Ćwiczenia na biodra - dieta, trening, ćwiczenia na uda i biodra

Ćwiczenia na zgrabne biodra, wykonywane systematycznie, pozwolą ci pozbyć się tłuszczyku z bioderek i wyrzeźbić upragnioną sylwetkę. Dla kobiet naturalne jest nagromadzenie tkanki tłuszczowej w okolicy ud, bioder i pośladków. Jeśli jednak pragniesz wysmuklić biodra, możesz wykonać kilka prostych ćwiczeń oraz wprowadzić niewielkie zmiany w swojej codziennej diecie. Odchudzenie bioder jest możliwe, jednak wymaga od kobiet ogromnej cierpliwości.

1. Ćwiczenia na biodra - dieta

Przyczyną przesadnie krągłych bioder jest najczęściej nieodpowiednia codzienna dieta oraz siedzący tryb życia. Niestety, tkankę tłuszczową z ud, pośladków i brzucha niezwykle trudno wyeliminować, zwłaszcza u tych kobiet, które posiadają sylwetkę kształtem przypominającą gruszkę. Wysmuklanie bioder dzięki ćwiczeniom jest niełatwym zadaniem. Jednak właściwa dieta i ćwiczenia odchudzające na biodra pozwolą wypracować upragnioną sylwetkę.

Odchudzanie bioder powinno obejmować nie tylko odpowiednie ćwiczenia odchudzające, ale również zbilansowaną dietę. Niestety u pań, u których nadmiar kalorii odkłada się w dolnych partiach ciała zmiana jadłospisu jest koniecznością. Należy jednak pamiętać, że dieta nie oznacza wcale głodówki. Najważniejszą zasadą jest spożywanie niewielkich, zbilansowanych posiłków w równych odstępach czasu, najlepiej 5 lub 6 razy dziennie. W ten sposób z łatwością obronisz się przed nagłymi atakami apetytu.

Zobacz film: "Szczupłe uda, krągłe pośladki. Te ćwiczenia pomogą ci to osiągnąć"

Dieta jest bardzo ważna w czasie odchudzania
Dieta jest bardzo ważna w czasie odchudzania (Shutterstock)

Przede wszystkim jedz produkty obfitujące w błonnik, a więc pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa oraz owoce. Unikaj tłustych mięs i produktów mlecznych – postaw na ryby i chude mięsa, które najlepiej przyrządzić na parze, dusić lub piec. Wyrzuć z jadłospisu słodkie i słone przekąski. W zamian między posiłkami posil się pestkami dyni, słonecznika albo suszonymi owocami. Przy tym nawadniaj organizm – pij powyżej dwóch litrów płynów dziennie. Spalanie kalorii przyspiesza m.in. czerwona herbata.

2. Ćwiczenia na biodra - trening

Rozsądne odżywianie to jedno, a właściwe ćwiczenia na biodra to drugie. Aby efekty ćwiczeń na biodra były widoczne i długotrwałe, musisz się systematycznie ruszać.

12 sposobów na odchudzanie bez diety
12 sposobów na odchudzanie bez diety [12 zdjęć]

Odchudzanie nie musi być męczące. Wszystko zależy od tego, jak podejdziesz do procesu pozbywania się...

zobacz galerię

Aktywność fizyczna pozwoli ci na wysmuklenie bioder oraz uzyskanie proporcjonalnej, ładnie ukształtowanej sylwetki. Najlepsze efekty przynosi kombinacja treningu cardio (ćwiczenia wytrzymałościowe) i ćwiczeń modelujących uda, pośladki i brzuch. Przy systematycznym treningu – co najmniej 3 razy w tygodniu po 40-50 minut – efekty ćwiczeń na biodra zobaczysz już po kilku tygodniach.

Trening cardio obejmuje marsze, marszobiegi, jogging, nordic walking, aerobik, steper, pływanie czy jazdę na rowerze. Dzięki tym formom aktywności fizycznej wykonywanym w średnio intensywnym tempie uruchamiane są procesy spalające tkankę tłuszczową w organizmie. W przypadku ćwiczeń na biodra to priorytet.

3. Ćwiczenia na biodra - ćwiczenia na uda i biodra

Ćwiczenia, które pozwolą odchudzić biodra i uzyskać smukłą figurę, to m.in.:

  • odwodzenie nóg do tyłu i do boku,
  • przysiady,
  • wypady nóg do przodu, do tyłu i do boku,
  • brzuszki skośne, czyli skłony na przemian do jednej i do drugiej nogi,
  • świeca,
  • krążenie bioder z użyciem hula-hoop.

Jak wykonać ćwiczenia na biodra?

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Zobacz odpowiedzi na pytania osób, które miały do czynienia z tym problemem:

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

  • Odwodzenie nogi – stań za oparciem krzesła i połóż na nim dłonie. Odwiedź prawą nogę w tył i lekko ją unieś. Kolano w stawie powinno być luźne. Wykonaj 15-20 powtórzeń na każdą nogę w 4 seriach. Aby zintensyfikować ćwiczenie, możesz zaczepić gumę do ćwiczeń o nogę krzesła. Podczas wykonywania uniesień napinaj świadomie pośladek nogi odwodzonej.
  • Scyzoryk bokiem – ułóż się na jednym boku i lekko podciągnij nogi ku torsowi. Ręce z piłką ułóż za głową. Zrób głęboki wdech, a podczas wydechu wykonaj skłon w kierunku nóg. W tym samym momencie oderwij nogi od podłoża i umieść piłkę między kolanami. Unieś ręce nad głowę, tym razem bez piłki. Przy kolejnym wydechu zrób skłon i wydobądź piłkę spomiędzy nóg. Wróć do pozycji początkowej i umieść piłkę ponad głową. Zrób 3 lub 4 serie powtórzeń po 15 skłonów na każdą stronę.

Odchudzaniu bioder sprzyjają też tańce latynoamerykańskie i taniec brzucha. W USA hitem są ćwiczenia na biodra z wykorzystaniem rury – tzw. pole dance – który stał się formą fitnessu. Pole dance angażuje wszystkie grupy mięśni, zwłaszcza ramion, brzucha i nóg. Pozwala spalić tłuszczyk z newralgicznych obszarów ciała i wyrzeźbić piękną sylwetkę.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.