalnie zaprojektowany kwiat. Dzięki niej będziesz pamiętała o badaniach ginekologicznych. Zamów ją już teraz. Nie zwlekaj!

Zamów bransoletkę Niezapominajkę na www.kwiatkobiecosci.pl i podaruj sobie zdrowie!

7. Kupony na wykonanie cytologii

Siódma edycja to, aż 4000 bezpłatnych kuponów na badanie cytologiczne. Głośno sprzeciwmy się rakowi szyjki macicy!

W ramach siódmej edycji kampanii „Piękna bo Zdrowa” mamy do przekazania, aż 4000 kuponów na badanie cytologiczne oraz 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne, USG piersi, które można będzie zrealizować w placówkach Centrum Medycznego Polmed.

Kupony będą zamieszczone w lutowych wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: „Olivia” i „Tina” oraz w marcowych numerach magazynów „Świat Kobiety” i „Naj”.

8. Przyjaciele Kwiatu Kobiecości!

Wieloletnie doświadczenie w organizowaniu akcji edukacyjnych i kampanii społecznych potwierdziło, że Organizacja ma wielu Przyjaciół przez wielkie „P”. Tych przyjaciół nie mogło zabraknąć podczas siódmej edycji Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”. Przyciągać do badań ginekologicznych pomogli Nam patroni medialni kampanii: portale wp.pl, abcZdrowie.pl, naszemiasto.pl, poradnikzdrowie.pl, naobcasach.pl, medycynapraktyczna.pl, zwrotnikraka.pl, planetakobiet.pl, publicznecentraonkologii.pl, magazyny: Świat Kobiety, Olivia, Tina, Naj, Moda na Zdrowie, Zdrowie, Wesele, IK Magazyn, Businesswoman & Life, Wróżka, Warsaw Press, Głos Mordoru. Monitoringiem mediów zajmuje się Instytut Monitorowania Mediów. Przeprowadzenie kampanii nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie sponsorów i partnerów:

Becton Dickinson, TZMO SA - marka Bella, Boehringer Ingelheim, Deichmann, Dr Beata Dethloff, JBB, Omega Pharma producent Lactacydu, Nestle Health Science – producent Resource. Stroje dla ambasadorek kampanii przygotowała marka Mohito przy współpracy ze stylistami marki - Oskarem Kacprzykiem oraz Agatą Szadkowską, a zdjęcia wykonał Jacek Poremba przy współpracy z agencją ShootMe Photographers & Production. Sesja zdjęciowa odbyła się w Studio Tęcza. Kampanię „Piękna bo Zdrowa” wspierają również Jaga Hupało Born to Create i marka PAESE. W tym roku patronami merytorycznymi są: NFZ, WACC, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne, Polska Unia Onkologii, Polskie Towarzystwo Patologów.

Specjalnie na potrzeby siódmej odsłony kampanii przygotowany został spot przy współpracy z Film Wagon, który będzie emitowany we wszystkich kinach sieci Multikino na plazmach oraz infotixach przy kasach oraz przed seansami filmowymi w ramach cyklu spotkań dla kobiet „Kino na Obcasach”, na nośnikach wizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów Tesco, na nośnikach reklamowych w przychodniach na nośnikach wizualnych HealthTV w placówkach medycznych Euro Medic, Scanmed, Swissmed, CenterMed, Polmed w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w klubach fitness w całym kraju, na nośnikach wizualnych BIGformat.TV na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na innych nośnikach usytuowanych przy najbardziej ruchliwych miejscach w Warszawie oraz Kaliszu. Plakaty kampanii pojawią się w aptekach ZIKO na terenie całej Polski, na nośnikach przy kasach w sieci sklepów Deichmann, na ekranach zamieszczonych na drukarkach w uczelniach w 10 miastach we Polsce: Wrocław, Warszawa, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin, Opole, Częstochowa, Gliwice, Gdańsk. Popularna  polska artystka kabaretowa, aktorka, konferansjerka Katarzyna Pakosińska  użyczyła swojego  głosu do nagrania spotu promującego siódmą odsłonę kampanii „Piękna bo Zdrowa”. Czerwoną linę, która stanowi nieodłączny element kampanii przygotowała firma ELEGANT.

Więcej informacji: www.kwiatkobiecosci.pl, www.facebok.com/kwiatkobiecosci

Pamiętaj! Ginekolog i badania ginekologiczne to Twoi sprzymierzeńcy… Tylko nikomu ani słowa… Żartujemy! Powiedz o tym przyjaciółkom, siostrze, mamie. Pamiętaj, regularna wizyta u ginekologa jest szansą na zdrowe życie dla każdej kobiety. A Ty? Kiedy ostatnio robiłaś badania cytologiczne?

8. kwiatkobiecosci #pieknabozdrowa

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze