Czy witaminy można łączyć?

Są niezbędne dla zdrowia, dobrej kondycji i sił witalnych. Najlepsze pod względem jakości i przyswajania się są witaminy pochodzące z naturalnych źródeł, czyli produktów spożywczych. Jednak jeśli nasza dieta nie dostarcza nam kompletu witamin, powinniśmy sięgnąć po suplementy w tabletkach. Ważne jest, aby przyjmować odpowiednie ilości, dostosowane do wieku, wagi i płci.

1. Jak przyjmować witaminy?

Najważniejsze jest, by zapoznać się z zalecaną dzienną dawką poszczególnych witamin. Zanim zażyjesz garść tabletek, zwróć uwagę, ile poszczególnych składników znajduje się w pożywieniu, które jesz codziennie. Przyjrzyj się swoim dolegliwościom - wiele problemów ze zdrowiem to wynik niedoboru konkretnych witamin.

2. Jak łączyć witaminy i minerały?

Istnieje kilka sposobów, dzięki którym dostarczane organizmowi witaminy będą lepiej przyswajalne.

Zobacz film: "Niedobory witamin"

Przyjmuj wapń z magnezem. Na przykład starsza kobieta, która potrzebuje 1,2 miligramów wapnia, musi przyjąć 600 miligramów magnezu, by wapń został wchłonięty. W procesie wchłaniania pomaga też witamina D.

Bierz magnez i jedz pokarmy bogate w ten pierwiastek, jeśli przyjmujesz potas. Jeśli jesz dużo ryb i zielonych warzyw, prawdopodobnie dostarczasz sobie odpowiednich dawek tych związków. Zanim sięgniesz po suplement, skonsultuj się z lekarzem i zrób podstawowe badania.

Przyjmujesz kwas foliowy? Pamiętaj też o witaminie B12, gdyż jest on wtedy lepiej wchłaniany.

Łącz witaminę K z witaminą E. Stanowią one komplet witamin pozytywnie działający na gęstość krwi. Działanie witaminy K wpływa na sprawne krzepnięcie krwi. Jeśli jednak masz problemy z zatorami i chcesz rozrzedzić krew, unikaj łączenia tych dwóch witamin w dużych ilościach. 

 

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
i bądź na bieżąco!