Ćwiczenia w biegu

Od rana pochłaniają nas praca, nauka i codzienne obowiązki. Dzień pełen wyzwań sprawia, że wieczorem zmęczenie przewyższa rezerwy zachowanej energii i nie w głowie nam żaden wysiłek fizyczny. Wolimy zrelaksować się w wygodnej kanapie, najlepiej w towarzystwie telewizora i ciasteczek. Aktywność fizyczna to nie tylko zajęcia na siłowni czy w klubie fitness. To także proste czynności wykonywane w ciągu dnia. Aby się ruszać, nie musimy kupować drogiego karnetu na zajęcia. Do ćwiczeń możemy wykorzystać choćby zapasy z domowej spiżarni.

Co robić, gdy sport nie jest twoim priorytetem?
Co robić, gdy sport nie jest twoim priorytetem? [6 zdjęć]

Zawsze gdzieś biegniesz. Niestety, nie jest to ten rodzaj biegu, kiedy musisz włożyć odpowiednie buty...

zobacz galerię

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

1. Jazda na rowerze

Jeśli mieszkasz niedaleko pracy lub szkoły, zrezygnuj z kupowania biletu autobusowego – kup rower. Inwestycja zwróci się po niespełna 3 miesiącach, a korzyści w postaci poprawy zdrowia i sylwetki tylko umocnią cię w przekonaniu, że dokonałaś/-łeś słusznego wyboru. Jeśli do domu wracasz w późnych godzinach nocnych, nie zapomnij zaopatrzyć się w odpowiednie oświetlenie. Przy założeniu, że dojazd do pracy i powrót z pracy wymaga pokonania dystansu około 10 km – codziennie spalisz około 300 kcal. Po miesiącu (przy założeniu, że jazdę na rowerze będziesz podejmował/-a także w weekendy) uzyskasz deficyt 9000 kcal. Jest to równoznaczne z utratą 1,3 kg tkanki tłuszczowej!

2. Spacer na odchudzanie

Jeśli nie masz możliwości dojazdu do pracy lub szkoły rowerem, a dystans, który codziennie pokonujesz, jest duży, spróbuj wysiąść 3–4 przystanki wcześniej. Pozwoli ci to na 15–20-minutowy spacer. Jeśli masz więcej czasu – wysiądź jeszcze wcześniej. Jeśli dojdziesz piechotą zarówno do pracy, jak i do domu (w drodze powrotnej), dzienna długość spaceru wyniesie 30–40 minut, więc spalisz około 150–200 kcal. Rezultat? – redukcja od 0,65 do 0,85 kg tkanki tłuszczowej w miesiąc.

3. Ćwiczenia na siedząco

Dużo czasu spędzasz w pozycji siedzącej? Nie masz możliwości włączenia do codziennego planu dnia większej dawki ruchu? Jest sposób na osiągnięcie ładnej rzeźby sylwetki – napinanie mięśni! W czasie siedzenia w pracy możesz napinać dowolną partię mięśniową– brzuch, pośladki. Systematycznie wykonywane spięcia na pewno zaowocują poprawą kształtów. W ciągu dnia możesz wykonać kilka serii ćwiczeń.

4. Ćwiczenia podczas domowych obowiązków

...nie podchodź z niechęcią do codziennych obowiązków. Sprzątanie, odkurzanie, mycie naczyń, czyszczenie podłóg, koszenie trawy – to wszystko jest formą aktywności fizycznej! Wystarczy wykorzystać ten fakt w walce z dodatkowymi kilogramami. Dbanie o dom może być skuteczną bronią, pod warunkiem że w wykonywaną pracę włożymy trochę determinacji i siły. Bądź wdzięczna/-y losowi, że nie musisz bezczynnie tkwić w miejscu i nic nie robić.

...wykorzystaj zawartość kuchennych szafek. Jeśli dysponujesz kilkoma puszkami konserw, użyj ich jako ciężarków do ćwiczeń. W tym celu możesz wykorzystać też np. butelki niegazowanej wody mineralnej. Wszystko zależy od obciążenia, z jakim chcesz ćwiczyć. Możliwości jest naprawdę wiele. Miotłę możesz wykorzystać jako drążek do ćwiczeń – wszystko zależy od Twojej inwencji. Nie zapominaj jednak, że podstawą treningu jest zapewnienie sobie bezpieczeństwa. Zanim wprawisz swoje ciało w ruch, sprawdź, czy na podłodze nie wylała się woda lub czy nie zagraża ci inne niebezpieczeństwo.

5. Spacery z psem

Posiadanie pod opieką czworonoga na pewno zmobilizuje cię do podejmowania wysiłku. Nie będzie miejsca na wymówki – że jest za wcześnie lub za późno, że pada deszcz. Pies to nie tylko dobry przyjaciel – to także sprzymierzeniec twojego zdrowia i sylwetki.

6. Rower stacjonarny

Jeśli dysponujesz wolnymi funduszami – spraw sobie prezent i kup rower stacjonarny. Można go wykorzystać także wtedy, kiedy za oknami pada śnieg i nie mamy ochoty wychodzić z domu. Oglądanie ulubionego serialu czy filmu sprawi, że zapomnimy o zmęczeniu i się zrelaksujemy. Codzienna jazda na rowerze zagwarantuje naszemu ciału niezbędną do prawidłowego funkcjonowania dawkę ruchu.

Ruch to zdrowie!

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!